Cáfolja a 8 milliós betörést a szállodalánc

Mint arról lapunk is beszámolt, egy szenzációként tálalt exkluzív hírében a Sunday Herald azt állította, hogy egy cracker körülbelül 8 millió olyan szállodavendég adatait lopta el, aki a Best Western lánchoz tartozó hotelekben szállt meg az elmúlt másfél évben. A szállodalánc később sajtóközleményben utasította el a skót lap számos állítását az állítólagos adatrablásról.

Nemrég a lánc újabb nyilatkozatot adott ki, amelyben újabb, a belső vizsgálat során feltárt részleteket közöl a rendszerét ért támadásról. Ezek szerint egy hete valóban történt három, egymástól független behatolási kísérlet ugyanazzal a belépési kóddal, de csak egy, a berlini Köpenickben található szállodában, ugyanott ahol korábban trójai fertőzést távolított el a hotel által használt vírusvédelmi program. A közlemény szerint a megszerzett információk segítségével kizárólag a német fővárosban található szálloda foglalási rendszeréhez lehetett hozzáférni, és az észlelést követően a hotelben megtették a megfelelő intézkedéseket a veszély elhárítására.

A hotellánc képviselői szerint az ügyben érintett ügyfelek száma nem haladja meg a tíz főt, bár hogy ezt miként állapították meg, nem közlik. Elméletben ugyanis a berlini szállodában is több száz vendég adataihoz férhetett hozzá a behatoló, mivel – bár az ügyfelek adatait a távozás után legfeljebb egy hétig őrzik meg – minden olyan ember érintve lehet, aki onnan a megelőző hét napban távozott, a támadás idején éppen ott szállt meg, vagy érvényes foglalása volt. Elmondták, hogy az általuk azonosított tíz vendéget értesíteni fogják, és minden segítséget megadnak majd nekik a további bűncselekmények megakadályozásához. A Best Western felvette a kapcsolatot az FBI-jal és más nemzetközi hatóságokkal is. A kiadott sajtóközlemény szerint nincs semmiféle arra utaló bizonyíték, hogy más adatokhoz is hozzáférhetett volna az illetéktelen behatoló.

Azóta történt

Előzmények