Kevesebb játék, több eSport közvetítés a mobilokon

A Yahoo mobilanalitikával foglalkozó cége, a Flurry legújabb kutatásából kiderül, hogy az amerikaiak tovább növelték az okostelefon nyomkodásával töltött időt, viszont jelentősen, 36 százalékkal csökkent az apró kijelzőn történő játék mennyisége.

A Flurry adatait kiegészítették harmadik féltől származó információkkal, mint például a comScore, a Pandora, a Facebook, vagy a NetMarketShare adataival, ebből az látszik, hogy az átlagos amerikai napi 33 percet játszik a telefonján, szemben a tavaly ilyenkor mért 52 perces átlaggal.

Az erős visszaesés három okra vezethető vissza Simon Khalaf, a Flurry vezetője szerint. Egyrészt nincs elég izgalmas új játék, másrészt egyre több a mikrotranzakcióval felszerelt darab, ahol az ingyenes használathoz sokat kell várakozni, így nem lehet folyamatosan sok időt eltölteni velük, illetve egyre többen néznek másokat, amint játszanak ahelyett, hogy saját maguk nyomkodnák a készülékeiket.

Az eSport egyre nagyobb tömegeket vonz, nem véletlenül szerette volna a Google is megvásárolni a Twitch streaming szolgáltatót, ami helyett végül elindította a YouTube Gaminget.

A Flurry kutatása kitér arra is, hogy az amerikaiak átlagosan 240 százalékkal több videós tartalmat fogyasztanak (YouTube, videós közvetítések, stb.) mint egy évvel korábban, napi szinten 44 percet a korábbi 13 helyett. Összességében 35 százalékkal nőtt az okostelefonnal töltött idő Amerikában, átlagosan 3 órát és 44 percet nyomkodját mobiljaikat az Újvilág északi részén élők.

Azóta történt

Előzmények