(Infobulvár) Hatalmas vihart kavart (és rekordméretű olvasottságot szerzett) az amúgy egyébként is sokak által látogatott Gizmodo, amikor hétfőn közzétették a következő generációs iPhone, a 4G egy általuk megszerzett prototípusának leírását; a telefont a bejegyzés szerint egy San José-i bárban hagyott el valaki a múlt hónapban a régebbi típus tokjában, ám a megtaláló rájött, hogy valójában milyen készülék akadt a kezébe.
Hirdetés
Az események ezek után gyorsan pörögtek, először Nick Denton, a Gizmodo mögött álló médiacég, a Gawker Media Inc. alapítója mondta el, hogy ők 5 ezer dollárért vették meg a szerkezetet a megtalálótól. Azután azt is közzétette a Gizmodo, hogy a szigorúan titokban tartott eszközt Gray Powell, az Apple 27 éves fejlesztőmérnöke felejtette a kocsmában március 18-án Redwood Cityben – feltehetően a kelleténél kissé több korsóval elfogyasztott német sör hatása következtében. A történet eddig még mindig kissé hihetetlen, mintha egy film sztorija lenne, ám a végső bizonyságot az Apple jogi képviselőjének, Bruce Sewellnek a levele adta meg, amelyben kérik vissza az iPhone-t a Gizmodótól.
Az eset elsősorban természetesen jogi természetű, és jelenleg is az újságírói felelősségről, illetve a törvények betartásáról szól, pontosabban arról, hogy meddig lehet elmenni az olvasottság növelésének érdekében. Az szinte biztos, hogy a Gizmodót be fogják ezért a közlésért perelni. Ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy a modern idők két, módszereikben igen agresszív mogulja, Steve Jobs és Nick Denton feszül most egymásnak: Jobs, aki határozott és egyéni koncepcióival és üzleti modelljeivel alapvetően befolyásolta az elmúlt évtizedekben az IT-technológia alakulását, illetve Denton, aki hatalmas erővel és páratlan gátlástalansággal kezdte ki a hagyományos sajtó pozícióit.