- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petyyyyy
addikt
Jó írás lett, frissnek hat egy ilyet olvasni Logouton.
(#99) Benőke - Akkor csak, hogy ilyen is legyen. Tolna megye - Németország (nem tudom melyik város pontosan). G Astra 1.7 CDTI - az út végére a napi számlálóban 1220 km, tankolás nélkül. Szóval egy tankkal - 50 liter - 1200 km nem olyan rossz, ahogy a kb. 4 literes fogyasztás sem.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
#06658560
törölt tag
A probléma az, hogy nem a maximális teljesítménnyel van baj a downsizing mocik esetén, hanem az alacsony fordulaton mutatott borzasztó erőtlen és nyomatékszegény állapotukkal- amíg a turbó nem kezd rendesen tölteni, addig nagyon küzdenek, s sok városi közlekedés, autópályás dugó esetén ilyen üzemállapot előfordul elég gyakran. Ezek az egylityis köszörűk Fiesta méretbe OK-k, de fókába már kevesek elindulásokhoz- ha mennek, már nincs gond-de akkor meg nem fogyasztanak kevesebbet- ellenben érzékenyebb jószágok a turbó miatt is minimum.
#100 atifarkas: ez általánosságban egyik irányból sem igaz: minden motor legjobb fogyasztási pontja valahol a nyomatéki maximuma környékén van, kicsivel alatta-terhelés és fordulatszám szemszögből is. (Kivéve az elektronikusan levágott karakterisztikájúak.) Ez általában a fordulatszámtartomány közepe. Na, amikor egy fix sebességhez A fokozatban ennél magasabb, B fokozatban ennél alacsonyabb fordulatszám társul, akkor már lehet számolgatni és lesni a kagylógörbéket, melyik a jobb állapot. Könnyen lehet, hogy a fajlagos fogyasztás azonos, a leadott teljesítmény azonos-hatásfok így azonos- és mégis lesz eltérés a végén- a hajtáslánc eltérő veszteségei miatt.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz #06658560 #79 üzenetére
pedig a valtozo vezerles Alfa-ban jelent meg eloszor utcan, 1980-1981 korul
magaval a technologiaban fijjatt mar a '60-70-s evek elejen kiserletezettezt terjesztik hibasan a honda fanboy-k mindenhol, hogy "de a honda volt az elso, mindenki* tudja" , pedig nem
(* ertsd: minden hondas egymastol)
Egyebkent utcai autoban meg a Nissan is elobb megjelent valtozo szelepvezerlessel, es az mar raadasul elektronikuan vezerelt is volt egyben
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz atifarkas #76 üzenetére
ez a CVT valto sem egy fuha ujdonsag, ijen rendszeru valto volt Tipo-ban Uno-ban Punto-ban is a '90-s evek elejen
de meg annal is jo 20 evel korabban, amikor a DAF meg szgk-t is gyartott, akkor nekik is volt egy modelljuk ezzel: [link]
es meg annal 40 evvel korabban is volt egy auto ezzel, vmikor az 1920-s evekben
több drón kell ;P
-
dragonfx
veterán
hátmázlid volt tényleg kicserélték mert ez azért huzos lett volna gondolom kifizetni.
áhh ez az akksis történet szerintme még gyerekcipőbe jár bőven.uj stilis strend de csak pénzlehuzás."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
#16939776
törölt tag
Köszi a cikket, érdekes volt olvasni.
Úgy látom hogy a három beépített hőszenzorral kicsit alul biztosították..
Ekkora igénybevételnek kitett akkupakknál, biztosítani kellene a cella szintű egyenletes töltést/kisütést, illetve a cellák kapocsfeszültségének, belsőellenállásának ellenőrzését.
Valamint a (még/már) nem üzemképes cellák kikapcsolását az áramkörből. Az így lecsökkent kapocsfeszültséget az inverternek simán el kell tudnia viselni.A vezérlésnek egy ilyen hibát sokkal korábban észre kellett volna vennie, és legalább letiltani az akkumulátort.
Mert egy polaritás fordult cellát elkezd "eszetlenül" 50A-al tölteni elég nagyot tud pukkanni, és ha tűz nem is lesz, de garantáltan halláskárosodást szenvednek a bent ülők.Egyszóval gratulálok hogy az olcsó gyárthatóság érdekében ennyit egyszerűsítettek honda-ék
Örülök hogy ilyen "olcsón" megúsztad.
[ Szerkesztve ]
-
Fryskitt
addikt
Elképesztő árakat tudnak produkálni a cégek.... 750e az akksira: nem kevés, de azért nem is meglepő összeg, sajnos.
Ne vegyél élő nyulat Húsvétra! Az ilyenkor vett kisnyuszik 90%-a nem éri meg az egyéves kort!
-
#16939776
törölt tag
válasz #06658560 #111 üzenetére
"ami anyagilag senkinek nem fogja soha megérni."
Lesz egy járműved ami az akku/cella meghibásodás esetén nem veszélyezteti a forgalmat, testi épségedet.
Előre jelezhető lesz a következő kötelező szervizidőpontja.
Javítási költség: (*750K/cellák száma) x hibás cellák száma, plusz munkadíj.*Cikkben szereplő példánál maradva.
Lassan a testtel, ha ilyen járműből nem 5000-et gyártanak évente, hanem sokkal többet, fognak törődni a problémával.
-
#06658560
törölt tag
válasz #16939776 #112 üzenetére
A jelenlegi sem veszélyezteti a forgalmat, testi épséget, ha megtervezik- maximum nem cellánként, hanem a komplett blokkot kell cserélni adott esetben.
"Előre jelezhető lesz a következő kötelező szervizidőpontja."
Mindig ez az elmélet, aztán a gyakorlat mindig szembe jön.
'Javítási költség: (*750K/cellák száma) x hibás cellák száma, plusz munkadíj"
Logisztika, stb. többe jön ki, mint egyben cserélni a blokkot- valamint vagy az elektronikát kell hozzá csapni minden cellához-akkor még drágább, még környezetterhelőbb lesz, vagy plusz kontakthiba-forrást iktatsz a rendszerbe.
"Lassan a testtel, ha ilyen járműből nem 5000-et gyártanak évente, hanem sokkal többet, fognak törődni a problémával."
Ez a probléma kis darabszámnál kritikusabb pont a méretgazdaságosság miatt. Itt már törődtek vele.
-
senior tag
Gratula, szerencsére megúsztad olcsón, hiszen azért mégiscsak pénzbe kerül az, hogy az ember elbenzinezik oda majd vissza meg feltölteni, de főleg időbe kerül.
A kérdés már csak az, hogy a garancia lejárta után megtartod-e a kocsit, hiszen akkor már nem lesz ingyen a csere, illetve ki fog ilyen autót venni használtan gari nélkül tudván ilyen hibalehetőségről.RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz
Új hozzászólás Aktív témák
- Wise (ex-TransferWise)
- Vicces képek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Főzőcskés topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Háztartási gépek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...