Az IDC a héten publikálta a tablet- és e-reader piac tavalyi harmadik negyedévének statisztikáit. Az adatokból nemcsak az derül ki, hogy az adott kategóriában melyik a legnépszerűbb készülék, hanem az is, hogy egyelőre az egyesült államokbeli vásárlók érdeklődését keltették fel leginkább ezek az újdonságok.
Hirdetés
A piackutató meghatározása szerint a médiatablet olyan eszköz, amely 5–14 hüvelyk képátlójú kijelzővel, ARM- vagy x86-os architektúrájú processzorral rendelkezik, és „könnyített” operációs rendszert (például iOS-t vagy Google Androidot) futtat. E gépek forgalma a második negyedévhez képest a harmadikban 45,1 százalékkal, 4,8 millió darabra nőtt világszerte. A legnépszerűbb modell 87,4 százalékos részesedéssel magasan az Apple iPad volt. Igaz, 2010 harmadik negyedévében a divatot teremtő modellnek még nem volt komoly riválisa, rajta kívül a kategóriában csupán másodvonalbeli gyártók termékei voltak megvásárolhatók, az első erős konkurens, a Samsung Galaxy Tab csak októberben került piacra.
Az IDC előzetes adatai szerint 2010-ben összesen 17 millió tablet fogyott világszerte. Ez a mennyiség – jósolják most – az idén 44,6, 2012-ben pedig 70,8 millió darabra nő majd, és a gépek közel 40 százalékát az Egyesült Államokban vásárolják.
Az e-könyv-olvasók piaca a tavalyi harmadik negyedévben 40 százalékkal, 2,7 millió darabra nőtt, és ennek a mennyiségnek közel háromnegyede (72,4%) Amerikában talált gazdára. Az IDC becslése szerint 2010-ben 10,8, 2011-ben 14,7, 2012-ben pedig 16,6 millió e-reader fogy majd világszerte.
Ami e készülékeik gyártóinak rangsorát illeti: 41,5 százalékos részesedéssel az első helyen áll az Amazon Kindle; a második a Pandigital (16,1%); a harmadik a Barnes & Noble Nook (15,4%); a negyedik a Sony (8,4%), az ötödik pedig a Hanvon (8,2%).