Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • huskydog17

    addikt

    válasz #10234880 #12720 üzenetére

    Az új renderer alatt én egy új leképzőt értek, egyszerűbben fogalmazva az tenne jót a sebességnek és a látványnak is, ha teljes egészében nulláról újraírnák az egész motort és az alapoktól kezdve DX 11-re fejlesztve. A 2009-ben debütált API alatt sokkal jobb sebességet és látványt lehetne elérni, hiszen eleve a DX9-hez viszonyítva sokkal kevesebb a CPU többletterhelés, valamint jóval modernebb shader-eket is be lehet vetni. Ekkor pedig még nem is beszéltünk a DirectCompute-ról, amivel szintén tetemes tempóelőnyre lehet szert tenni.
    Példának okáért a Shadow Warrior-t tudom felhozni, ahol a motort a nulláról újraírták, dobták a DX9-et és cserébe DX 11-re építették az újat. Az eredmény pedig finoman fogalmazva is brutális, ugyanis a képkockasebesség a többszörösére ugrott miközben a látvány is fejlődött (jobb SSAO és árnyékok).

    Ez azonban az SCS erőforrásait figyelembe véve szinte biztos, hogy a közeljövőben nem fog megvalósulni, ugyanis egy új, DX11-es alapú motor kifejlesztése még egy fél tucat motorprogramozóval is kb. 1-1,5 évbe telne.

    A Vulcan csak elméletben lenne jó, de gyakorlatban erre is rendkívül kicsi az esély, mert az SCS nem rendelkezik annyi erőforrással, hogy egy régi DX és OGL mellett egy Low-Level API-t is támogassanak. Arról nem is beszélve, hogy egy jó low-level támogatáshoz az alapjaitól kell úgy felépíteni a motort, vagyis itt is újra kéne írni a Prism3D-t, ami túl nagy munka lenne.
    A Vulcan ugye az AMD Mantle nyílt és szabványos verziója. A PH oldalain ha rákeresel, rengeteg olvasnivalót találsz róla.

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés