Új hozzászólás Aktív témák
-
total90
veterán
válasz lionshamlet #2600 üzenetére
Jó, de mennyire van állítva a sequence?
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
BonFire
veterán
Ugye proxyval dolgozol?
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
narumon
őstag
válasz lionshamlet #2604 üzenetére
Konkrétan mit kéne látni? Az égboltban egy kis bandingtól eltekintve én semmit nem látok. (Mármint kockát meg lagot).
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
BonFire
veterán
válasz lionshamlet #2604 üzenetére
A hiba az ön készülékében van. Nem laggol. Egyébként mihez képest laggolna?
A blokkosodás a tömörítés miatt van.A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
lionshamlet
senior tag
Némelyik videó kristalytiszta mozgás közben, némelyik pedig nem.
Persze ha bekapcsolom a truemotiont a tv-n akkor javul a helyzet, de ezek alapesetben ki vannak kapcsolva.
A felvétel D-logban készül 4k/25fps felbontásban.
A renderelést probaltam youtube 4k majd match presettel is, mindket esetben vbr/2pass-40mb, (majd a cbr is ki lett probalva) best render opciók bekapcsolva, de igy sem lett jobb a vegeredmeny.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz lionshamlet #2607 üzenetére
megint az érzékenység-blende-záridő szentháromsághoz érkeztünk meg
ha sok a fény, az érzékenység alapon van, blende/írisz nincs (a phantomok nagy részében nincs ilyesmi), akkor csak a záridő rövidítésével lehet a bejutó fény mennyiségét csökkenteni. a motion blur az, amitől kevés fps-nél sem tűnik egy mozgás darabosnak, a közmegegyezés, megszokás szerint 25 fps mellett 1/50 s záridőnél kelt természetes benyomást. a sok fény miatt viszont ennél rövidebbet kénytelen használni a gép, így darabos lesz.
két megoldás van: vagy egy nd filterrel csökkented a bejutó fényt, vagy lassabban mozgatod a kamerát.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
BonFire
veterán
-
lionshamlet
senior tag
Akkor sejtem a hiba okát.
Nd filter van, ezek a videók nd8-as filterrel készültek.
A 25fps miatt 50-re tekertem a shuttert, de tul sotetnek talaltam a felvételt, ezért levettem 40-re, talán 30-ra is.
(Igy jobban kiveheto volt a kijelzőn az hogy merre megyek)Ezek szerint maradni kellett volna 50-es shutter beállításon es utolag korrigalni.
Jut eszembe, erosen felhős időben nd8 helyett ajanlott az nd4?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz lionshamlet #2611 üzenetére
ha hosszabb a záridő, attól nem lesz darabosabb.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
veterán
válasz lionshamlet #2613 üzenetére
25 kockával ne csinálj gyors svenkeket.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
MrChris
nagyúr
válasz lionshamlet #2613 üzenetére
A svenkelés, vagy panning nem mehet akármilyen gyorsan, ha a táj megmutatása a cél, ezt forgatáskor figyelembe kell venni és a szerint tervezni, különben darabos és/vagy elmosódott lesz. Vannak erre táblázatok, vagy kalkulátorok. Persze át kell váltani a kamerád, objektíved tulajdonságára. Gyakorlással majd érezni fogod mi mehet, mi ami sok.
Meg vannak kompozíciós trükkök, pl egy mozgó madár, hajó, bicikli, autó... akármi lekövetése ami valamennyire elvonja a figyelmet a túl gyors svenkről. -
lionshamlet
senior tag
Illetve az nd filterekről...
Az nd4 filter csak napfelkelte/lemente idoszakban ajanlott?Erősen felhős napszakban jobb e mint az nd8?
-
veterán
válasz lionshamlet #2616 üzenetére
a cél elvileg az, hogy 1/50 s záridő legyen és a legkisebb érzékenység, a filtert ehhez kell méretezni.
a gyakorlatban eddig mindent meg tudtam oldani egy nyolcassalistálló? gazemberség? hupákolás?
-
lionshamlet
senior tag
A színezésről mi a véleményetek?
Leginkabb csak a color-korrekcio es a renderelés miatt dobtam össze.
Nagyjabol kezd körvonalazódni hogyan kellene csinálni ezt a color gradelést.Ti először mindig az rgb görbét igazítjátok be, es utána jon a black/shadow vagy mi a menete nálatok?
-
lionshamlet
senior tag
Az RGB Görbék használatáról...
Youtube videókon láttam, többféleképp módosítják a feketét-fehéret vele.
Tehát mindig az adott videótól függ miképp kell állítani?
Nincs előírva, hogy márpedig ezt csak így szabad módosítani?
Mutatom mire gondolok, a Feketét módosítottam:Eredeti állapot:
[link]Verzió 1, ami nem annyira dark és nemsok videóban láttam így állítani a feketét:
[link]Verzió 2, amit mindenkinél láttam, de így mintha sötétebb lenne a kelleténél.
[link]Melyik verziót kellene használnom?
[ Szerkesztve ]
-
BonFire
veterán
válasz lionshamlet #2620 üzenetére
Szerintem előbb állóképeken és fotókon kéne megtanulni, melyik művelet mit csinál. A legtöbb jó kamera eléggé lapos képeket készít, alulszaturált, kontrasztszegény.
Mindig az adott snitt fogja eldönteni mennyire húzgálhatod a görbéket. A nagy dinamikájú képnél, ahol az árnyéknak és az égboltnak is látszania kellene, kevesebb korrekciót szabad végrehajtani. Az S görbe mindig plusz kontrasztot eredményez, viszont ezzel rettentően szűkül a dinamikatartomány. Az árnyékos részek bebuknak, a világos részek kiégnek. A görbékkel tehát elég finoman kell bánni. Emellett a kontraszt növelésével viszont csökken a megjeleníthető színárnyalatok száma, tehát vedd figyelembe hogy amint behúzod S-be a görbét, a színek máris élénkebbek lesznek, azaz nem muszáj plusz szaturációt rátenni. Inkább szelektív színerősítéssel, mindig az adott jelenetnek megfelelően kell grade-elni. Az erdős felvételen jól mutatnak a sárgák, a barnák, vörösek, általában a meleg színek. Ipari, industrial környezetben pedig inkább a kékek és a zöldek, magenta. A hideg színekkel kemény, horroros hatást, a meleg színekkel otthonosabb, meghitt hatást érhetsz el.
Szelektíven kell a színeket buherálni; javaslom, jó minőségű állóképeken gyakorolj. Ne boruljon az ég narancssárgába, és a tűz kékeszöldbe, hacsak nem kifejezetten valami művészi ábrázolás a cél.
Éveket lehetne erről beszélni, javaslom, kísérletezz, és apránként adagold a módosításokat. Elég gyakran nézd végig az eredeti képsort, mert apró módosítások sokaságával elfelejted, milyen volt a kiinduló állapot, és könnyű túltolni.
Az S-görbe (kontraszt növelés) ellentéte a túl kontrasztos felvételeket kevésbé kontrasztosra, lágyabbra formálja. Ebben az esetben a színek fakóbbak, szürkébbek lesznek. Ilyenkor bátran lehet növelni a telítettséget.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
aldebaran
őstag
válasz lionshamlet #2620 üzenetére
Ajánlom figyelmedbe ezt a csatornát/lejátszási listát. Sokat lehet belőle tanulni és ráadásul magyar.
Gandhi mondta: "Élj úgy, mintha meghalnál holnap. Tanulj úgy, mintha örökké élnél."
-
whited
addikt
Sziasztok
Még nagyon új vagyok a témában, azért bátorkodtam írni ide.
Egy ismerős által lehetőséget kaptam, hogy a jövőben dolgozhassak videókkal amiket a PP-ban kellene majd feldolgoznom.
De mivel nagyon basic szinten vagyok, vagy inkább -1en ezért kerestem a neten anyagokat amik alapján érdemes elindulni.
[link]
Ezt a videósorozatot kezdtem el feldolgozni, mi a véleménye róla haladóbb felhasználóknak akik szoktak ide írni, esetleg tudnátok ajánlani emellé vagy más olyan anyagot amiből kellő ráfordítással de meg tudom tanulni a program használatát?
KöszönömHa nem válaszolok a PM-re, elképzelhető, hogy nem kaptam meg, ilyenkor kérlek küld el újra, köszönöm
-
trialboj
őstag
Sziasztok!
Lenne egy vagy talán 2 kérdésem .
Először is arra lennék kíváncsi, hogy a projekt ablakban, ha én átrendezem a metadata adatokat a lista nézetben, akkor azt el lehet valahogy menteni, hogy ne felejtse, el ha később új projektet nyitok? A jelölt adatok, számomra fontosak lennének, de állandóan visszakerülnek a sor végére, és ha nem elég nagy a projekt, nem töltök időt azzal hogy visszarendezzem így ahogy én szeretem.
Ráadásul, az Assembly felületen újból meg kell csinálni, mert a kettő nincs szinkronban... szóval ez volt a könnyebb és kevésbé fontos .A második kérdésem kicsit nehezebb és úgy gondolom hogy nem megoldható de hátha mégis.
Szóval én szeretem a rendszerezett könyvtár struktúrát, a windows-os projekt könyvtárban és a premieren belül is, előbbire van egy sablonon aminél csak át kell nevezzem a fő könyvtárat, és már kész is van belül az elrendezett alkönyvtár rendszer (Premiere, Ae, Zene/SFX, Logók grafikák, Képek, Video/nap/kamera/kártya, Egyéb és természetesen a legfontosabb EXPORT).
Elsőre soknak tűnik, de hamar hozzászoktam, és azóta megszámlálhatatlan mennyiségű időt, és energiát spóroltam meg, főleg olyankor mikor hónapok/évek múlva kellett visszanyúlnom egy projekthez, ahol már nem emlékeztem semmire, de mivel minden a helyén volt, pillanatok alatt megtaláltam amit kerestem.Szóval a kérdésem arra vonatkozik, hogy lehet-e egy hasonló könyvtár struktúrát készíteni Premiere-en belül is, tehát ha nyitok egy projektet legyenek benne a következők. Pl Footage, Logos, Photos, Music/SFX, Projects, Nests, Assets, ez utóbbiba pedig FHD és UHD méretben adjustment layer, illetve fehér color matte.
Ezek közül a nagy részére mindig szükségem van, és sok idő elmegy amíg szépen felépítem, főleg mivel színkódolni is szoktam, ezért szeretném megoldani valahogy.Nekem olyan ötletem van, hogy készítek egy master projektet ahol elmentek mindent úgy ahogy szeretném, és mindig azt nyitom meg mikor új projektet akarok készíteni, majd egyből elmentem az új projekt könyvtárába, így megoldható lenne hogy a legtöbbet használt logók és intro/outro snittek már eleve be legyenek töltve. Ha van jobb ötlet szívesen meghallgatom, illetve azt is ha ez utóbbi ötlet valamiért nem ok. Nem tudom mi gond lehetne vele, pl valami a cache résszel, talán nem egészséges mindig egy fájlt alapnak venni, remélem van valaki aki jobban átlátja a helyzetet.
Köszönöm
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Roachy
senior tag
válasz trialboj #2626 üzenetére
Amit a végén írsz az a megoldás mindkét problémádra. Csinálj egy üres donor project-et, ahol minden be van úgy állítva ahogyan szeretnéd. És ha új munkát kezdesz, ezt megnyitod, és rögtön mented save as-ként vagy save a copy, egy másik helyre ahova akarod. Arra kell vigyázni, hogy a donor projectet sose írd felül. Érdemes azt is eleve duplikálni.
[ Szerkesztve ]
-
hardline
senior tag
Sziasztok!
Videókártyás kérdéssel fordulok hozzátok. Zöld oldalon ott a CUDA, AMD kártyáknál van valami hasonló, vagy Premiere Pro alá csak nvidia "való"? Itt a mezei kártyákra gondolok, nem a quadro és firepro vonalra. -
twine
addikt
Sziasztok!
Előre is elnézést kérek a nem premiere-es kérdés miatt, de ezt a topicot találtam "legfrissebnek" és "editálósnak"....
4K videó editálás lenne a cél...
A laptop:
Ryzen7 4800H(8mag 16szál), RTX2060 6GB, 512MB NVME M2 SSD, 8GB RAM.tesztelt szoftverek;
DaVinci Resolve 16.
EDIUS X pro (trial)Mindkét esetben nyomorultul szaggat már az előnézeti kép is, idővonalon ha lehet még rosszab...Elvileg mindenhol be van állítva a GPU, és vagy a CUDA...
Nyugtassatok meg, hogy mindez a 8GB RAM miatt van, és ha belerakok 32GB-ot(2x16)
megszűnik ez a jelenség és olyan lesz a lejátszás mint az olvasztott vaj...Eddig 1080p-ben dolgoztam gyengébb de minimum 16GB-RAM-os gépeken...ott az egyéb hardver miatt nem volt esélyem a 4K lejátszásra, editálásra, ezért aztán nincs igazán tapasztalatom a 4K-ban még...
Most lépnék tovább...nagyon reméltem hogy ez a vas elég lesz( a RAM-on kívül)
Jól gondolom, hogy ez az egyetlen problémám, vagy elkeserítő a helyzet, és gyenge a "mobil vas"?Előre is köszönök minden jó szándékú segítőkész választ.
Üdv -
twine
addikt
válasz kleinguru #2630 üzenetére
köszönöm a választ...ezzel most nagyon elkeserítettél...
Pedig nem valami egzotikus formátum...
Egy DJI PHANTOM 4pro drón MP4-es filejairól vanszó
Ugyanezzel a géppel készült 1080p videókkal
nem érzem , hogy probléma lenne
ennyire nem lehet "pusztulat" egy 6GB-os RTX2060, hogy ne tudjon 4K-t lejátszanni...
Még nem is modosított filokrol beszélek, csak egyetlen videó sávon módosítatlan nyersanyagról...[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
twine
addikt
válasz aldebaran #2633 üzenetére
Nagyon régen használtam huzamosabb ideig..még a cc előtti időkben...
Évek óta EDIUS-al vágok, 2-3 éve pro-8-al(mióta megjelent) Legálisan megvásárolva...
Erdekelt a DaVinci már egy ideje az ingyenessége miatt, az EDIUS X meg az újitásai miatt(render a háttérben, GPU támogatás, stb)...De nem volt hozzá vas...
Nem utolsó sorban az EDIUS X oktatási licenszel 85.000.- forint, a DaVinci meg ingyenes...
A Premiere-t és majd kivavítasz ha rosszul tudom, már nem is tudom megvenni teljes licenszként, csak éves, meg havi licenszelési lehetőség van...vagy ha igen, vehetek végleges verziót, az meg horror...
Ha van lehetőség a emberi áron linceszre, ne tartsátok magatokban...
Szerettem régen a Premiere-t, most sincs vele bajom, semmiképp nem szeretnék a saját topicjában egy betűvel sem bántani, pusztán az ár a tudás és a legalitás mesgyéjén szeretnék egy hosszútávú de normális munkakapcsolatot...épp ugy, mint a multban 1080p-ben egy i5-el(quick sync támogatással), 16GB RAM-al,és egy EDIUS8-al...
több évig elégedetten használtam, de szerettem volna "tovább lépni 4K-ra" és egy modernebb szoftverre....
A fentiek miatt nálam nem biztos, hogy a Premiere a befutóSzerk:
De köszönöm, ki fogom próbálni legalább a vas miatt...leszedek egy próba verziót,,,van elvileg Premiere-ből is még 30 napos legal, ugye?[ Szerkesztve ]
-
-
twine
addikt
válasz MrChris #2635 üzenetére
épp mielőtt megnyitottam volna a hozzászólásod, előtte végeztem a tesztel...
sajnos, ahogy mondani szokás, "soha nincs ingyen ebéd..."
Az ingyenes resolve valóban nem támogatja a GPU-s gyorsítást...
A Studio verzión úgy folyik a 4K 60frame, mint az álom...
(Az EDIUS-t még tesztelgetnem kell)Köszönöm mindenkinek a segítséget
ezen a vonalon már nagyjából tovább tudok menni... -
twine
addikt
Köszönöm a kérdést, de szerintem ez most teljesen lényegtelen....
vásároltam egy új laptopot számomra sok pénzért, és szeretném rendesen beállítani a szoftvert a vashoz...esetleg fordítva...
Ismerkedési fázisban vagyunk, ezért aztán érdekelt, hogy miért nem tud valami lejátszani 4K felvételt akkor, amikor elvileg csípőből kellene megoldania ezt a vasnak....
Aztán amikor kderítettem a lehetőségeimet, majd proxy-zok, ha szükségét érzem... -
addikt
Tudnál erre valami linket küldeni, hogy miért van ez így? Mit jelent ez a gyakorlatban?
Emlékeim szerint az adobe anno újraírta az egész gou gyorsítást opencl alapon. Az a natív (ennek minimum úgy kellene mennie, mint a cudanak).
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
-
BonFire
veterán
Az Edius, ha jól emlékszem, nem is fut bármilyen alaplapon. Öntökönlövés.
i7-en IGP-vel vágok PP-ban (Igaz, csak 1080-ban), de álomszép a korábban próbált Vegas szerencsétlenkedéseihez képest. Persze nulláról kellett újratanulni az egészet, de nem bántam meg a befektetést.
Szóval ha egy IGP megbirkózik a feladattal, akkor bármilyen kártyának bírnia kell.
Nem beszélve arról, hogy ahogy már fentebb is említették, proxy-val kell dolgozni, amelyek legyártását fel is ajánlja a PP, ha 4k tartalmat észlel. Ez egyszerűen akkora adatfolyam, ami "mindig" röcögni fog valós időbe, ha húzgálod a Timeline-on a kurzort. És mindig előtölt, és mindig szaggat a kép. Főleg 50-60 FPS-en, ami különben is a duplája a "rendes" videónak.
Az se mindegy, hogy a végeredmény mekkora FPS-sel lesz kirenderelve. Ezt előre kell eldönteni, mert abban nem lesz köszönet, ha 50-et akarsz lekonvertálni 24-be, vagy 60-at 25-be. Nem véletlen, hogy a videós szabványok a mai napig a 25 (Európa), illetve a 30 (Amerika) támogatják 99%-ban.
Proxy!
Proxy!
Proxy!A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
SOS megoldást keresek.
Ha a Sequence-be bedobok egy képet (mondjuk bordernek), vagy egy Adjustment réteget, az egész lemez elkezd kerregni, és szétfagy az egész sequence. A mutatót se tudom mozgatni, se szerkeszteni.Nincs rá valami megoldás?
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
-
modflow
veterán
A Premiere-ben mit kellene állítani a videó kódoláskor, hogy a kiterjesztés mkv legyen?
Hiába kódolok hardveresen nvidiával x265-el, a kiterjesztés mp4.
-
AsakuraDave
őstag
Hali,
Nem igazán találok róla videót vagy leírást így lehet nem is megoldható de megkérdezem:
Van 2 videó és szeretném azt megoldani, hogy egymás mellett fusson a 2videó egymás mellet 1 videóban. Természetesen lekicsinyitve "croppolva?" Ez megoldható valahogy?There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen