A magyar netezők a Nokiát és a T-Mobile-t szeretik

A legalább hetente internetező 14-69 éves hazai lakosság csaknem 100 százalékának van mobiltelefonja – állapítja meg a nem meglepő tényt az NRC Piackutató most publikált felmérése. A kutatás szerint Magyarországon a netezők körében még mindig a finn Nokia készülékei a legnépszerűbbek, a megkérdezettek 40 százaléka használ ilyen márkájú mobilt. Az utóbbi években azonban a Sony Ericsson is beleerősített: komoly fejlesztési és kommunikációs tevékenységének is lehet köszönhető, hogy 23 százalékkal a második helyet szerezte meg. Két számjegyű részesedéssel az említetteken túl csak egy gyártó rendelkezik, a dobogó harmadik fokán álló Samsung (16%).

A VMR felmérés rávilágított arra is, hogy míg egyes készülékmárkákat tipikusan a férfiak, másokat inkább a nők vásárolnak. A Sony Ericsson mobillal rendelkező internetezők jellemzően, 63 százalékban férfiak, a Samsung esetében viszont éppen fordított a helyzet.

A kutatásból az ugyan nem derül ki, hogy az Apple iPhone értékesítése milyen hatással lesz a jelenlegi sorrendre és arányokra, de a szolgáltatók versenyére biztosan befolyást gyakorol e modell. A mobillal rendelkező internetezők jelentős aránya, jelenleg 46 százaléka a T-Mobile ügyfele. A Pannon 36 százalékkal a második, míg a Vodafone 28 százalékkal a harmadik helyen áll. Mivel egyes válaszadók magán- és céges mobiltelefonnal is rendelkeznek, előfordulhat, hogy egy időben több szolgáltatónak is az ügyfelei.

A mobiltelefonok használatával kapcsolatban a VMR kutatás azt állapította meg, hogy a legtöbben még mindig annak csupán alapfunkcióit használják. Az olyan szolgáltatásokkal, mint például a mobiltelefonon keresztüli internetezés, még mindig kevesen (mindössze 3 százalék) élnek rendszeresen.

A letölthető mobilos alkalmazások közül a csengőhangok a legnépszerűbbek: a mobillal rendelkező 14-69 éves netezők 36 százaléka töltött már le csengőhangot az internetről. Ezt követik a mobiltelefonos játékok (19 százalék), majd a kép vagy videó (18 százalék) letöltése. A célcsoport 46 százaléka mondja azt, hogy az internetről még soha nem töltött le semmit a telefonjára – derül ki a kutatásból.

Azóta történt

Előzmények