Az Amazon tegnap jelentette be legutóbbi üzleti negyedévének eredményeit, melyek hatalmas meglepetést okoztak: a várt csökkenés helyett oly mértékben nőtt a profit, hogy a vállalat részvényeinek ára a tőzsdei zárás után a mai nyitási várakozásokat nézve 17 százalékkal ugrott meg, így, ha ez a jóslat helyesnek bizonyul, akkor az Amazon most már értékesebb lehet, mint „offline” versenytársa, a Wal-Mart, a világ legnagyobb kiskereskedelmi hálózata (a legutóbbi adatokkal számolva 265, illetve 234 milliárd dollár piaci kapitalizáció).
Az eredmények valóban meglepőek és kiválóak, mivel az Amazon két negyedév óta folyamatosan veszteséget termelt, részvényára tavaly októberben a jelenleginek csak fele volt – igaz ehhez hozzájárult az, hogy nagy fejlesztési projekteket futtatnak, és a bizalmatlan befektetők egyre kevésbé bíztak abban, hogy ezek megérik a költségeket.
A mostani sikerhez jelentős mértékben hozzájárult az, hogy a vállalat kampánya (mellyel mind több fogyasztót szeretnének az előfizetés Prime szolgáltatásba bevonni) eredményesnek tűnik, folyamatosan emelkedik a prémium szolgáltatást választók száma.
De a növekedés legfőbb hajtóereje a felhőszolgáltatás, az Amazon Web Services (AWS) kiemelkedő sikere, amelyik több mint 80 százalékos növekedést produkált. Emellett jelentősen, 25,5 százalékkal tudták növelni a legfontosabb piacukon, az észak-amerikain az eladásokat.