Megfontoltan építi optikai hálózatát az Invitel

A piaci versenynek köszönhetően az internet- és általában a távközlési szolgáltatások ára folyamatosan csökken, pedig ezek beruházásigénye az energiaszolgáltatásokéval vethető össze, melyek viszont évről évre egyre drágábbak – villantottak fel egy tanulságos párhuzamot az Invitel vezetői egy mai sajtóbeszélgetésen. De, ahogy azt Fejes Tibor, a vállalat lakossági ügyfélportfólióért felelős igazgatója jelezte: az árakat nem lehet a végtelenségig csökkenteni, fel kell készülnünk arra, hogy egyre gyorsabb és mindig olcsóbb csomagok kora előbb-utóbb véget ér.

Az Invitel jelenleg szinte kizárólag ADSL-technológiájú internet-hozzáféréseket kínál, noha ez az ismert korlátai miatt ma már elavultnak mondható. A vállalat jelenleg leggyorsabb csomagja letöltési irányban 15 Mbps maximális sávszélességet biztosít, ami messze elmarad a riválisok korszerűbb hálózatokon elérhető ajánlataitól.

Zsembery György, az Invitel üzleti működéséért felelős vezérigazgató-helyettese a sajtórendezvényen elmondta: ők is dolgoznak a hálózat korszerűsítésén. A szolgáltató új tulajdonosa elsőként 13 kisebb – lakóparkokban megvalósított – optikai fejlesztést finanszírozott, ám a hálózatépítést két „földrajzi régióra” is ki fogják terjeszteni. Ennek a budapesti agglomerációban 2011-ben már „érzékelhető hatása lesz” – fogalmazott Zsembery. A bekapcsolt lakóparkokban már most elérhető az optikai hálózaton nyújtott, gyorsabb internetszolgáltatás.

Az Invitel szerint a távközlési szolgáltatások piacán a korábban jellemzően külön cégektől vásárolt szolgáltatások (tévé, internet, telefon) összecsomagolásával lehet új ügyfeleket szerezni vagy kedvezményeket adni a meglévőknek. Az idézett kutatások szerint a magyar háztartások 27 százaléka, azaz 1,1 millió háztartás fizet elő legalább 4 távközlési szolgáltatásra, és ezeknek a háztartásoknak a háromnegyede legalább 3 szolgáltatóval áll kapcsolatban. Az adatok azt mutatják, hogy a következő években akár több mint 1 millió ügyfél válthat vagy fizethet elő újonnan valamilyen telekommunikációs szolgáltatáscsomagra.

Érdekes adat, hogy az Invitel felmérése szerint a csomagválasztásnál a legfontosabb szempont a mobilitás mellett a televízió. A tanulság: a tévészolgáltatás irányítja a piacot, olyannyira, hogy – ez is vizsgálatokból derült ki – a magyar előfizetők előbb lemondanának az áramszolgáltatásról, mint a televízióról. Zsembery György úgy véli: másfél-két év múlva legfeljebb 3-4 olyan szolgáltató lesz majd a piacon, amelyik a teljes távközlési palettát lefedő csomagokat tud nyújtani.

Az Invitel egy éve a Telenorral – akkor még Pannonnal – együttműködve mobilinternetet kezdett kínálni ADSL-ügyfeleinek, akiknek 28 százaléka előfizetett a mobilos hozzáférésre is. Ma körülbelül 20 ezer mobilinternetes ügyfele van a cégnek. A cég érdeklődik az átszervezett hírközlési hatóság által felvillantott mobiltender iránt is, de „előbb szeretnénk látni” – mondta Zsembery György.

Az Invitel a trendet követve Invi4 néven új szolgáltatáscsomagot vezetett be a piacra. Ebben telefon-, internet-, mobilinternet- és tévészolgáltatást kínál számos variációban, 6700 forintos havi díjtól.

Azóta történt

Előzmények