Mit keres a gyerek online?

A Symantec biztonságtechnikai cég a napokban tette közzé a gyermekek online keresési kifejezéseit rangsoroló házi felmérését, mely hozzávetőlegesen 3 és fél millió ifjú netpolgár részvételével zajlott le az elmúlt hat hónapban. A vállalat OnlineFamily.Norton névre hallgató saját szoftverének segítségével végezte el a kutatást, melyet szülők számára fejlesztettek annak érdekében, hogy figyelemmel kísérhessék csemetéik kalandozás az interneten.

A leggyakrabban keresett 10 kifejezés listáján három közösségi oldal, két keresőalkalmazás, ugyancsak két híresség és egy online piactér kapott helyet, a maradék két pozíciót pedig egy-egy – az egészen fiatalok körében is – népszerű fogalom birtokolja: a szex és a pornó. Nevesítve, a gyermekek legtöbbször a YouTube videomegosztó portál nevét kutatják fel, majd ezt követi a Google keresőalkalmazás és a Facebook közösségi oldal. Negyedik helyre csúszott be a szex, ötödik a MySpace (ugyancsak közösségi oldal), hatodik helyen áll a pornó, hetedik a Yahoo keresőprogram, nyolcadik a néhai Michael Jackson, kilencedik Fred, egy amerikai YouTube-híresség, a listát pedig az Ebay internetes piactér zárja.

„Aki valaha is volt tinédzser életében, nem lepődik meg azon, hogy a srácok információt keresnek a szexről” – állapította meg Marian Merritt, a Symantec internetbiztonsági munkatársa. „Úgy vélem, már mindannyian túltettük magunkat a sokkon, hogy az internet pornót is tartalmaz” – fűzte hozzá.

A Symantec korábban megvizsgálta a magyar fiatalok internetezési szokásait is. A júniusi beszámolóból kiderült, hogy minden ötödik gyerek olyan dolgokat néz – vagy olyasmit tesz – az interneten, amit a szülei nem néznének el neki. A megkérdezett gyerekek húsz százalékát rajta is csípték, hogy olyasmit nézeget a neten, amit elviekben nem lenne neki szabad.

Azóta történt

Előzmények