A tablet nem ölte meg a könyvolvasót

Az Amazon.com történetének legsikeresebb terméke a Kindle könyvolvasó, melynek legújabb, harmadik generációjából több példányt adott el a cég, mint a korábbi eladási rekordot felállító Harry Potter és a Halál ereklyéi című regényből – jelentették be tegnap. A világ legnagyobb online áruháza forgalmi adatokat változatlanul nem árul el, de az ismert, hogy a Harry Potter-széria utolsó részére a kiadás előtti hetekben közel 2 millió előrendelés érkezett.

Az Amazon a bejelentéssel azt is demonstrálni akarta, hogy az e-könyv-olvasók az Apple iPad és az ahhoz hasonló multimédiás táblagépek megjelenése ellenére is népszerűek, ez utóbbiak nem szorítják ki az előbbieket. „Azt látjuk, hogy a Kindle-t vásárlók közül sokan tablettel is rendelkeznek. Ők azt mondják: az LCD-s táblagéppel játszanak, filmet néznek és böngésznek, de könyvet a Kindle-ön olvasnak. Azért tartják erre a célra megfelelőbbnek a Kindle-t, mert könnyebb, akár egy hónapig is használható egy akkumulátortöltéssel, és a fejlett, papírszerű Pearl e-ink kijelző nem fárasztja a szemet, és napfényben is olvasható” – idézi a cég által kiadott közlemény Jeff Bezos elnök-vezérigazgatót.


Kindle-reklám: napfényben is

A Kindle csak wifivezérlővel rendelkező változata 139, a 3G-s kiadás pedig 189 dollárba kerül – mindkettő megvásárolható a világ számos országában. Az új tabletek ára jóval magasabb, a legolcsóbb modellek 500 dollár körüli összegbe kerülnek. Az Amazon e gépekre (és okostelefonokra) is elkészítette e-könyv-olvasó szoftverét, így az áruházban megvásárolt elektronikus könyvek számos eszközön olvashatók.

Noha a vállalat eddig sosem hozta nyilvánosságra, hogy hány Kindle-t értékesített, elemzők úgy becsülik, hogy a cég az idén több mint 8 millió készüléket ad el, és ezzel jó 60 százalékkal múlja felül az előrejelzéseket. A BusinessWeek forrásai szerint tavaly 2,4 millió gép fogyott.

Azóta történt

Előzmények