Névtelenül hirdetők személyes adatai kerültek ki a netre

Hirdetés

A Deutsche Telekom Németországot megrázó ügye után újabb adatvesztési botrány foglalkoztatja a német közvéleményt: most az Axel Springer sajtóvállalat újságjaiban apróhirdetéseket feladók személyes adatai szivárogtak ki, s – mint a Der Spiegel tudósított róla – ezek az érzékeny adatok hetekig megtalálhatóak voltak internetes oldalakon is, sőt a Spiegel szerint a Google tárolt oldalain még ma is előkereshetőek.

A lap riportja után a médiabirodalom szóvivője elismerte, hogy a múlt hónapban valóban felfedezték azt, hogy ezek az adatok kiszivárognak tőlük, s a problémát azóta már meg is oldották, ám addigra valószínűleg több tízezer, a hétvégi ingyenes újságokban hirdető neve, címe, mobilszáma és bankszámlaadata került illetéktelen kezekbe.

A szóvivő sajnálkozását fejezte ki az eset miatt, melynek hátterében állítása szerint egy külsős vállalkozó állt (az nem világos, hogy programozói hibáról vagy szándékos adatlopásról van szó), s igyekezett megnyugtatni ügyfeleiket, hogy a „nagy” Springer-lapok (például a Bild vagy a Welt) nem érintettek.

Azóta történt

Előzmények