A gyártóknak nem jó az olcsó LCD-monitor

Az első negyedévi csökkenés után a második és harmadik negyedévben előreláthatólag stagnál, s majd csak a negyedik negyedévben emelkedik a folyadékkristályos képernyők (LCD-k) ára – nyilatkozta Cso Jong Duk, a dél-koreai Samsung Electronics Co. LCD-üzletágának alelnöke. A Samsung a világ legnagyobb LCD-gyártója a dél-koreai LG.Philips előtt, így a vállalatot érzékenyen érintette, hogy a múlt év második felében az ár csaknem a felével zuhant, miután a kereslet elmaradt a gyorsan növekvő kínálattól, s emiatt a vállalatok kénytelenek voltak olcsóbban értékesíteni. Cso szerint azonban a negyedik negyedévre már biztosan fellendül a kereslet. Az alelnök minderről akkor beszélt, amikor a Samsung bemutatta a világ legnagyobb, 82 hüvelykes (208 centiméteres) átmérőjű LCD-képernyőjét; az eddigi rekordot október óta a japán Sharp tartotta 65 hüvelykkel.

A múlt év harmadik negyedében a Samsung még 12 százalékos üzeminyereség-rátát tudott felmutatni az LCD-gyártásban, ám a negyedikben a mutató 0,4 százalékra zsugorodott. Az év eleje óta az LCD-árak további 5 százalékkal csökkentek, így elemzők valószínűnek tartják, hogy a Samsung LCD-üzletága – az eladások növekedése mellett – negatív eredménnyel zárja az első három hónapot. A vállalat mindazonáltal bízik a technológia jövőjében, amit az is jelez, hogy idén 2,1 milliárd dollárnak megfelelő összeget fordít gyártókapacitásának bővítésére.

Azóta történt

Előzmények