A korábban Twitter néven futó X közösségi cég úgy döntött, hogy engedélyezi az USA-ban a pártok és jelöltek politikai reklámjait – ezzel párhuzamosan a biztonságért és választásokért felelős részleget kibővítik, még a 2024-es elnökválasztás előtt.
A Twitter még 2019-ben tiltotta ki a platformjáról az összes politikai reklámot, globálisan. Elon Musk irányítása alatt sok minden változik, januárban például feloldották a tiltást, és konkrét ügyekben engedélyezték az ilyen hirdetéseket. Már akkor közölték, bővítik az engedélyezett politikai reklámok körét.
Az, hogy az összes politikai reklámnak utat nyitnak az USA-ban, jelentősen megdobhatja az X árbevételét, ami azért fontos, mert sok hirdető elfordult az X-től vagy visszafogta a költekezést.
Az X az új irányzattal egyszerre jobban figyelni a tartalmak manipulációjára és a kialakuló fenyegetésekre.
Létrehoznának egy globális, átláthatósági központot a reklámokhoz, amely révén a felhasználók látnák, milyen politikai reklámokat emel ki az X. A tévinformációk terjesztését továbbra is tiltják, bár a szakemberek és törvényhozók eddig is kritizálták a céget, hogy nem tesz eleget azért, hogy a hamis, félrevezető tartalmakat felszámolja a választások idején. Mivel Musk irányítása alatt dolgozók ezreit rúgta ki az X, ezért sokan kételkednek benne, hogy a platform meg tud-e birkózni a választási helyzettel.