Fejlettebb arcfelismeréssel erősít a Facebook

Hiába a gyengülő részvények és a csökkenő hírnév, a Facebook továbbra is sorra vásárolja fel az ígéretesnek tűnő startupokat. Ezúttal a face.com került a kosárba, melynek technológiája abban segíthet majd, hogy immáron soha nem tapasztalt könnyedséggel jelölhetjük be barátainkat egy fotón vagy videón. A cég megvételéről már egy hónapja pletykál a világháló, ám a híresztelések szerint ezúttal az akvizíció meg is történt: a fiatal vállalat a közösségi oldal szemében 100 millió dollárt ért, amely összeg pont egytizede annak, amennyiért anno az Instagramot kebelezte be a nagy kékség – érdemes figyelembe venni, hogy egy másik forrás forrása szerint a valódi összeg valójában száznál kevesebb, körülbelül 55 és 60 millió dollárra tehető, ami részben pénzben, részben részvényben fizettek ki, így felvásárlás pontos összege a részvények árfolyamával van egyenes arányban.

Hogy mi is lesz a közös együttműködés első gyümölcse, csak sejthető, a konkrétumokat ugyanis még mély homály fedi. A fejlesztők vonatkozó blogposztjából annyi derül ki, hogy iszonyatosan izgatottak az esemény miatt, és noha többet ők sem mondanak, mint bárki más, a szerző egyik mondata megalapozza a gyanút, ami szerint valami mobilra szánt újdonsággal rukkolnak elő első körben: „Imádunk termékeket alkotni, s mint ahogyan a barátaink Facebookon, úgy mi is úgy gondoljuk, hogy a mobileszközök az emberek életének egyik legkritikusabb pontjai, ha tartalomgyártásról, annak befogadásáról vagy megosztásáról van szó".

A közösségi oldal eddig is rendelkezett egy arcfelismerő megoldással, a nagy vihart kavaró Tag Suggestionnel, ám a face.com külső alkalmazásként már eddig is elérhető megoldása sokkal fejlettebb: a szoftver könnyedén azonosít fotókon vagy videókon személyeket, majd egy egyszerűen kezelhető megoldást kínál a címkézésre, a tagelésre. Egy iOS-re írt program, a szintén face.com által fejlesztett Klik is hasonló elven működik.

A Facebook először felvásárolta az Instagramot, majd megnyitotta az alkalmazásboltját, most pedig egy fejlett arcfelismeréssel foglalkozó céget is bekebelezett a vállalat – lehetséges, hogy a közösségi oldal ezúttal tényleg elkészíti a saját márkás telefonját?

Azóta történt

Előzmények