Zúz a Nintendo

A hordozható és asztali játékkonzolok, valamint néhány legendássá vált játék gyártójaként ismert Nintendo ma piaci érték alapján a legnagyobb szórakoztatóelektronikai cég Japánban. A vállalat részvényárfolyama az elmúlt héten kitartóan emelkedett. Ennek volt köszönhető, hogy a Nintendo szerdán beelőzte a Panasonic és Technics márkákról ismert Matsushita Electricet, ma pedig a Sonyt is. A Wii konzol piacra dobását követően szárnyalásba kezdő cég papírjai ma rekordot döntöttek, az árfolyam 46 350 jenre emelkedett a tokiói tőzsdén, és ezzel a gyártó piaci értéke 6,57 billió jenre (53 milliárd dollárra) nőtt. Az évek óta legnagyobbként jegyzett Sony piaci értéke 6,48 billió jen.

Az elemzők nem győzik hangsúlyozni, hogy mindezt úgy érte el a Nintendo, hogy árbevétele csupán nyolcada a Sonyénak. Igaz, ha csupán a játékdivíziók teljesítményét hasonlítjuk össze, a különbség jóval kisebb, és az idén akár e mutató tekintetében is változhat a sorrend. A Nintendo az idei – 2008 márciusának végéig tartó – pénzügyi évre 1,14 billió jenes forgalmat jelez előre. És bár a Sony nem hozta nyilvánosságra, hogy mit vár a játéküzletágtól az idén, tavaly a veszteséges divízió árbevétele csak 1,02 billió jen volt, 12 százaléka a csoport teljes forgalmának.

Japánban az elmúlt hónapban 251 800 Wii konzol fogyott, ötször annyi, mint PlayStation 3. De a világ legnagyobb videojáték-piacán, az Egyesült Államokban is hasonlóak az erőviszonyok. Az NPD Group statisztikái szerint ott a Wiiből 338 000 darabot adtak el májusban, az Xbox 360-ból 154 900-at, a PlayStation 3-ból pedig mindössze 81 600-at. A Sony a géphez megvásárolható játékok számának megduplázásával és a letölthető programok szaporításával próbál meg lendületet adni az eddig gyenge PlayStation 3-eladásoknak.

Azóta történt

Előzmények