A közösségi médiában teregeti a szennyest az Apple

Alig hét óra alatt 830 választ adott az Apple ügyfélszolgálata a problémákkal küzdő/kíváncsi ügyfeleknek. Kemény munka lehet, nem irigyeljük azokat az alkalmazottakat, akik a vállalat legújabb szolgáltatását tartják életben. A Twitteren indítottak ügyféltámogatási profilt, ahol egyrészt tippeket és praktikákat osztanak meg a feliratkozókkal, másrészt nyilvánosan válaszolnak a felmerült kérdésekre.

Az @AppleSupport címkével ellátott tweetekre igyekszik néhány órán, vagy jobb esetben perceken belül válaszolni az Apple ügyfélszolgálata, így könnyítve a vásárlóik dolgát. Lehet kérdezni bármit, legfeljebb elhajtják az embert azzal, hogy küldjön privát üzenetet, vagy írja körül jobban a problémáját. Keleti parti idő (ET) szerint reggel nyolckor indították el a profilt, amit szűk hat óra alatt 65 ezren kezdtek el követni. Özönlenek a kérdések és a problémák, bár ezek többségével nem nagyon lehet mit kezdeni:

  • Tudnátok segíteni? Valami baj van az iPhone 6s telefonommal.
  • Hogyan gyorsíthatnám fel a telefonomat?
  • Miért nem csatlakozik az internetre a készülékem?

Ilyen és ehhez hasonló megkeresések érkeznek Twitteren, elvétve találni köztük a fentieknél konkrétabb, 140 karakterben megoldható esetet. Az Apple becsületére legyen mondva, hogy újra és újra megkérik a felhasználókat, pontosítsák problémájukat (akár privát üzenetben), illetve ahol tudnak, linkekkel és megoldási javaslatokkal válaszolnak az ügyfélszolgálatosok.

Talán meglepő (minket meglepett), de tényleg hús-vér emberek segítenek, elsőre azt feltételeztük ugyanis, hogy mesterséges intelligencia dolgozza fel a beérkező üzeneteket, majd egy bizonyos szisztéma szerint oldja meg a gondokat. Nem tudni, hányan dolgoznak egyszerre, a sajtóosztály csak annyit árult el kérdésünkre, hogy a telefonos, e-mailes, chates, illetve személyes ügyfélszolgálati módok mellé azért vezették be a Twittert, mert az októberben indult @AppleMusicHelp bevált, bár ott csak munkaidőben állnak rendelkezésre.

Az akciótól azt várják, hogy sok ember számára segítséget jelenthet egy ilyen közvetlen, nyilvános platformon megvitatott problémakör, illetve remélik, hogy idővel  hasznos tudásbázissá növi majd ki magát a kezdeményezés. Attól sem tartanak, hogy a sok probléma láttán mégsem az Apple termékek mellett döntenének a bizonytalan felhasználók, az átláthatóság szerintük még nőni is fog a bizalom.

Előzmények