Látványos lendületet vett idén a felhőalapú termékek és szolgáltatások elterjedése, legyen szó akár a kkv (kis- és középvállalati) szektorról, akár a nagyvállalati szféráról, és egyre többen tesznek próbát egy-egy informatikai funkció felhőbe költöztetésével, vagy akár komplett kiszolgálói infrastruktúra migrálásával. Méretükből és rugalmasságukból adódó előnyeik miatt a felhő egyelőre még nagyobb sikereket ér el a kkv-k táborában, a nagyok közül sokan még mindig inkább a házon belüli, jól ismert megoldásokat preferálják, akár magasabb üzemeltetési költségek mellett is. Ennek ellenére a felhőalapú termékek és szolgáltatások piaca a Gartner piackutató vállalat becslése szerint idén 18,5 százalékos növekedéssel 131 milliárd dollárra fog hízni, a rohamos ütemben fejlődő területből pedig egyre többen próbálnak kihasítani maguknak egy darabot.
Nincs ez másként Európa legnagyobb üzleti alkalmazásokat és szolgáltatásokat fejlesztő vállalatával sem, az SAP idén már az első 9 hónap alatt 547 millió euró árbevételre tett szert az általa kínált felhőalapú megoldásokból. A teljes évre 750 milliót várnak ettől a területtől, 2015-ben pedig már 2 milliárd euróra számítanak a felhőalapú termékekből, az SAP vezetése pedig késznek mutatkozik arra, hogy gyorsítson a növekedésen, akár a közeljövőre kijelölt célok feláldozásával is. A vállalat társ-vezérigazgatója, Jim Hagemann-Snabe egy befektetői konferencián azt mondta, hogy a felhőalapú szolgáltatások adaptációja korábbi várakozásaikhoz képest nagyobb ütemű, ezért az SAP-nak felül kell vizsgálnia erre a területre vonatkozó stratégiáját. A döntés ugyan negatívan befolyásolná a 2015-ös évünket, 2017-re viszont bőven megtérülne a befektetés, és véleménye szerint középtávon megérné a tempóváltás.
Jim Hagemann-Snabe
Hagemann-Snabe szerint az SAP-nak határozott versenyelőnyt biztosít, hogy németországi központtal rendelkezik, ahol nagyon szigorú adatvédelmi törvények vannak (és amiket várhatóan tovább szigorít a kormány a Snowden-ügy miatt) , valamint az is, hogy a német kormányfő, Angela Merkel ígéretet tett arra, hogy Németország vezető szerepet vállal az uniós adatvédelmi politika további alakításában. Az SAP a közelmúltban több jelentős akvizícióval is próbált erősíteni pozícióján, 2011 végén a felhőalapú humánerőforrás-menedzsment megoldásokat kínáló SuccessFactors került a tulajdonába 3,4 milliárd dollárért, 2012 májusában az Aribát vásárolta fel 4,3 milliárdért, idén nyáron pedig a svájci hybris e-kereskedelmi fejlesztései is bekerültek az SAP portfóliójába.