Jól időzített marketingprogramot kezd az Intel a felhőkiszolgálók piacán, de a jól ismert „Intel Inside” helyett most a „Powered by Intel Cloud Technology” embléma fog a szervereken virítani. A kezdeményezés inkább a vállalat jelenlegi, domináns piaci részesedésének megőrzésére és a konkurensek dolgának megnehezítésére irányul, mintsem további terjeszkedésre.
A 16 partnerrel induló program az Amazonnal még tavaly szeptemberben kötött megállapodás továbbfejlesztése, és résztvevői vállalják, hogy jól láthatóan megkülönböztetik az Intel-alapú termékeiket, valamint tájékoztatják a vásárlókat, milyen teljesítménybeli, biztonsági és minőségi előnyökkel jár, ha az inteles megoldásokat választják.
Az Intel adatközpontokba szánt termékeiért felelős alelnök, Jason Waxman azt mondta, hogy a programot részben azért indították, hogy segítsenek azoknak, akik a számukra megfelelő felhőszolgáltatás keresésekor „összezavarodnak”, és azért is, mert ha az Inteltől származó eszközöket más gyártók termékeivel együtt használják, és valami hiba lép fel, azt „ránk kenhetik”.
Az AMD szerverüzletágát vezető Andrew Feldman szerint az Intel kezdeményezése pont a felhő koncepció lényegét ássa alá, és csak arcátlan kísérlet arra, hogy bemeséljék a világnak, hogy a fekete az fehér.