Az amerikai bloggerek többsége hobbinak és nem foglalkozásnak tartja a webes naplóírást, és egyáltalán nem gondolja azt, hogy mindennek köze lenne az újságíráshoz – foglalja össze a Pew Internet & American Life Project felmérésének főbb megállapításait a Reuters. A megkérdezettek 77 százaléka állította, hogy a kreatív önkifejezés vágya mozgatja őket, nem pedig a figyelemfelkeltés vagy hogy megfizessék őket.
A felmérésből kiderül, hogy körülbelül az amerikai netezők 8 százaléka, 12 millió felnőtt ír blogot, és 39 százalék, körülbelül 57 millió olvassa azokat. A bloggerek többsége, 54 százaléka 30 év alatti, közel háromnegyedüknek pedig korábban nem volt saját weboldala. A nemek szerinti megoszlás nagyjából 50-50 százalék. A blogolók leggyakrabban (37%) saját életükről, élményeiről írnak, a második helyen (11%) a politika és a közélet áll. A legkevésbé népszerű témák a hírek, valamint a vallás és a lelki élet.
A felmérésben arról is kérdezték a blogolókat, hogy újságírásnak tekintik-e ezt a tevékenységet. Erre a kérdésre 34 százalék felelt igennel, és nagyjából ugyanennyi állította, hogy publikálás előtt ellenőrzi az információk hitelességét, valamint feltünteti a forrást, 11 százalék pedig később is belejavít a szövegbe. 40 százalék ugyanakkor – főleg a nők és a fiatalok – egyáltalán nem idéz más forrásokból.
A blogíróknak csupán 13 százaléka tesz fel új anyagot minden nap, és 82 százalék gondolja úgy, hogy még egy év múlva is folytatni fogja a naplóírást.
A blogolók nem újságírók
- Írta: Barna József
- Forrás: Reuters
Azóta történt
-
A web legjobbjai – amerikai szemmel
A Time magazin munkatársai idén is elkészítették a szerintük „legcoolabb” weboldalak névsorát.
Közösségi média 3
-
Bloggerek, be a Pártba!
A francia pártok körüludvarolják a bloggereket, akiket most már a mértékadó sajtó részének tekintenek.
Társadalom 0
-
Ők tízen használják a leghasznosabban az internetet
A világhálón lehet megválasztani azokat, akik az elmúlt időszakban az internet segítségével a legtöbbet tették a politikai demokratizmusért.
Közösségi média 0
Előzmények
-
Bloggal és szótárral újít a T-Online
Az iWiW-felvásárlás után tovább folytatja a webkettes nyitást az Origo tulajdonosa.
Közösségi média 8
-
Vállalatok, blogoljatok!
Az üzleti blogolás népszerűsítését tűzte zászlajára az BizBlog Fórum.
Közösségi média 0
-
Beindultak a hazai bloggerek
A magyar blogok száma százezer felett jár, és már a szélesebb közvélemény sem idegenkedik a műfajtól.
Közösségi média 0
Percről percre
ph Az AMD Full HD felbontáshoz ajánlja a legnagyobb Navi 33 alapú GPU-ját, melyet a PowerColor tálalásában próbáltunk ki.
ma Különös keveréke ez a telefon a nyomógombos strapamobiloknak és az érintős okostelefonoknak, de megvan a célközönsége.