2016. május 31., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Tesztek » Telekom rovat

Bemutatjuk a Nokia vízióját

Eszerint néhány éven belül ezerszer annyi adattal dolgozunk majd, mint ma. De segít a big data és a lagmentes mobilkapcsolat. A Nokia Networks magyarországi csapata szerves részét képezi a cég kutatás-fejlesztés részlegének. Egy cég, amelyik gyakorlatias, életszerű példákkal támasztja alá a felhő létjogosultságát.

Változik a világ

Emlékszik még, mi volt a Nokia jelmondata? Hát persze hogy emlékszik: Connecting people! Aztán a világ bonyolultabb lett és egyre több ember kapcsolódott össze a Nokia 1865-ös alapítása óta. Mára a szlogen is bonyolultabb:
Our goal is to be a leader in technologies in a world where everybody and everything will be connected. Az újdonság az, hogy már nem elég a finn cég szerint az embereket összekötni, azaz a Nokia is az M2M (machine-to-machine) kommunikáció térhódítását prognosztizálja.

Péntek reggeli közben azon gondolkodtam, mi a Nokia ma, mi lesz holnap, és mi lesz hat év múlva? Hol fog tartani ez az észak-európai vállalat? Éppen cukrot szórtam a kávémba, amikor megérkezett Zagyva Béla, a Nokia Networks magyarországi igazgatója és Lauri Oksanen a Nokia Networks kutatás-technológiai alelnöke, hogy segítsen tisztábban látni a kérdésben.

Szolgáltatások és azok legfontosabb feltételei
Szolgáltatások és azok legfontosabb feltételei


Ők ketten (Zagyva és Oksanen) főleg a hálózati oldalt tudták megmutatni, hiszen a Nokia jelenleg három fő részre bontható. A hálózati, a HERE, és a technológiai részlegre. Akkor végre lássuk, hogyan látja magát a Nokia ma, és mit gondol, hogyan néz majd ki 2020-ban?

Tíz évvel ezelőtt a Nokia mobilkommunikációs eszközöket jelentett. Ma sokakban nosztalgiát kelt, másoknak a Microsoft felvásárlás jut eszébe, megint mások pedig azt is látják, a Nokia mára elsősorban telekommunikációs vállalat, amelynek a hardver csak egy szelete. Annyira, hogy szinte szóba sem kerültek a kütyük. Egyedül a Nokia táblagépe lett megemlítve, illetve pontosabban az, mennyire nehéz egy "ablakos borítékból" egyedi terméket gyártani, amit felismernek a vásárlók. Külsőre egyre nehezebb, ezért a Nokia nem csak a hardverdesign szintjén, hanem saját UI (user interface) bevezetésével is igyekszik valami különlegeset adni a vásárlóinak. Ilyen például a Z Launcher, aminek a legnagyobb előnye, hogy az App Drawer felületén a kijelzőre rajzolt betűkkel is szűrhetjük a megjelenített akalmazásokat.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.