Konferencia az outsourcingról

A 2004-es Outsourcing Roadshow megszervezésével az IDC CEMA fórumot kíván teremteni az informatikai és üzleti folyamatok kihelyezésében rejlő előnyök megvitatására. Szeptembertől novemberig hat regionális központban lesz megrendezve a konferenciasorozat. (Bécs, Budapest, Varsó, Zágráb, Moszkva, Prága). 2004. szeptember 30-án a Corinthia Hotel Aquincumban kerül sor a budapesti állomásra. Az IDC elemzőinek vitaindító előadásait regionális és helyi partnerek prezentációi követik a programban. A résztvevők megtudhatják, miként kényszeríti rá az egyre élesebb verseny a régió vállalatait arra, hogy erőforrásaikat üzleti alapfolyamataik köré koncentrálják, és hogyan válhat az outsourcing az átalakulás szerves részévé.

"A közép-európai szervezetek egyre inkább felismerik a külső támogatás szükségességét, és ezzel párhuzamosan a tanácsadó cégekbe vetett bizalmuk erősödése is megfigyelhető" – mutat rá Vladimir Kroa, az IDC CEMA programmenedzsere. "E trend előrehaladásával egyre kézzelfoghatóbbá válnak majd a belső folyamatok tényleges költségei, ez pedig az outsourcing-piac további erősödéséhez vezet." Az IDC kutatási eredményei szerint a Cseh Köztársaságban, Magyarországon és Lengyelországban 2008-ig évente átlagosan 20,9 százalékos növekedés várható az informatikai erőforrás-kihelyezésre fordított kiadások terén. Egyre gyakrabban fordul elő, hogy a vállalatok külső szolgáltatókra bízzák üzleti folyamataik némelyikét (pl. az ügyfélszolgálati call center üzemeltetését vagy a bérszámfejtést). Az informatika és az üzleti folyamatok kapcsolatának komplex jellege szintén növeli a keresletet az outsourcing iránt. Fontos, hogy rávilágítsunk, miként lehet a leghatékonyabban elvégezni ezeket a feladatokat" – mondja Kroa.

Pontosan ezért döntött az IDC úgy, hogy az idén a kelet-közép-európai régióban is megrendezi Outsourcing Roadshow-ját. A konferenciákon a szervezet helyi partnerei is beszámolnak majd a térség egyes outsourcing-piacaira jellemző, egyedi tapasztalatokról. A rendezvénysorozat minden állomása találkozási lehetőséget tartogat a vállalati szféra informatikai és műszaki vezetői, operatív igazgatói és középvezetői, valamint a szolgáltató cégeknél és a végfelhasználó szervezeteknél dolgozó outsourcing-szakemberek számára.

Az erőforrás-kihelyezés új módszerei és stratégiái mellett az előadások a kelet-közép-európai végfelhasználói szervezetek szükségleteinek kielégítése szempontjából optimális outsourcing-szemléletet is felvázolják. A roadshow – a szervezők közleménye szerint – feltárja, milyen mértékig képes átvenni egy outsourcing-szolgáltató a belső rendszerek és folyamatok kezelését, bemutatja a kivitelezéshez szükséges világos és haladó szemléletű átállási tervet, azonosítja az outsourcing-szolgáltatókkal folyatott együttműködés kommunikációs csatornáit, behatárolja a felszabadult erőforrások hasznosításának lehetőségeit, és képet ad a tartós sikert garantáló partnerkapcsolati modellekről.

A roadshow állomásai az outsourcing fontos területeit állítják a középpontba: az informatikai szolgáltatások kihelyezését, a hálózati és az asztali gépes környezet kihelyezését, a webhosting és rendszerinfrastruktúra-szolgáltatások igénybevételét, az alkalmazáskezelési és rendszerarchitektúra-hozzáférési szolgáltatások hasznosítását, valamint az üzleti folyamatok kihelyezését.

Azóta történt

Előzmények