Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ijk

    nagyúr

    válasz dezz #44 üzenetére

    Hát pedig jódarabig méregdrága lesz a 4k, egy minőségi 40"-os képernyő árából lazán kapsz egy 60"-os fullHD-t. Nekem egyértelmű lenne a kettő között választani. Ráadásul jódarabig nem is lesz 4K-ra tartalom, lehet nézegetni néhány dokumentumfilmet, meg a windows asztalban gyönyörködni.

    madgie: Fél milláért megkapsz újonnan kifutott 65ST50-et. Ennyiből azért nagyon kezdetleges projektrot+ vásznat kapsz, ami köszönő viszonyban sincs képminőséget illetően az említett TV-vel. Sajnos 1 millió alatt nem igazán jön ki egy jó házimozi, annyit meg már nem sokan szánnak rá. De a 4k igazából valóban 2-2,5m-es vásznon mutatná meg a foga fehérjét, nem egy 40"-os lyukon.

    [ Szerkesztve ]

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • sb

    veterán

    válasz dezz #44 üzenetére

    Én csatlakozom a felbontás hype-al szemben ellenérzést táplálókhoz.
    Szerintem egyelőre túl nagy az ára és nem kivitelezhető. Cserébe a fele hülyeség/felesleges is szvsz.

    - Mondjuk a leírtakból azt nehezen tudom elképzelni, hogy a 2m+-es távolságból a FHD 50" alatti képméretnél láthatóak a pixelek.
    - Ehhez vegyük hozzá a filmes, tehát mozgóképes tartalmakat. (gyorsan)Mozgóképnél kevesebb részletet látunk megintcsak. (Ne a k*rva lassan svenkelő csillió bitrátás tesztvideókra gondoljunk, ahola hajszálakat is látjuk 30cm-ről.)
    Ez a felesleges része szvsz.

    A nehezebb része pedig:
    - A források tele vannak blur-el, eleve hiába jó a felbontás, ha mozgásban "gyengébb" a felbontás emiatt. Tehát új források is kellenének hozzá, ha filmekről van szó. (Ilyen alapon amíg nincs mehetne a felesleges kategóriába is :) ) Tárhely?
    - Desktop használatnál meg kellene oldani a UI skálázást.... amire túl jó példákat eddig nem láttam. Persze kellő erőforrással (megjelenítési felbontás és bitmap felbontás) brute-force meg lehet oldani, de ez elég nehézkes és erőforrás-pazarló.
    - Játéknál szintén az erőforrásigény brutálisan nőne.
    - Az AA elhagyása gyk semmit nem jelent, sőt inkább ez is erőforrás-pazarlás, mivel kvázi SSAA-ról beszélünk a nagyobb felbontásra renderelt képpel. A jelenlegi nem SS alapú eljárások meg azért ennél trükkösebbek/kevesebb erőforrást igényelnek.

    Összességében mindhárom probléma erőforrás kérdése... amiből szvsz nincs felesleges most sem. Talán nem arra kéne elpazarolni, hogy csillió szemmel nem látható pixelből egy éles/nem pixeles/alias mentes/könnyedén skálázott felületet kapjunk...
    Gyk. ezekkel egy olyan képet készítünk aminek az információtartalma nagyobb, mint amit fel tud a szem dolgozni, ezzel oldva meg a fenti problémákat.

    Megoldásnak tehát megoldás, csak ebben benne van, hogy túllövünk a célon az eredményért. Ha van rá kapacitás akkor persze hadd menjen, de a desktop vonalon sem ezt látom, az egyre inkább egyeduralkodó mobil vonalon meg pláne nem.

    Cserébe kisebb felbontáson marad a kissé pixeles betű... PC-n. TV-n meg a nézhető távolságból ill. a mosott források miatt amúgy sem acélos felbontás.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák