Töretlenül nő a LinkedIn

A LinkedIn mára a világ egyik legmeghatározóbb karrieroldalává nőtte ki magát. A 2002-ben alapított, és 2006 óta folyamatosan nyereséges vállalat egyike azon keveseknek, melyek a nagy felhajtással övezett elsődleges nyilvános részvénykibocsátás – azaz a tőzsdére lépés – után is a fenntartható növekedés útján tudott maradni. Ezt egyébként tükrözi a vállalat részvényárfolyama is, mely a kibocsátáskori 45 dollárról mára 236 dollárig emelkedett, amiből a legutóbbi 10 százalékot második negyedéves pénzügyi eredményeinek csütörtöki közzététele óta szerezte.

A LinkedIn a június végén lezárt negyedévben 363,7 millió dolláros bevételt ért el, ami 59 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábban elért eredményhez képest. A nettó nyereség 3,7 millió dollár volt, ami szintén magasabb, mint az előző év hasonló időszaka alatt.  A vállalat sokat fektetett szolgáltatásai fejlesztésébe a közelmúltban, és Jeff Weiner elnök-vezérigazgató szerint ez a jövőben sem fog csökkenni, mert ez szükséges ahhoz, hogy ténylegesen ki tudják aknázni a platformban rejlő lehetőségeket.

A bevételnek már egyötöd része származik a prémium előfizetésekből (az ebből generált bevétel egyébként éves összehasonlításban 68 százalékot emelkedett), ami azt jelenti, hogy a 238 milliós nőtt felhasználói táborból (37 százalékos emelkedés) közel ötven millióan hajlandóak fizetni a LinkedIn extra szolgáltatásaiért, ami egy stabil és kiszámítható bevételi forrást jelent a cég számára. Az Influencer Program hatása jól érzékelhető az oldal látogatottsági adatain, a többek között Bill Gates, Shinzo Abe (Japán miniszterelnöke) és Richard Branson által jegyzett írások sokakat csábítanak a LinkedInre.

A felújított okostelefonos alkalmazásokat is egyre többen használják, a cég 40 százalékos növekedést mért a mobilról LinkedInezők körében. A jó eredmények és kilátások hatására a vállalat megemelte a teljes évre vonatkozó előrejelzését is, 1,45 milliárd dollár körüli bevételre számítanak idén.

Azóta történt

Előzmények

  • Korán temették a Facebookot

    A cég frissen közzétett negyedéves jelentése hatalmas meglepetést okozott, a mobilos átállás sikeresnek látszik, a fontos mutatók emelkedtek, a részvény megtáltosodott. A cél a következő ötmilliárd, de nem dollár, hanem felhasználó.