Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz jjeahh #228252 üzenetére

    A fékhatás maximális erősségét jellemzően nem a betét határozza meg. Egy organikus betét surlódási együtthatója is ugyan akkora tud lenni mint a többi betété. Nagyobb fékhatást mással lehet elérni, mint
    - első körben nagyobb féktárcsa,
    - a nagyobb fékfelület: ez lehet a 4 dugattyú miatti hosszabb a betét, vagy a kevesebb kivágású féktárcsa is növeli a fékfelületet,
    - az olyan huncutságok mint a torziók csökkentése: vastagabb, merevebb féktest, ami kevésbé nyílik szét, fém fékvezetékek (szintén kevésbé tágul - hope használ ilyet).

    A betét fő jellemzői inkább a hőtűrés és a kopás gyorsasága. A kontakt érzete lehet más és a fékerő felépülése is eltérhet, de óriási különbség nem nagyon lehet fékerőben. Ettől még senkit se biztatnék ismeretlen, olcsó betétek beszerzésére, mert ez a legfontosabb biztonsági felszerelés nélkülözhetetlen része.
    Foghat egy organikus betét nagyon jól, ha kemény hőterhelést kap hosszú lejtőn vagy nagy sebességről lassításnál, akkor a fékút elején nagyon jól harap, a végén meg elkezd nyúlni, csökken a fékerő, akár extrém módon is, míg egy fémes betét abszolút elemében érzi magát, amikor az organikus betét az életéért sikítva feketedik rá a tárcsára.
    Egy XC-snek soha se lesz szüksége fémes betétre, sőt kimondottan kerülje el, soha nincs ilyan intenzív használat, hogy bármi előnye lenne a fémesből, sőt inkább hátrány. Míg egy DH, vagy enduro felhasználás esetében pont fordítva, ott a fémes az igazi és az organikus gyors kopás és gyengébb hőtűrése komondottan veszélyes tud lenni.

    Meg közben ott vannak a köztes komponensek a kerámiás organikus és egyéb huncutságok, amikkel pl a trickstuff és még néhányan tudnak nagyokat alkotni. Nekem fékerőre a trickstuff power nagyon tetszett, a hőt is bírta, de parkban mindössze 5 nap alatt elkopott.

  • Gaben92

    őstag

    válasz jjeahh #228252 üzenetére

    Csak nem külöd neki eléggé. :DDD Viccet félre téve engem annyira nem lep meg. Teljességgel csak következtetek, de az RT56 gondolom alapból puhább anyagból van (emiatt resin only) és maga a tárcsa is narrow. Nagy valószínűséggel hideg/langyos tárcsán nem venni észre semmit de egy erősebb lejtő alján forró fékekkel már erősen billenne a mérleg nyelve az RT66/félfémes felé.

    If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

Új hozzászólás Aktív témák