Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 1dude

    aktív tag

    válasz Frozen #89 üzenetére

    Lesz majd duplázva, a Bergamo 128 magos lesz (Milan 64 magos).

  • zooliii

    tag

    válasz Frozen #89 üzenetére

    Oké, és milyen távú jövőről beszélünk? Az IT-ben nem sok értelme van a 10 évvel későbbi igényekre szabva legyártani valamit, mert akkor majd a mai egyszálas teljesítmény lesz reménytelenül kevés, akármennyi mag is lenne a processzorban...
    A wattokról meg annyit, hogy egyelőre így áll a technika színvonala, ekkora áramfelvétellel bírják legyártani az adott teljesítményre képes hardvert. Intel se jobb ilyen szempontból, sőt... Ha neked jobb technológia van a tarsolyodban, semmi sem gátol meg benne, hogy elmenj vele valamelyik céghez, garantáltan busásan meg fognak fizetni érte.

  • hokuszpk

    nagyúr

    válasz Frozen #89 üzenetére

    lesz duplázás, igaz nem az AMD, hanem az Intel, és csak az "E" coreokat, de lesz.
    ha a k* sok magra gerjedsz, veszel Intelt problem solved.

    Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Frozen #89 üzenetére

    A helyzet az, ha átgondolja az ember az elmúlt 3 évet játék programok szempontjából azért drasztikusan nem növekedett meg a elvárt magok és szálak száma. Messze nem olyan mértékben nővekszik a CPU erőforrás igény, mint ahogy nővekednek átlagosan az elérhető magok és szálak száma a gépekben. Növekedtek mind a konzolok mag és szál száma, mind pedig am átlagos PC-k mag és szál száma. Ha ma vesz gépet játszani valaki akkor tipikusan 6/12 vagy 8/16-os procikban gondolkodik még akkor is ha amúgy a játéka továbbra is csak maximum 4 magot használ speciel. Nem következett be a játékokban az a CPU igény növekedés, mint a hardverekben. Persze programozó szempontból nem is egyszerű olyan játék programot irni, ami mondjuk az eddigi 6-8 mag helyet elkezd párhúzamosan 10-12 magot használni. Nehéz megirni egy ilyen programot és alapvetően nehéz is így szétdarabolni egy játék program futását. Azt várta volna az ember, hogy a 8/16-os konzolok megjelenésével majd rávetik magukat a a játék program fejlesztők a lehetőségre, és irnak mondjuk 14 magot és szálat használó játékot, de ez nem következett be. Hogy aztán visszaportolva a játékot PC-re(amikben szintén nő a mag és szál szám ) ott is kihasználják a töbletet. Persze piaci szempontból nem is racionális olyan játékot kiadni, ami erőforrás igénye legalább egy játszhatóság szempontjából erősen túl mutat az átlagosan rendelkezésre álló hardverekhez képest. Elvégre a cél az, hogy lehetőeleg minél több embernek eladni a játékt. Mert abból lesz bevétel és profit. Az nem profit és árbevétel ha csak az emberek 1%-an van a játékhoz alkalmas hardvere 1,5 millióért. Gazdasági bukás lesz a játék. VAgyis egy játékot olyan erőforrás igénnyel kell felruházni a játszható szinthez, ami elmegy az átlagos hardvereken is. Vagyis nem várható, hogy a következő pár évben játék miatt szükségünk lesz egy 16 mag 32 szálas procira igazivból. Attól persze mi hülyék leszünk és kifizetjük érte az ár többletet akkor is, ha gyakorlatilag nem lesz rá szükségünk. :)

Új hozzászólás Aktív témák