Kilépett a főblogger

„Imádom a Microsoftot, a cég nem veszített el engem” – júniusban ezekkel a szavakkal kommentálta kilépését a redmondi szoftveróriástól internetes naplójában Robert Scoble, aki azzal vált híressé az internetezők körében, hogy belső munkatársként a Microsoftot időnként nagyon határozottan bíráló bejegyzéseket írt blogjában. Bár ezzel az volt a szándéka, hogy lecsillapítsa a távozása körül kibontakozott találgatásokat, senki sem hiszi el, hogy munkaadója nem könnyebbült meg a „belső ellenség” eltűnése nyomán – derül ki a The Economist tudósításából.

Scoble részt vett a Naked Conversations: How Blogs are Changing the Way Businesses Talk (Kendőzetlen beszélgetések arról, hogyan változtatják meg az internetes naplók a vállalatok közbeszédjét) című könyv megírásában. A 2006 elején megjelent műről szakértőknek az a véleményük, hogy kézikönyvként kell szolgálnia mindazoknak a főnököknek, akik veszik maguknak a fáradságot, hogy újraalkossák cégük médiastratégiáját a nyilvánosság gyökeresen megváltozott viszonyai között.

Scoble-t tartják az internetes naplók világának ismerői az első igazán nagy ismertséget szerzett vállalati bloggernek, aki 2000-ben kezdett el bejegyzéseket közölni a Microsoft termékeiről. Kemény bírálataival nagy tekintélyt szerzett magának, ugyanakkor az a tény, hogy a redmondi főnökség ennek ellenére nem rúgta ki, javította munkaadójának imázsát is, segített színezni azt a képet, amely egy voltaképpen nagyon emberbarát foglalkoztatót mutatott a külvilágnak. A sajtó találgatása szerint tevékenységének ez a fajta hallgatólagos eltűrése addig tartott, amíg tavaly nem kritizálta a Microsoft azon döntését, amelynek alapján a cég felhagyott a homoszexuálisok diszkriminációját ellenző törvényjavaslat támogatásával.

Vannak olyan bloggerek, akik szerint Scoble kilépése a redmondi szoftvercégtől az őszinte internetes naplóírás végét jelenti, mások azonban úgy látják, sok vállalat biztatja blogolásra munkatársait. Ez a tevékenység lehetővé teszi, hogy kialakítsák saját olvasóközönségüket és cégüktől független, saját imázsukat, amely ugyanakkor – mint az Scoble és a Microsoft esetében is látszott – erősítheti is egymást. Scoble egyébként a PodTech.net videopodcastinggal foglalkozó új vállalkozáshoz igazolt át, amely még divatosabb új médiaformának számít, mint az internetes naplók írása. Lehet hogy Amanda Congdon sikereit irigyelte meg, aki videoblogjával napi háromszázezer nézőt csábított el, és heti 85 ezer dollár alatt szóba sem áll a hirdetőkkel. „Ez egyéves keresetemnek felelt meg a Microsoftnál” – írta erről Scoble, pedig a szoftveróriás nem a legrosszabbul fizető cégek közül való.

Azóta történt

Előzmények

  • A Web 2.0-ról szól az idei Internet Hungary

    A felhasználók átveszik a hatalmat az interneten? – ezt a kérdést járja körül a tihanyi konferencia az idén.

  • Bloggerek, be a Pártba!

    A francia pártok körüludvarolják a bloggereket, akiket most már a mértékadó sajtó részének tekintenek.

  • A blogolók nem újságírók

    Ez derül ki egy amerikai felmérésből. A legtöbben saját életükről írnak, de népszerű a politika is.

  • Beindultak a hazai bloggerek

    A magyar blogok száma százezer felett jár, és már a szélesebb közvélemény sem idegenkedik a műfajtól.