Az Amazon új célterületei: Kína és India

A helyi internetes kereskedelmi királlyal, az Alibabával versenybe szálló Amazon egy új logisztikai központot és raktárakat is létrehoz Sanghajban – írta meg a hétvégén a Napi Gazdaság.

A sanghaji szabadkereskedelmi zóna 2013-ban nyitott meg, és közel 30 ezer négyzetkilométeres körzetet foglal magába. A zóna tagjai számára a kereskedelmi szabályok kedvezőbbek és a vám is kisebb mértékű, emellett több milliós piacot is el tudnak érni. Számos külföldi cég lépett már be, vagy tervezi a csatlakozást. A zóna a kínai vállalatok számára is nagy előny, a jelen lévő külföldi cégeken keresztül számukra is megnyílnak a nemzetközi piacok.

Indiában is hatalmas lehetőséget lát az Amazon – írja külföldi forrásokra hivatkozva a Napi Gazdaság –, kétmilliárd dollárt fektetnek be az országban. Jeff Bezos, a cég vezérigazgatója kijelentette, amennyiben az indiai piac továbbra is hasonló ütemben fejlődik, ez lehet az az ország, ahol az Amazon a leggyorsabban elérheti az egymilliárd dolláros forgalmat. A cég egy évvel ezelőtt vetette meg a lábát az indiai piacon, az amerikai vállalat több cég, mintegy 17 millió különböző árucikkét hirdeti. A cég közvetlenül nem értékesíthet termékeket Indiában, mivel az ország törvényei tiltják a közvetlen külföldi tőkebefektetést kiskereskedelmi cégekben. Az Amazon indiai kiskereskedőknek teszi lehetővé, hogy honlapját és logisztikai szolgáltatásait igénybe véve értékesítsenek.

Az indiai online kereskedelemben érezhető kiélezett versenyt jelzi, hogy múlt kedden India legnagyobb internetes kereskedelmi portálja, a Flipkart is bejelentette, hogy egymilliárd dollárral növeli tőkéjét – a céget az Amazon két korábbi munkatársa alapította. Saját adataik szerint 22 millió regisztrált felhasználóval rendelkeznek, és havonta ötmillió szállítást végeznek.

Azóta történt

Előzmények