Az IDC Roadshowja Budapesten az outsourcingról

Az IDC 2004-es kelet-közép-európai Outsourcing Roadshowja szeptember 30-án (holnap) Budapesten is fórumot teremt annak megvitatására, hogyan lehet maradéktalanul kiaknázni az informatikai és üzleti folyamatok kihelyezésében rejlő előnyöket. A Corinthia Aquincum Hotelben megrendezendő konferencián az IDC mellett Magyarország legelismertebb outsourcing-szolgáltatói, a BT, a T-Systems és a Synergon Atos Origin szakértői is tartanak prezentációkat.

Az IDC kutatási eredményei szerint a Cseh Köztársaságban, Magyarországon és Lengyelországban 2008-ig évente átlagosan 20,9 százalékos növekedés várható az informatikai erőforrás-kihelyezésre fordított kiadások terén. Egyre gyakrabban fordul elő, hogy a vállalatok külső szolgáltatókra bízzák üzleti folyamataik némelyikét (pl. az ügyfélszolgálati call center üzemeltetését vagy a bérszámfejtést). Az informatika és az üzleti folyamatok kapcsolatának komplex jellege szintén növeli a keresletet az outsourcing iránt.

Magyarországon tavaly a (forintban kifejezett) 15 százalékos árbevétel-növekedést produkáló outsourcing volt az informatikai szolgáltatószektor alig néhány bővülő szegmensének egyike. Ez az eredmény is jól érzékelteti, milyen gyors ütemben fut fel a kereslet az üzleti és informatikai folyamatok kihelyezése iránt, amely révén a vállalatok valamennyi belső erőforrásukat alapkompetenciáikra összpontosíthatják. Egyre többen bízzák alvállalkozóra üzleti tevékenységük egy részét, például a telefonos ügyfélszolgálat (call center) üzemeltetését vagy a bérszámfejtést.

„A külső támogatás iránti bizalom kialakulásával és a projektek beindulásával párhuzamosan a magyar szervezetek is mind jobban felismerik majd belső folyamataik tényleges költségeit, ami tovább élénkíti az érdeklődést az outsourcing iránt” – mutatott rá Komáromi Zoltán, az IDC Magyarország kutatási vezetője. „Ráadásul az outsourcing-szolgáltatók segítségével lebonyolított projektek hazánkban is felgyorsítják az új szolgáltatások és technológiák megjelenését. Ahogy a szolgáltatások végfelhasználói megtanulják kialakítani az optimális egyensúlyt a kiadások kézben tartása, a belső irányítás és a külső támogatók bevonása között, új professzionális színvonalú kapcsolatok születnek a magyar piacon.”

Pontosan ezért választotta az IDC az Outsourcing Roadshow következő állomásául Budapestet. A rendezvény sorra veszi az új módszereket, stratégiákat, és körüljárja a magyarországi végfelhasználói szervezetek szükségleteinek kielégítésére leginkább alkalmas outsourcing-filozófiákat. Az előadók áttekintést adnak az erőforrás-kihelyezés szakmai hátteréről és elemeiről, és annak potenciális előnyeit is felvázolják.

Azóta történt

Előzmények