Új hozzászólás Aktív témák
-
Phix
tag
A kérdésem csak érintőlegesen kapcsolódik a kereskedő-vásárló viszonyhoz, de érdekelne rá a válasz:
Nemrégiben az FVF a benzinkutakat vizsgálta - pl. abból a szempontból, hogy hol töltik literenként a legkevesebb benzinzt a tartályba az amúgy hitelesített fejekből. Ezt a vizsgálati jelentést meg is találtam a www.fvf.hu-n, és hozzá egy táblázatot is azokról a kutakról, ahol megkárosították a fogyasztókat, de csak összevont, statisztikai formában.
Miért nem lehet a ''lenyúlós'' kutakról tételes listát közzétenni, ahol azonosíthatóak lennének a kutak, hogy ezentúl senki ne tankoljon náluk? Valamilyen jogszabályi akadálya van? Szvsz ez lenne az igazi büntetés, nem a fogyasztóvédelmi bírság, így a kutak - remélhetőleg - kétszer is meggondolnák, hogy manipulálják-e a töltőfejek áteresztését, vagy a kút számlálóberendezését.
Ha jól emlékszem, volt olyan társaság, amely kútjainak 45 százalékánál találtak a fogyasztót megkárosító szabálytalanságokat. Én azt mondom, tudhassa meg minden vásárló, hogy ki veszi hülyére, ne kaphassanak az ilyen kutak anonimitást.[ Jövő héten újabb érdekességekkel jelentkezünk a tudomány és a technika világából ]
-
luciferc
őstag
-
cucka
addikt
nemrég volt a sz.rral fertőzött szaloncukorral kapcsolatos botrány. ott sem kötötték a fogyasztó orrára, hogy melyik termékről van szó. az igazi fogyasztóvédelem az lenne, ha nyilvános lenne az ilyen cégek/termékek listája. valószínüleg ennek nagyobb visszatartó ereje lenne, mint a bírságolásoknak. az ilyen cégekben is tudatosulna, hogy nem x. forintot kockáztatnak, hanem a hírnevüket.
-
shev7
veterán
Kothet ki olyat a kereskedo, hogy csak akkor ervenyes a garancia, hogyha a matricaja rajta van egy termeken. (Most nem a lematricazott szamitogepre vagyok kivancsi, bar az is erdekel, hogy mennyire jogszeru, egy mp3 lejatszorol volt szo)
''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''
-
Phix
tag
Jaja. Az éttermekre például kiírják, ha a Tisztiorvosi Szolgálat a higiéniás körülmények miatt záratja be. Ott is megoldható lenne, hogy a hivatal csak bírságol, az üzemeltető meg olyan semmitmondó táblát rak ki az ajtóra, amíg zárva tart, amilyet akar - de nem, ott pecsétes papír kerül az ajtóra. (De meglehet, hogy csak a sokadik, vagy minősített kihágás után, ebben nem vagyok biztos).
Az érintőleges kapcsolatot úgy értettem, hogy ez már inkább a kereskedő és a fogyasztóvédelem viszonyáról szól, amibe mi, vásárlók csak korlátozottan látunk bele.[ Jövő héten újabb érdekességekkel jelentkezünk a tudomány és a technika világából ]
-
luciferc
őstag
szvsz ha a matrica célja, hogy az esetleges szétszedést dokumentálja, akkor jogszerű. ekkor viszont szerintem úgy kell elhelyezni, hogy rendeltetésszerű napi használat esetén se sérülhessen. ez mp3 lejátszónál nem túl könnyű, vagyis ha simán lekopott, akkor szvsz nem tagadhatja meg a garancia érvényesítését.
-
Ptech
őstag
A szaloncukorral kapcs nem ez volt a legnagyobb röhely.
Először azt mondták mérgezett, ne egyen belőle senki. Később, hogy nem is került forgalomba (akkor mindek mondják be??) Majd azt, hogy nem is annyira mérgező, fogyasztható, de nem voltak hajlandóak elmondani a gyártó nevét. A közröhely itt jött elő, erre már felment a pumpa: ''Ha valaki mégis úgy gondolja, hozza vissza, és kicseréljük.''
Mérgező, tehát vidd vissza, de nem mondjuk meg melyik terméket. Echte ungarische megoldás. -
joghurt
addikt
Hogy mindez sajnos hogyan működik: Tfh. a FVF nyilvánosságra hozza a sáros kutak listáját. Az adott olajcég (melynek csak a marketingkerete nagyobb, mint az FVF egész évi költségvetése) persze beperli az FVF-et hitelrontás miatt, mert mondjuk az egyik kútnál a sűrített levegő nyomásmérőjének hitelesítése nem 2, hanem csak 1 éve járt le. A bíróság szigorúan csak ezt a vitatott mondatot vizsgálja, és megállapítja, hogy az FVF tényleg valótlanságot állított. Azzal, hogy közben fixen 1%-kal kevesebb benzint adtak ki, az mindegy.
(Nem szeretném, ha politikába fordulna a dolog, de a gyakorlatban ugyanezt láthattuk egy politikus nem-taggyűlésen tett kijelentései kapcsán.)
Az igazsághoz az is hozzátartozik azért (csak nincsen akkora hírértéke), hogy a kb. 20%-nyi hibásan mérő kútból bőven volt olyan is, amelyik a vevő hasznára tévedett.A tej élet, erő, egészség.
-
-
Phix
tag
Kedves Máté!
A cserével foglalkozó cikk második oldalán [link] található egy kép, amit egy szerviz oldalán találtam. Az ezen olvasható hibafeltárási, tesztelési és tárolási díjak közül melyek azok, amelyeket jogosan követelhet magának egy szerviz? (garanciális idő alatt nyilvánvalóan egyiket sem - és utána?)[ Jövő héten újabb érdekességekkel jelentkezünk a tudomány és a technika világából ]
-
joghurt
addikt
Egy általános kérdés, a szoftverek értékesítésével kapcsolatban: Ahhoz, hogy ''megvegyem'' a szoftvert, el kell fogadnom a gyártó feltételeit (EULA). Ebben olyan feltételeket kényszerítenek rám, amik más terméknél röhejességük miatt tarthatatlanok lennének.
Úgyismint:
- A termék gyártója nem vállal semminemű garanciát arra nézve, hogy a program azt fogja csinálni, amivel hirdetik, amiért megvettem. Jogi szempontból akár egy ''Hello World!'' programot is adhatnának szövegszerkesztő helyett. (Nyilván ha ennyire szélsőséges lenne a helyzet, akkor egy idő után senki sem venné a cég termékét, de bizonyos szintű átveréseket mindenki kénytelen lenyelni.)
- Nem tulajdonjogot, hanem csak használati jogot szerzek, azaz a pénzért megvett dolgot nem adhatom el, ha nekem már nincsen rá szükségem, vagy nem vagyok vele elégedett (ld. fent!)
- A szoftverekre semmiféle garancia vagy jótállás sem vonatkozik. Ha valami nem működik, kénytelen vagyok eltűrni, de még azt is le kell nyelnem, ha a program okoz nekem valamilyen kárt (pl. adatvesztés). Ld. EULA.
Tudom, kis ország vagyunk, ezek a cégek meg a teljes magyar költségvetéssel egyező éves forgalommal bírnak. De nem lehetne legalább szóvátenni a dolgot?A tej élet, erő, egészség.
-
luciferc
őstag
Köteles-e a forgalmazó kicserélni egy számítástechnikai részegységet (pl memória, videokártya), amennyiben az specifikációja alapján használható a már meglévő alkatrészekkel, de mégis inkompatibilis velük, és igazolni tudja a vásárló, hogy más gyártó azonos paraméterekkel bírő alkatrésze hibátlanul működik a régi részegységekkel, tehát nem a régi eszközök a hibásak.
-
Ariadne
őstag
Ha az adásnak vége, és szeretnétek még kérdezni Mátétól , itt elérhető:
[link]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
Ariadne
őstag
Nem értek teljesen egyet Ptechhel. Alapvetően pusztán azért, mert a te gépedben nem megy az az eszköz, nem köteles kicserélni, ugyanis attól még nem biztos, hogy hibás.
Pl. attól, hogy a Jungcsingcseng márkájú RAMmal nem megy a te géped, de egy Kingstonnal igen, hááát...
Ez a tipikus kompatibilitási probléma, jó nehéz kérdés. Szerintem pusztán ez nem elég - ha kipróbálod másik ugyanolyannal, és azzal megy a géped, na akkortól szvsz mondhatod, hogy hibás."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
luciferc
őstag
Pl. attól, hogy a Jungcsingcseng márkájú RAMmal nem megy a te géped, de egy Kingstonnal igen, hááát...
pedig az én kérdésem pont erre vonatkozik, vagyis hogy ha a Jungcsingcseng márkájú mondjuk DDR-400-as, az alaplapnak specifikációban mindenben megfelelő memória nem jó a gépben, míg a kingston igen (és mondjuk még 1-2 másik márka), akkor az már szvsz egyértelműen (vagy legalábbis nagy valószínűséggel) jelzi, hogy a Jungcsingcseng modul az inkompatibilis. hol a hiba a gondolatmenetben? -
Ariadne
őstag
Egyre húzósabbakat kérdezel, legszívesebben átcsábítanálak a fogyasztóvédelmi fórumra (www.fogyasztovedelem.com), jól beillenél a csapatba.
Azzal tudod igazolni, hogy rossz a RAMod, ha egy másik ugyanolyannal megy a gép - ez az egyedi hiba. Te viszont ha jól értem arra gondolsz, amikor egyszerűen az a márka nem passzol az alaplapodhoz, bár minden emberi számítás szerint kellene, és egy másik ugyanolyannal sem megy. Ebben az esetben szvsz jogod van arra, hogy visszakapd a teljes vételárat (javítás és csere itt nem megoldás), vagy ha normálisak egyébként, és neked megfelel, levásárolhatod a vételárát. De ez megint nagyon nehéz eset, kemény birkózás az üzlettel, mert ez tulképp a gyártó hibája, és ezt nehezen veszi be a kiskerek gyomra (már amelyik olyan)..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
luciferc
őstag
másik topikban vetettem fel, de ez is egy fogós kérdés:
mi a helyzet akkor, ha valaki megjavíttat egy már nem garanciális eszközt, és mondjuk beépítésre kerül egy drágább alkatrész, mondjuk nyomtatófej (és most ne a 8000Ft-os Lexmark nyomtatóra gondoljunk). van ekkor a nyomtatófejre (illetve magára a szerelésre) garancia kötelezettség?
többek között azért merült fel bennem a kérdés, mert ha a kompletten vásárolt számítógépemben elromlik a vinyó (videokártya, stb) gar időn túl és tetetek bele a márkaszervízzel újat , akkor az adott alkatrészre újraindul a jótállás. adott esetben egy nyomtatófej közel azonos árban is lehet egy kommersz vinyóval vagy videokártyával, így talán nem túl merész gondolat, hogy esetleg a fejre, mint nagyértékű alkatrészre is van önálló garancia.
[Szerkesztve] -
Joooe
tag
Ariadne toborzod az újoncokat?
Hogy mit gondolok a nyugati civilizációról? Azt hiszem, jó ötlet lenne.
-
Ariadne
őstag
Kimerítőbben lehet ott megbeszélni ezeket a dolgokat, úgy érzem. Meg ott egyszerű belinkelni a jogszabályokat, meg egyes nagyon jó ismertetőket-összefoglalókat gyakori problémák orvoslására, melyeket egy kedves ismerősöm készített - lehet, hogy ismered, pont úgy hívják, mint téged, csak ő nem boci, hanem plüsstigris...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Joooe
tag
de kedves itt valaki Megmondom a plüsstigrisnek, hogy milyen jókat írtál a munkájáról.
Azért ne szerénykedj ám, van ott egy útbaigazítos nagyszerű jogszabálygyűjtemény, na az kinek a műve?
(A helyes megfejtők között kisorsolunk egy ... )Hogy mit gondolok a nyugati civilizációról? Azt hiszem, jó ötlet lenne.
-
Joooe
tag
Azért beleokoskodok, ha már úgyis itt vagyok
Alapjában véve olyan garancia vonatkozk rá, mint amikor ''csak úgy poénból'' vennél egy olyan nyomtatófejet. Tehát csak szavatosság van. Ha a javítás díja 20e feletti, akkor a javításra is van legalább fél év jótállás (249/2004. Korm. rendelet, lásd Ariadne útmutatóját )
Bár egy bizonytalan ötlet... valszeg nem lesz jó, mert alapjában véve nem erről szól, de át kéne gondolni...
Araidne: Ptk. 308 § (3) nem alkalmazható esetleg, ha szavatossági idő alatt, a forgalmazó átali (pénzes) javításról van szó?Hogy mit gondolok a nyugati civilizációról? Azt hiszem, jó ötlet lenne.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új, bontatlan Samsung S24+ 256 GB black
- Dell Latitude E7270, 12,5" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W