- DIGI kábel TV
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- Google Drive
- Aliexpress tapasztalatok
- Crypto Trade
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Márkaértékben az Apple a legjobb a világon
- Microsoft Outlook topic
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
-
IT café
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz nirvana333 #62461 üzenetére
Ha jól értem az eladó nem is adta fel, így lejárt a feladási határidő és automatikusa lezáródott a vásárlás. Ekkor automatikusan jön vissza a pénz. Viszont ha szállítottra jelölte az eladó akkor nincs automatikus refund.
A vásárlások nem tűnnek el. Több évre visszamenőleg elérhetőek, az is amit a rendszer zárt le.
És lehet írni is, az Eva robot is tud intézkedni és az ottani idő szerinti munkaidőben tud emberhez is kapcsolni.
Hogyan lett kifizetve?
Ne a mobil app-on keresgélj hanem böngészős verzióban.
Belépsz, Orders bal szélen. A következő oldalon a vásárlások menüsor Processing vagy Completed, gondolom nem törölted így nem lehet a Deleted orders-ben, bal szélső menü Refund and return valahol látnod kell. -
Topikgazda
válasz nirvana333 #62464 üzenetére
Nem egészen úgy működik. De írtam az előbb. Ha eltűnt a vásárlás akkor mire kell várni 20 napot
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz nirvana333 #62467 üzenetére
Olvasol is vagy csak írsz? A vásárlást nem kell keresni, látható a vásárlás történetben. Ugyan melyik bank kártyájával fizettél?
Van 5+1 menüpont mind végig zongorázva?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz nirvana333 #62469 üzenetére
Nagyon kevés eladó van ahol nem lehet PayPal-al fizetni már.
-
Topikgazda
válasz nirvana333 #62470 üzenetére
2 évre visszamenőleg látható minden vásárlás. Lehetetlen hogy nem látod. A bankodnál érdeklődtél már? Az elmúlt években mondjuk 3 év, sosem volt panasz arra hogy a refund összeg nem jött vissza. A bank is variálhat, de pénz arra a számlára megy vissza amelyhez tartozik a bankkártya, ha külön kártya számláda van akkor is a fő számlára kerül vissza.
[ Szerkesztve ]
-
cof
veterán
válasz nirvana333 #62475 üzenetére
Még ha törölted is véletlenül, akkor is van deleted orders rész, bár onnan is lehet törölni de azért kétszer csak nem követed el.
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
Topikgazda
válasz nirvana333 #62476 üzenetére
Még mindig nem írtad meg hogy letelt a feladási idő és nem lett elküldve és a rendszer zárta a vásárlást, vagy valamit egyezkedtél az eladóval?
A másik az hogy amikor van egy refund vagy ez a nem küldték el és pénz vissza, akkor 2-5 munkanap és a bankod megkapja pénzt. Nincs itt 20 nap. Ezért kellene megkérdezned a bankot hogy hol a pénzed.Ezt nem látod az alsó menüsorban, balról az első? Persze mint írtam munkaidőben.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz nirvana333 #62481 üzenetére
Nem érted hogy nincs mit keresni, Vagy ott van valamelyik vásárlási menüpontban vagy tényleg eltűnt, bár ez csoda lenne. Esetleg csináld azt hogy törlöd az AlIExpress kezdetű sütiket és a böngésző gyorsítótárat és újraindítva a böngészőt belépsz akkor újra leszedi az AliExpress oldalakat és lehet hogy látni fogsz valamit
De tényleg nyaggasd már meg a bankodat, nézd meg a számlatörténetet a refund indulástól kezdve, mert a pénznek a bankodnál kell már lennie. Nem kell egyébként a kártyaszám mert a bankod a kártyás fizetés után utalja a pénzt a kereskedő bankszámlájára, itt az AliExpress-nek és ők vissza is tudják utalni arra bankszámlára, hiszen meg van hogy miről utalták.
-
Topikgazda
válasz nirvana333 #62484 üzenetére
Komolyan kérdezem te itt most szórakozol? 95 % az hogy már visszakaptad a pénzed. Szóval nem igaz hogy nem kapod vissza, már megtörtént.
Nem reagálsz arra kérdéseimre hogy a bankodnál mit mondtak neked, egyáltalán kerested náluk a pénzed?
De úgy működik hogy besétálsz egy OTP fiókba ott bemutatod a kártyás fizetésed banki igazolását és azt hogy mikortól kellet volna megérkeznie a vissza pénznek. Ezután ha az ügyintéző sem találja akkor kéred a „chargeback” eljárást erre a fizetésre.[ Szerkesztve ]
-
cof
veterán
válasz nirvana333 #62482 üzenetére
Amit e-mailben kaptál visszaigazolás a vásárlásról, azon a linken meg kell, hogy találjad. Nekem még a csaló eladók orderei is megvannak amiket próbáltam anno pedig maga a termék és a bolt már rég nem létezik.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
Topikgazda
válasz nirvana333 #62487 üzenetére
Ne haragudj de nem hiszem el, szerintem valami elkerülte a figyelmed. Ha 15 órát írtál akkor a pénz el sem ment a bankból, csak zárolt állapotban volt, kell pár nap mire elutalják, miután a kereskedő lekérte, mivel menet közben sztornó lett (a refund) simán feloldották a zárolást és a számlaegyenleged nem változott. A -370000 Ft +370000 lett és 0 Ft mozgás történt
[ Szerkesztve ]
-
LouiS22
veterán
válasz nirvana333 #62487 üzenetére
Én belépnék a netbankba és visszanézném az említett időszak teljes pénzmozgását, de 99%, hogy az történt, amit V/ is ír: nem volt pénzmozgásod a zárolás/sztorno miatt. Vagy még zárolás alatt van.
[ Szerkesztve ]
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
Topikgazda
válasz nirvana333 #62489 üzenetére
Előbb a bank lenne célszerű és acsak azután ha tényleg nem lesz meg a pénz.
De van ebben a hsz-ben a kép:
Az általános help-en keresztül választva témát
Jobb oldalt a narancs alászínezetteket választva eljutsz addig ahol ezt a szöveget látodés rákattintasz
és akkor kapcsol ügyintézőhöz, most 19:20-kor nem dolgoznak.Innen kellene indulni:
Refund not received, ezután meg kell keresni a vásárlást amiről szó van és a Send gombbal választod ki, itt ezen a részen van olyan is ha nem találod a vásárlást mit csinálj.
-
Topikgazda
válasz nirvana333 #62492 üzenetére
Soha nem megy el a számláról azonnal, egyszerűen nem így működik a bankrendszer kártyás fizetés esetén. Akár 5-6 nap is eltelhet mire elutalják, átlagosan 48 óra kell minimum
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz nirvana333 #62493 üzenetére
Mert esetleg el sem ment. vagy már ott van,.
-
Topikgazda
válasz nirvana333 #62497 üzenetére
Oké, de tudod hogy banknál is lehet technikai probléma, könyvelési kimaradás.
Tudtommal az OTP is mutatja az egyenlegváltozást, de ha 15 óra telt el a fizetéstől és ez alatt az idő alatt az AliExpress elfogadta a kérelmet és elindították a refund folyamatot, akkor a pénzed nem hagyta el az OTP-t, nem volt egyenlegváltozás. -
LouiS22
veterán
válasz nirvana333 #62498 üzenetére
Ezzel párhuzamosan pedig keresd fel a számlavezető pénzintézeted legközelebbi fiókját is.
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
Topikgazda
válasz nirvana333 #62502 üzenetére
Rendben van, akkor úgy van ahogy írod, de mindenképp be kell menned a bankba, mert a „chargeback” eljárás személyesen indítható.
-
LouiS22
veterán
válasz nirvana333 #62506 üzenetére
Biztos lehetsz abban, hogy a vásárló védelem pont ugyanúgy működik 0 forintnál is, mint 370 ezer forintnál.
Ne érts félre, nem nézlek hülyének, de:
egészen biztos vagy abban, hogy nincs két élő, aktív aliexpress regisztrációd? Magyarázat lenne a 0 rendelést látsz problémádra.
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
válasz nirvana333 #62509 üzenetére
Következő kérdés: kártyás vásárlási limit nincs a kártyádon? Ha jól emlékszem, akkor az OTP 250 ezerre állítja "gyárilag", amit persze szabadon módosíthatsz bármilyen irányba.
Viszont ha soha életedben nem volt nagyösszegű külföldi terhelésed, akkor nagyon is esélyes az is, hogy vagy az OTP (ha jól sejtem az ő ügyfelük vagy), vagy a kártyatársaság algoritmusa "megfoghatta" a tranzakciót (igaz, erről értesíteni szokták a t. ügyfelet), mert gyanúsan kilóg abból a mintázatból, ami téged jellemez.
[ Szerkesztve ]
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
Topikgazda
válasz nirvana333 #62507 üzenetére
Még mindig nem világos számomra hogy mi történt. próbálom megérteni.
Kifizettél egy invertert. Azután valahogy kiderült hogy nincs. Ekkor már a fizetés el volt fogadva és processing (postázásra vár) volt az állapot.
Ekkor kértél egy vásárlás törlést (cancel order), az eladó ezt elutasította. Ekkor kérted az AliExpress közbelépést és ők írtak olyan szöveget hogy a kérésed elfogadva és refund és azt hogy a fizetési mód szerint küldik vissza a pénzt.
Ettől az értesítőtől számítva már el telt 20 munkanap, a pénzt nem látod hogy visszakaptad volna (tudom hogy el sem ment).
Ez van akkor most.
Megoldás javaslat.
Tisztázni a bankkal hogy ténylegesen elutalták mert az AliExpress leigényelte a pénzt, ők elutalták dátum, és időpont, tranzakció banki technikai azonosító, látják az utalás teljesülését és azt is látják hogy az AliExpress felől nem érkezett azonos összegű pénz vissza.
Ezt neked egy papíron megadják, hogy majd tudj reklamálni az AliExpressnél
Megkeresed az AliExpress-t leírod hogy ők azt írták hogy küldik vissza azt a pénzt amit az xxxxxxxx számú vásárlásnál a bankod elutalt (ide megadod a dátumot, időpontot, banki technikai tranzakció azonosítót) és még a mai napig nem érkezett meg és ezért vizsgálják ki hogy hol van a pénz.
Ha nem kerül elő akkor kezdeményezed a bankodnál a „chargeback” eljárást. Persze érdemes az OTP-vel tisztázni hogy mennyi időd van még hozzá, mert korlátozott az indítás időpontja. Ha épp kifutnál annyi idő alatt amíg válaszolhat az AliExpress akkor persze nem szabad késlekedni.Nincs kis, vagy nagy összeg, a vásárlói védelem erre is érvényes.
-
LouiS22
veterán
válasz nirvana333 #62514 üzenetére
V/ megválaszolta.
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
cof
veterán
válasz nirvana333 #62517 üzenetére
Ott feneklett meg a dolog, hogy nem jött vissza a pénz és eltűnt a rendeléseim közül is ez a rendelés...
És annak utánanéztél amit írtam egyébként? Az email-es visszaigazolásban is rá tudsz menni a linkre, mert olyan nincs, hogy egyszer csak eltűnik az éterben egy rendelés.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
cof
veterán
válasz nirvana333 #62521 üzenetére
Ok, én most kitöröltem egy régebbi tételt, még a deleted ordersből is, és akkor is bejön, itt valami bug lesz. Az eladó is eltűnt? Még az üzeneteknél (Messages) is megnézheted mert oda is jön confirmation az Aliexpressen.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
Topikgazda
válasz nirvana333 #62517 üzenetére
Félreértettem, erre a vásárlásra vonatkoztattam amikor azt írtad hogy akkor 6-szor elutasítottam a kínai ajánlatát, miszerint nem fizet vissza semmit,
Nem akarom ismételni magam, de ez a pénz nem ment el a bankból, hiszen nem történt vásárlás. Az OTP nem fogja elutalni 15 órán belül magától, mert ahhoz szükséges az hogy a kereskedő igényelje a kártyás fizetés értékét. Itt ilyen nem történt. Az AliExpress sztornózta a fizetést, az jött tőlük az OTP felé.
Az előfordulhat amit CoF is írt hogy még zárolt állapotban van az OTP-nél, arra várnak hogy kereskedő kérje ezt a pénzt.
Technikailag a zárolás azt jelenti hogy a számlaegyenleg csökken az összeggel, de a pénz banknál van és a tényleges utalás után lesz teljesített a tranzakció és az itt nem történt meg.
Holnap szánj rá időt és a számlavezető fiókodban tisztázd ezt velük, bár lehet hogy telefonon is el lehet rendezni.
Itt véleményem szerint nem az AliExpress miatt van a látszólagos pénzhiány.Még egy kérdés nincs oldalfordító, reklámblokkoló bekapcsolva? Vagy valami böngészés rejtegető? Mert azok néha tüntetnek el dolgokat
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz nirvana333 #62527 üzenetére
Most tényleg leállsz velem vitázni úgy, hogy nem is ismered hogy a bankkártyás fizetések hogyan működnek? Én tudom.
De a Mastercard-nak is elhiheted.
Leírtam hogy mi van. Az OTP-vel konzultálj, a pénz náluk van.[ Szerkesztve ]
-
cof
veterán
válasz nirvana333 #62527 üzenetére
Amikor vásárolsz valamit bárhol, akár kártyával a boltban, akár online, a pénz csak zárolásra kerül. Van, hogy csak napok múlva kéri le a kereskedő, persze neked az egyenlegen már mínuszként szerepel, de azért, hogy ne tudd azt a pénzt elkölteni mégegyszer.
OTP-hez menj be, ott megmondják, de simán kinézem belőlük a 30 munkanapos zárolás feloldást is. Aztán lehet ez nem is lesz automata az összeg miatt, hanem kell hozzá Katika aki ráklikkel a jóváírás gombra.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
mikk2000
őstag
válasz nirvana333 #62533 üzenetére
Tényleg menj már el a bankba mert már golyózik a szemem hogy oldalakon át téged győzködnek...
-
lacoka55
aktív tag
válasz nirvana333 #62521 üzenetére
Én minden vásárlásról kapok értesítést a Messages-ban és email-ban is hogy elfogagták a fizetést nem tudom elképzelni hogy sehol sincs nyoma
a Refund & return-nál ha az all-t választom és keresés több évre visszamenőleg megtalálja a problémás dolgokat -
Topikgazda
válasz nirvana333 #62532 üzenetére
Az AliExpress egy tisztességes cég, kár itt pocskondiáznod, úgy hogy ebben az esetben nincs közük a pénzedhez. Ők nem kérték le a 372000 forintodat, mert az eladó nem adott el neked semmit, a vásárlás sztornózva lett.
írtam hogy 3 évre visszamenőleg nem emlékszem ilyen panaszra, annál messzebb meg nem szoktam emlékezni.
Persze vannak ezen a piactéren is nem tisztességes eladók, de az ugye nem az AliExpress cég. Az persze gond hogy csak 15 nap a vásárlói védelmük és hogy néha győzködni kell őket hogy nem éri meg visszaküldeni a hibás terméket, de ez azért nem az hogy szándékosan átvernek.Az nem zavar hogy az eladó úgy hagy fent hirdetést hogy nincs is az a terméke? Mert innen indult a probléma, ha tisztességesen vezeti a készlet információt, akkor nem is tudtál volna kifizetni olyat ami nincs. AliExpress a hibás? Nehogy már leltározzon az eladóknál, mert azok úgy hirdetnek hogy kamu a készletük.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz nirvana333 #62538 üzenetére
Nem buktad, elő fog kerülni a pénzed. A nem teljesült vásárlás nem értékelhető.
Az a tanácsom sem segít már ha nagyobb értékű dolgot akar valaki megvenni és még EU raktáras is akkor érdemes rákérdezni az eladóra hogy van-e belőle és biztos hogy az EU raktár országából fogja küldeni.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz nirvana333 #62541 üzenetére
Az OTP könyvelési problémája nem a topik témája, szóval nem igazán frissítem az ismereteimet. Pont ilyen könyvelési probléma miatt hagytam ott őket, vettem fel hitelt a lakásomra, visszafizettem és amikor 1 év múlva el akartam adni még be volt jegyezve a jelzálog a javukra, pedig a szerződésünk úgy szólt ha kifizetem akkor ők töröltetik, nem történt meg és így a lakást nem tudtam eladni, mert a vevő azt hitte hogy át akarom verni. Később sikerült eladni, de buktam rajta félmillát.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz nirvana333 #62543 üzenetére
Nagyon nehezen érted meg hogy a pénzed nem ment el a bankból.
Te magát az AliExpress online piacteret fikázod, pedig ott több százezer eladó adja el a portékáit és természetesen van köztük problémás, vannak amikor szállítás közben eltűnnek a csomagok, de hogy ezért az AliExpress lenne a felelős és a csaló, ez a valóság elferdítése.
Te is kevered az AliExpres és az AliExpress-en eladó kategóriát, amit hallottál problémákat azok az utóbbiak miatt vannak, szóval tévesen dolgozod fel az információkat.Nem is jártál utána annak hogy a bank, aki egy vásárlásnál szintén része a folyamatnak mit is csinált. Többen ismerjük az OTP-t, tudjuk hogy a munkatársaik nem mindig ismerik a saját munkájukat és azt is hogy képesek pontatlanul dolgozni.
Már most jelzem hogy az ügyintéző nem lát rá arra hogy ténylegesen mikor és milyen adatokkal lett elutalva a kártyás fizetés ellenértéke, azt egy másik részlegtől kell megkérdeznie, nem véletlenül említettem az utalás technikai azonosítóját, a másik bank az alapján tud róla mondani valamit, anélkül nincs mit reklamálni. De ez akkor van ha tényleg el lett utalva a pénz.Sértegetsz bennünket, pedig leírtuk hogy miként kell eljárnod, leírtuk hogy mi okozhatta a problémát, de te csak mondod a magadét. Vádaskodsz megfelelő bizonyíték nélkül.
Ez itt nem rajongói klub, de ha az lenne neked nem kell klubtagnak lenni.
-
LouiS22
veterán
válasz nirvana333 #62543 üzenetére
Értsd már meg végre: az Aliexpress egy piactér, közvetít Csing cseng csüng és közted. Semmi közük ahhoz, hogy Csing cseng csüng mit árul addig a pontig, hogy Csing cseng csüng nem árusít olyan terméket, ami üti a a szabályzatot (nem tudsz például működő, felfegyverzett T72-es harckocsit venni...). És éppen a te védelmed miatt az eladó addig a percig nem lát semmit a pénzedből, amíg vissza nem igazoltad, hogy igen, rendben megérkezett a termék (és még ezt követően is tudsz reklamálni, hogy ha éppen nem működik, nem azt kaptad, stb.).
Vártál sok napig, ahelyett, hogy abban a pillanatban, amikor varázslatos módon "eltűnt" a rendelésed, nem fordultál volna egyből a saját pénzintézetedhez, hogy valami nem stimmel.
A legnagyobb tanulság egyébként az, hogy jó magyar szokás szerint azt hitted, hogy okosba' meg fogod oldani, okosabb leszel mindenkinél és "jó áron" beszerzel valamit, ami egyébként globálisan is hiánycikknek számít. Bedőltél egy vélhetően csaló eladónak (ehhez semmi köze az Aliexpressen, hiszen lhetett volna a Jófogás, Marketplace, stb. is), BEVALLOTTAN olyan összegben fizettél, ami egyébként sem jellemző a vásárlási szokásaidra.
És bevallottan a eddig a percig nem konzultáltál a bankoddal, hogy izé, lehet, hogy hülyeséget csináltam, milyen segítséget kaphatok. Idejöttél, kiosztottál mindenkit, és kiderült, hogy fogalmad sincs arról, hogy miként működik a kártyás fizetés a háttérben, keverted a szezont a fazonnal (cashback, charge-back).
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/1TB FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bontatlan Új BOSE QuietComfort Ultra Headphones, bézs-aranyLimitált kiadás
- ASUS TUF Gaming FX505DU Ryzen 7 3750H GTX 1660 Ti 6GB 16GB DDR4 512GB SSD + 1TB HDD 120Hz Full HD
- ASUS TUF F15 FX516PE 11th Gen intel i7 RTX 3050 Ti 4GB 16GB DDR4 ram 512GB NVME SSD 144Hz Full HD
- Google Nest Hub 2 Generáció (GA01331) - Újszerű, csomagolásbontott, akár beszámítással
- ZOTAC GAMING GeForce GTX 1660 SUPER Twin Fan ÁFÁs számlával, kellékszavatosságga
- GAINWARD GeForce GTX 1660 Super 6G GHOST ÁFÁs számlával, kellékszavatossággal
- LG UltraGear 27GR75Q-B 2K 165Hz monitor 27
- Sapphire Radeon Nitro RX 480 4GB OC