- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- DIGI internet
- Proxmox VE
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
A siklószáma nyilván nem túl magas. De a Harrierek problémái is leginkább az átmeneti fázisban jelentkeztek. Vízszintes repülésben pontosan ugyanúgy viselkednek, mint egy sima merevszárnyú CTOL repülőgép. Nyilván vízszintes repülésben a hajtóművek sem függőlegesen dolgoznak.
Működési elvét tekintv egyébként semmiben sem különbözik mondjuk egy Hiller X-18-tól, vagy Bell X-22-től (plusz pár egyéb gép). Szóval semi újdonság nincs igazából működési elvben, csak a több, nagy forgatható hajtóművet lecserélték sok kicsire. Hogy ez előny-e vagy sem, az már egy másik kérdés. A Saturn Vb első fokozata öt hajtóművel megbízható volt, az N1 harminc darabbal egy konstrukciós tévedésnek bizonyult. Azt a sok kis hajtóművet bizony egyensúlyban is kell tartani.
A VTOL működés soha sem volt a helikopterek sajátja, maximum ha a kísérletezést nézzük. Valóban használható VTOL gépek először az autogyrok voltak. Ezek a gépek a mai napig léteznek, és használatban vannak.
Nem rémlik, hogy valaha is létezett volna hadászati VTOL gép.
[ Szerkesztve ]