Szenzáció az E3-on: játék kontroller nélkül!

Feltehetően a Los Angelesben rendezett E3 szórakoztatóelektronikai kiállítás egyik szenzációja lesz a Microsoft által bemutatott mozgásérzékelős kamera, mely feleslegessé teszi a kontroller használatát az Xbox 360-on játszott játékok esetében. A „Project Natal" (kiejtése állítólag „nuh-TALL") kódnevű technológia lehetővé teszi, hogy az érzékelő a felhasználó egész testének mozgását kövesse, felismeri az arcát és a hangját, képes valódi tárgyak letapogatására, s mind gesztusokkal, mind hanggal lehet parancsokat kiadni a segítségével. A technológiát a Microsoft által márciusban felvásárolt izraeli cég, a 3DV Systems fejlesztette ki.

A Microsoft tegnap kifejezetten nagy felhajtással jelentkezett a kiállításon (például sok új játékot jelentettek be: Forza Motorsport 3, Tom Clancy's Splinter Cell Conviction, Left 4 Dead 2, Alan Wake, Shadow Complex, Crackdown2, Halo 3: ODST, illetve a Halo-trilógia előzményeit feldolgozó új rész, a Halo: Reach, valamint a Call of Duty: Modern Warfare 2 és  a The Beatles: Rock Band), de az igazi nagy dobás az volt, amikor Don Mattrick alelnök Steven Spielberg társaságában bemutatta a Project Natal prototípusát – az nyilván nem meglepő, hogy Spielberg „történelmi jelentőségűnek" nevezte az új megoldást.

A hivatalos leírás szerint a rendszer magja a Project Natal Sensor – ez egy RGB-kamerából, mélységérzékelőből, mikrofonból és egy speciális processzorból áll, amely gondoskodik a szoftverek és illesztőprogramok egy készüléken történő futtatásáról. A jelenleg használt kamerák és vezérlők csak 2D-s mozgásérzékelésre képesek, míg a Project Natal 3D-ben képes a teljes test mozgásának követésére, reagál a parancsokra, utasításokra, s az érzelmi reakciókat is képes azonosítani a hang alapján.

A sajtóbemutatón három szoftver példáján demonstrálták a technológia lehetőségeit: egy Ricochet-típusú játékkal, egy festőprogrammal, illetve egy virtuális fiúval történő kommunikáció esetében. Shane Kim, a Microsoft alelnöke szerint a kontroller erős kötöttség a játékosok szabadságát illetően, ám az ő termékük megoldja ezt a problémát, s hatalmas sikerre számítanak. A játékfejlesztők már meg is kapták a Natal fejlesztőcsomagját, de azt a Microsoft vezetői még nem árulták el, hogy mikorra kerül kereskedelmi forgalomba.

Azóta történt

Előzmények