Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Danex

    addikt

    válasz noisia #6 üzenetére

    Írta, hogy 20-50km/h közötti sebességnél, ha visszaengedi a gázt egy leheletnyit majd ugyanennyivel újra meg is nyomja akkor csak elektromos motorról megy :) Ez pedig ugye benzinspórolás.

    Amúgy meg mint a Forma-1 -ben a KERS, pici "nitro" löket :U

  • mr_ricsi

    veterán

    válasz noisia #6 üzenetére

    "Mennyivel fogyaszt kevesebbet egy ugyanilyen konfigurációjú, csak villanymotor nélküli társához képest?"
    Többet fogyaszt. Ennek a hibrid rendszernek csak dugóban araszolva van komoly előnye. (Nem kell ketyeregtetni a benzinmotort.) Nagyvárosban tud igazán takarékoskodni. Aki vidékre vesz ilyet, az leginkább rá fog fizetni.

    (#2) banhammer :"Ha közölnék a vásárlókkal, hogy mennyit kellenek költeni az autóra 5,6 vagy 7 éves korában akkor a vásárlók inkább egy régi Ladát vennének."
    Ezeknek a kocsiknak 6-7 éves korában ára sem lesz, mert ki merné megkockáztatni, hogy 8 év után saját költségre kell az akkukat cseréltetni. Végig folyamatosan márkaszervizbe hordani sem olcsó mulatság, márpedig ez feltétele az akkugarinak.

    Azt sem árulják el, hogy ha a kocsi hosszabb ideig áll, akkor fog előállni a cikkben leírt helyzet. A rosszabb celláknak gyorsabb az önkisülése, ezért alacsonyabb lesz a töltöttsége. A töltés viszont akkor áll le, amikor a legjobb cella tele töltődik. De ekkor a rosszabb cella még nem lesz tele. És ebből az állapotból fog újra önkisülni egy hosszabb állás alatt. Így idővel eljutnak oda, hogy az egyik cella full tele lesz, ezért az akkupackot tölteni már nem lehet, miközben néhány cella teljesen le van merülve, ezért energia sem vehető ki belőlük. Ekkor jön az IMA lámpa, és lehet cseréltetni az egészet.

    [ Szerkesztve ]

    Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!

  • smk17

    tag

    válasz noisia #6 üzenetére

    A Hybrid-rendszer lassuláskor a fékezésnél kárbaveszett mozgási energiát egy részét nyeri vissza ,
    úgy , hogy a fékpedál finom lenyomásával nem az üzemi fék lép életbe , hanem a villanymotor kapcsol
    áram termelésre , és ez a "motorfék " hatás lassítja le az autót .
    Majd gyorsításnál a feltöltött akksiból veszi az áramot a villanymotor , és a benzinmotornak jó esetben csak minimális plussz erőkifejtésre van szükség .
    A két motorból érkező nyomatékot egy viszkó kuplung és cvt váltó összehangolja , hogy zökkenő mentes legyen a gyorsítás .
    Tudomásom szerint főleg városban érezhető erős fogyaszáscsökkenés . Honda insight esetében akkár
    4-5 liter / 100 km .
    Azért nincs szükség nagy akkura , mert rövid ideig kell tárolni az energiát , csak a következő kigyorsításig .

    (Bocs ha hülyeségeket írtam . Nem vagyok szakértő , de némi utánérdeklődés után erre jutottam .)

Új hozzászólás Aktív témák