Börtön és pénzbírság a játékpénz-tolvajoknak

A kínai népbíróság internetes játékok felületeire szóló belépési azonosítók és jelszavak ellopására specializálódott kiberbűnözői kör 11 tagjának ügyében hozott ítéletet szerdán.

Az állami Hszinhua (Xinhua) hírügynökség beszámolója szerint a banda mintegy 5 millió fiók adatait kaparintotta meg trójai férgek terjesztésével, majd az azonosítók birtokában hozzáfért a profilokon tárolt különféle virtuális javakhoz – tárgyakhoz és játékpénzhez –, melyeket továbbértékesített 27 millió forintnak megfelelő jüan értékben. A bíróság ezért összesen 950 ezer jüan (23 millió forint) pénzbírságra és a csoport egyes tagjait 3 év börtönbüntetésre ítélte. A hatóságok látókörébe más személyek is kerültek, a vád szerint összesítve akár 30 millió jüan (850 millió forint) kárt is okozhattak a sértetteknek. A további bandatagok ügyében később születik majd ítélet.

Az internetalapú számítógépes játékok óriási népszerűségnek örvendenek a népköztársaságban, és egyáltalán a távol-keleten. A Plus Eight Star tanácsadó cég szeptember adatai szerint csak a tavalyi évben 5 milliárd amerikai dollárnak megfelelő összeget költött a lakosság olyan eszközök vagy szolgáltatások megvásárlására, melyek csak a számítógép monitorán rajzolódnak ki: virtuális karakterek, virtuális bútorok, e-pecabotok, sőt pingvinöltözék – bármi, amivel az interneten játszani lehet, kelendő termék.

Kína legnépszerűbb közösségi felülete, a csupán négy esztendeje üzemelő QZone mögött álló Tencent Holdings vállalat a nehéz gazdasági környezet ellenére a második negyedéves üzleti jelentésében 85 százalékos nettó profitnövekedésről számolt be a tavalyi év ugyanezen időszakát viszonyítási alapul véve, s összesen 1 milliárd dollár bevételt könyvelt el 2008-ban. Figyelemre méltó, hogy az óriási összeg csupán 13 százaléka érkezett hirdetési bevételekből.

Előzmények