Helyreállt a „rend”: újra az Internet Explorer az első Magyarországon is

Legutóbb nagy visszhangot keltett az a hír, amikor az Adverticum július havi mérése alapján azt állította, hogy nálunk a Firefox gyakorlatilag beérte a nagy rivális Internet Explorert. A cég már akkor is utalt rá, hogy ez az eredmény vélhetőleg ideiglenes, és a legújabb mérés azt bizonyítja, hogy – talán a szabadságolások végével, a munkahelyi számítógépek újraindulásával magyarázhatóan – az Internet Explorer visszavette az első helyet.

Az Adverticum augusztus havi felmérése a hazai felhasználók alapvető szoftverhasználatáról a visszarendeződést mutatja: az Explorer 58,6 százalékával szemben a Firefox 38 százalékon áll. Ez közel 11%-os visszaesést jelent az előző hónaphoz képest. Ilyen eredményeket sokan fogadnak bizalmatlanul, de a cég határozottan kiáll az adatai mellett: „A felmérés módszertana semmit nem változott, úgy a júliusi, mint most az augusztusi eredményeket többszörösen ellenőriztük” – nyilatkozta Szutor Ferenc, az Adverticum Zrt. kereskedelmi igazgatója.

Explorer-Firefox

Ugyanakkor viszont a Firefox 3 annak ellenére javított múlt havi eredményén, hogy a teljes Firefox-arány csökkent, és a böngésző iránti kezdeti lelkesedés is visszafogottabbá vált – az Adverticum szerint „a felhasználók nem teljesen pozitív tapasztalatai miatt”.

A mérésben 2,4 millió böngésző adata szerepel, az adatokat augusztus közepén rögzítették. A módszertanról (a cég közleményéből): „Az Adverticum AdServer azon böngészőket „látja” és méri, amelyek megjelenítik az Adverticum AdServer által kiszolgált hirdetéseket, így torzíthatják az adatokat adblockerek, mobiltelefonos böngészők. A torzítás azonban nem befolyásolja az időről időre megismételt mérésekből kiszámítható trendeket, sőt alapvetően az arányokat sem, magát a mérést egy – a maga nemében egyedülállóan széleskörű – mintavételes eljárásnak lehet tekinteni. A minta mérete valóban óriási: a mérés során több mint 3 milliárd hirdetést jelenített meg az Adverticum.”

Azóta történt

Előzmények