Új hozzászólás Aktív témák

  • nihill

    őstag

    válasz swoody #25789 üzenetére

    A felbontás vagy részletesség csökkentésével a VGA-t is kevésbé terheli le 1 képkocka kirajzolása. Éppen ezért gyorsabb lesz a játék, megnő az FPS. Viszont a játék gyorsulása miatt a CPUnak is többet kell dolgoznia, ezért jobban le lesz terhelve. Ha a CPU már nem bír több adatot kiszámolni a játékhoz, az a CPU limit. Ilyenkor a CPU 100%-on dolgozik, a VGA pedig nincs teljesen kihasználva, és hiába csökkented tovább a grafikát, semmit nem gyorsul már ilyenkor a játék tőle.

    Magasabb felbontásnál, nagyobb részletességnél ennek az ellenkezője van. Minél feljebb veszed a grafikát, annál jobban leterhelődik a VGA, csökken az FPS. A kevesebb FPS miatt viszont a CPU-nak is kevesebbet kell számolnia és nem megy 100%-on. Ez a VGA limit, amikor a CPU nincs kihasználva, a VGA pedig 100% közelében van. Erre írják mindenhol, hogy FullHD-hoz, magas részletességhez jó VGA kell és nem a CPU számít, mert magas grafikán egy gyengébb processzor is elég lehet, úgyse az lesz jobban leterhelve.

    Viszont a minimum FPS magasan tartásához magas grafika mellett is elkél a jó CPU, mert ha sok robbanás, komoly akció van a játékban, akkor gyengébb procival beeshet az FPS, függetlenül attól hogy úgy általában az is elég a videókártyához.

Új hozzászólás Aktív témák