Hirdetés
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
Lenne egy újabb hülye kérdésem, ami másnak biztos természetes, de én nem értem.
Eddig egy 3x9-es Alivio váltóval mentem, ott az első tányér váltókarjának 3 állapota volt, a tányéroktól függően.
Az Ultegra első tányérhoz tartozó, szintén egyenes kormányra való váltónak (Shimano SL-RS700) viszont mintha 4 állása lenne. A két tányér között van 1-1 állás amibe kis kattanással vált bele, és csak egész kicsit pozicionálja odébb az átdobót. Ez mire való? Ezzel lehet esetleg finomhangolni az átdobót attól függően, hogy a hátsó lánctányéron hol a lánc, vagyis hogy ne érjen bele a láncvonalba?
-
Tin
veterán
válasz szimpláncsak #275864 üzenetére
Köszi mindkettőtöknek, így már világos, csak nem tudtam róla, és az elnevezését sem ismertem, hogy rákeressek.
-
Tin
veterán
válasz fulton #275871 üzenetére
Nem, de 1 hónapig vissza lehet küldeni. Felültem rá, a méret jó, a pontos beállítás meg úgyis órák kérdése. Előbb meglátom a hibáit szerelgetés közben, mint egy kilométeres próbakörön. Így most tiszta a hajtáslánc, lehet Smoove-ozni ha megjön a lánc, fel akarom szerelni majd a sárvédőket is, aztán majd jöhet a próba. Most úgyis szar idő van és azt is mond. Majd jövő hétvégén kipróbálom.
Nutra: ja, nyereg táskába tökéletes lesz. Majd eldöntöm, milyet, aztán rendelek, úgyis csak az újhoz kell majd.
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #275643 üzenetére
Már fél órája keresgélek, de még nem találtam megfelelőt, szintén a Karoo-hoz, bár én nem félek tőle, hogy letörik, nagyon masszív a saját tartója.
Olyan Garmin adaptert keresek, amit a stucnira fogathatok fel, van némi emelése, és akkor a Karoo a stucni felett tudna lenni. De érdekes módon ilyeneket nem nagyon találok, csak az ilyen szilikonos felfogatósat, amiben meg értelemszerűen nem annyira bízom. Annál már az is jobb lenne, ha át lehetne fűzni rajta két kötegelőt.
Az is lehet, hogy okkal nem létezik ilyen "márkásban", merthogy nem használnák, csak gondoltam az egy jó hely lenne a komputernek, és akkor a kormány is clean-ebb lenne. A stucnim átmérője kb 35mm amúgy, bár gondolom ahány féle, annyi féle átmérő.
-
Tin
veterán
Nem értettem, hogy 2024-ben miért nem patentszemmel szerelve szállítanak egy Ultegrás bringát, ráadásul Shimano HG701 lánccal. Nyilván itt már valószínűbb, hogy az ember waxol.
De most már értem. Mert a Shimano SM-CN900-11 saját patentszeme NEM újrafelhasználható. Közben drágább, mint az újrafelhasználható színes-szagos KMC X11.
-
Tin
veterán
válasz A Zéé #275893 üzenetére
A TPU belső majd az új kerékre szerelt új gumihoz fog csak kelleni, de az még odébb van.
Nyeregtáskám van, asszem Aldis, de olyasmi mint a képen. Benne van minden, ami kell, de sose használtam még. Hosszabb útra tervezem csak. Pumpából SKS Airflex Explorer volumenpumpa van, kulcstartós adapterrel, de az se volt még bringán. Van ADAC-om, azzal kijönnek megszerelni a bringát is, szóval ez max hosszú útra kellhet.
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #275909 üzenetére
Vékony, de nekem nincs vele bajom, pedig lejöttem jó párszor a macskaköves úton 40 felett, és nem lötyög. Ritkán veszem ki, csak szoftverfrissítéskor. Nem tűnik úgy, hogy eltörne. Csak a stucni felett kényelmesebb lenne.
parandroid: A Garmin szilikon pánt biztos jobb, de pl a Sigma lámpáé is. De a kínaiak....
-
Tin
veterán
válasz Zoliwrc #275920 üzenetére
Köszi, de akkor már inkább rendelek inkább pines láncot 9€-val olcsóbban, és ahhoz KMC patentszemeket, mert abban a boltban csak az van raktáron. Így valamivel többért 1 helyett 2 plusz láncom lesz forgatni. Ezen a bringán úgyis inkább 500 km-enként forgatnám 1000+ km helyett.
-
Tin
veterán
Szóval a Rose-ból rendelnék végül mégis, mert kb minden van ott.
lánc, patentszem, belső, fékbetétek, kazetta adapter, kazetta leszedő lánc
A lánc messze itt a legolcsóbb, így inkább 2 szettet veszek egy helyett, és a KMC patentszemmel, az van raktáron. A belső csak azért kell, hogy legyen egy tartalék itthon. A fékbetétek majdnem itt a legolcsóbbak, így nem kell pluszban szállítást fizetnem rá később.
A kazetta leszedő adapterből és a láncból jók ezek? Az adapter kell ugye a fékhez is, de láttam, hogy a Shimano sajátja meg ilyen központi tengelyes, de nem tudom, hogy az jobb-e, vagy hogy belefér-e a féktárcsához is. A láncos fogóhoz nem értek, látom, hogy ez nagyon alap, de évente kb 1-2x használnám, szóval többet nem szívesen költenék erre. Viszont ha van jobb akár az adapterből, akár a leszedőből hasonló áron itt, akkor jöhetnek az ajánlatok.
Ja és még valami: szerelőzsírt már vettem, használtam is. Mivel más kenőanyagra lehet szükségem, mittomén a fékbetét hátulját szokták rézpasztázni, vagy az ALU nyeregcsőre valami spéci paszta, hogy ne nyikorogjon? Ha van tipp innen rendelve, várom azt is.
Köszi előre is!
-
Tin
veterán
válasz rétisün #275932 üzenetére
Köszi, akkor viszont a Rose-nak van saját kulcsa is, akkor nem kell hozzá pluszban még egy kulcs, hanem ezzel egyúttal le is lehetne szedni meg felrakni.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
-
Tin
veterán
válasz szrobert #275990 üzenetére
Szívesen, de amúgy én ezt vettem, és 15€-ért elég jó áron van. Márpedig ez S-es, ott van párral feljebb épp egy fotó róla. Az pontosan a Rose-os.
Gyárilag RT54 van a bringámon, de a Rose-os leárazást elnézve (4€), nem képviselhet annyira komoly minőséget. Ami azért vicces, mert ez ugye nem is a legalsó kategória.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Ringman #276000 üzenetére
Rose-nál is van jó pár féle, ahogy láttam, majd keresek valami magasabb profilút, például ezt. Kazetta-lefogáshoz meg ezt a láncos lefogót néztem. Évente párszor kellene, ha rágerjedek a takarításra, mert sokkal egyszerűbb leszedve megpucolni a kazettát. Fogalmam sincs, melyik szerszám mennyire tartós, általában nem szeretek vacak szerszámokat venni, de amit ritkán használ az ember, abból felesleges a műhely-minőséget megvenni.
Kérdeztem korábban, de hátha most nagyobb sikerrel járok. Szerelőzsírt már vettem. Szükségem lehet bármilyen más spéci zsírra? Rézpaszta a fékbetét hátuljára kell, mint az autóknál? Vagy valami speciális karbonpaszta vagy akármi más kenéshez, pl alu nyeregcsőhöz alu vázba?
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #276004 üzenetére
Köszönöm szépen. De ismered az érzést, hogy leadod a rendelést, és utána jössz rá, hogy mit kellett volna MÉG rendelni.
Persze még egy kör biztosan lesz. Azt próbálom fejben összerakni, ami most ennek a szereléséhez kell. Szívem szerint venném a Wera nyomatékkulcs-készletet, meg mindenből a minőségi szerszámot. Az a Wera amúgy durván jó, szomszédnak az van. Nem is paráztam, hogy a ráírt nyomatékra húzott mindent.
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #276007 üzenetére
Ja, vettem egy bringát, és most rendelek hozzá dolgokat, amik ahhoz kellenek, hogy használatba vegyem. Pl. láncot, mivel a rajta lévő stiftes, én meg szeretném még használat előtt Smoove-ozni. Tartalék belsőt, hogy ne akkor kelljen, amikor esetleg defektet kapok. Illetve vettem hozzá egy DT Swiss kerékszettet, ahhoz rendelek szerszámot a kazetta átrakásához, meg fékbetéteket, meg kell még majd gumi is rá, de azok most épp nem túl olcsók, és ráér szezonig. Ja meg kell még a bringára csengő, és pár más apróság is, például sárvédő, amit szintén azelőtt szeretnék felszerelni, hogy összedzsuvázom.
Mi a jelentősége, hogy nem próbáltam ki? Most megyek egy kört a ház körül, azon kívül, hogy "hú tök jó", mi fog lejönni? A méretemre állítás úgyis több órányi kísérletezgetés lesz.
Ha meg hosszabbat megyek, akkor nem veszik vissza. De így is, úgy is, retkes lesz a bringa, és utána már sz.rabb szerelgetni. A visszaküldés meg amúgy is 30 napig lehetséges, szóval hó végéig ráérek vele. -
Tin
veterán
válasz szimpláncsak #276009 üzenetére
Miért lenne nagy cucc leszedni? Eddig is használtam láncokat, rövidítettem is, nem a leszedés a gond, hanem hogy nincs se stiftem, se patentszemem 11 sebességes lánchoz. Szóval a leszedés oké, kizsírtalanítom, és aztán hogy rakom fel? Nem azért rendelek láncot, mert nem lenne elég most a patentszem, hanem azért, mert most olcsó, és úgyis forgatni fogom a láncokat, akkor miért ne rendelnék most +2 láncot? Ugyanez a fékbetétekkel is, majd tavaszra kerül fel az új kerék, de a Rose-nál most elég sokminden rohadt olcsón van, akkor miért ne vásárolnék be olyanokból, amik biztosan kelleni fognak idővel? Kétlem, hogy ennél sokkal olcsóbbak lesznek majd az alkatrészek, így meg legalább itthon lesz a pótalkatrész, és nem akkor kell rendelgetni, amikor megyek.
Egy dolgot megértenék, hogy miért ne vegyek ilyeneket: ha a bringa nem jönne be. Ha egy országútit vettem volna, akkor nyilván először próbálgatom, hisz lehet, hogy az egész koncepció nem jönne be. De ez a bringa eléggé hasonló az előzőhöz, méretre is, szóval kétlem, hogy visszaküldeném. Akkor meg inkább előbb megcsinálom, amíg tiszta minden, és aztán megyek el vele bringázni, meg beállítgatni.
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #276011 üzenetére
Nem használtam láncmosót amíg olajoztam addig sem, pedig elég sokat tisztogattam. Az a "mehet rá" meg hát... szóval kérdezz meg másokat. Leveszem, zsírtalanítom, és úgy waxolom, ezerszer jobb lesz. De ha összemocskolom a kazettát, akkor jó sok km lesz, mire az összes olaj lejön róla, vagy leszedem, és úgy pucolom meg, de most meg amúgy is tiszta. Hidd el, az előzőnél megtanultam már a lehetséges szívásokat, így ezt most elkerülném, és rögtön az elején "jól" indítanék.
A Cube nem spórol szerintem a patentszemen, hanem a Shimano ilyen. Azért stiftes a lánc, mert a Shimano patentszem hivatalosan nem újrafelhasználható. Ha összerakják azzal a bringát, akkor abból nekik lehet problémájuk, mert ha szétesik a lánc, hogy bizonyítja, hogy a user újrafelhasználta a patentszemet. Szerintem ez szimpla brand védelem.
Mitől lenne "uhh de rossz"? A Hyde elég hasonló bringa, az 58-as, ez 59-es. Alivio váltás helyett Ultegra, MT200 fék helyett RS405, alu villa helyett karbon, a kormány és stucni tök ugyanaz, ahogy az ülés és a nyeregcső is. 55-ös gumik helyett 40-es. 3 kilóval könnyebb. DT Swiss kerekekkel még könnyebb lesz. Ráadásul 30%-al a listaár alatt vettem, szerintem ezt így ahogy van most el tudnám adni árában használtpiacon. A 11-es lánc, patentszem, kazetta leszedő szerszámok vagy fékbetétek miben feleslegesek? Úgy értem, ha veszek is majd másik bringát, az úgyis egy 2x11-es országúti lesz...
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz zsola32 #276014 üzenetére
HG701-et, de KMC patentszemet veszek hozzá. Azt használom most is, jól szétszedhető. Csak a Rose-nál most 18€ a 116 szemes lánc, ennél jobb meg igazából felesleges. A 3 lánccal 500 km-enként forgatva elvagyok pár évig.
#276016 szimpláncsak: bocs, nem értelek. Miért dobnám el a láncot? Szétbontom, leveszem, kizsírtalanítom, kap egy patentszemet, aztán megy vissza, és Smoove-al használom. Azért veszek még 2 láncot, mert 500 km-enként forgatni akarom őket, ahogy eddig is forgattam az X9-et, csak 1000+ km-enként. A KMC patentszemből a 2 darabos 8€, szóval ugyanott vagyok, veszek abból 2x2-t.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz fulton #276018 üzenetére
De miből gondoljátok, hogy nem akarok menni vele? Nem is akarom lecserélni a kerekeket sem még szezonig, hiszen már ez is előrelépés lesz, ilyen vacak időben amúgy is jobbak a gravel gumik. Csak nem akarom összetaknyolni az egészet még azelőtt, hogy felszerelném rá, ami kell.
Tényleg ennyire hihetetlen, hogy megérkezik az új bringa, és türelmesen megcsinálok rajta mindent, mielőtt mennék vele? Szerinted ha megjön a bringád, és felpattansz rá, majd egyből jó lesz a beállítás? Vagy már előre kitalálod, hogy mit hova állíts, és úgy lesz jó? Merthogy nekem tuti, hogy belemegy pár órám, amíg beállítom a nyerget, kormányt, és mindent (kint, tekeréssel, nem lakásban!), szóval mire úgy érzem, hogy "na ez jó". Szerintem ha ezzel így mennék "nagyjából" beállítva, kevésbé lenne kényelmes, mint a rám beállított Hyde.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz itouchfan #276020 üzenetére
Hát ezt a meggyőzés-dolgot én sem igazán értem. Ezt a bringát már nyáron kinéztem a mostani utódjaként, szóval nem volt kérdés, hogy ez kell, ezért is rendeltem hozzá már kerekeket is, most meg a többit. Ezt most "nullásan" úgy akarom elindítani, ahogy használni is szeretném. De amúgy megértem, hogy vannak, akik azonnal ráugranának.
#276021 fulton: igen, mivel kb mindenki azt mondta 24-én, amikor megrendeltem, hogy vegyek új kereket, ezért rendeltem. Akkor már féktárcsát is rá. És igen, tegnap belepróbáltuk az első kereket, és ha leveszem a láncot zsírtalanuítani, akkor bele fogom próbálni a hátsó kereket is, mert akkor látni fogom a szememmel, hogy csak fel kell gumiznom a szezon előtt, és használni. De egyelőre "gyári" állapotában van, és az elején a gyári kerekével és a gravel gumival fogom használni.
-
Tin
veterán
válasz balintbaba #276024 üzenetére
Nyilván spekuláció, de a lánc fogyóeszköz. Nem azt mondom, hogy az 50€ listaárú, és általában 30€-ért kapható lánc nem lesz 18€-nál is olcsóbb, hanem azt, hogy sokkal olcsóbb nem valószínű, hogy lesz. Ha 500 km-enként akarom forgatni, akkor max 2 hónap múlva már kell egy következő lánc, tehát spekulálhatnék arra, hogy 2 hónap múlva 3€-val olcsóbb lehet, és megvárom, csak ugye akkor meg ott a szállítási költség is. Szóval ez inkább előregondolkodás.
#276025 szimpláncsak: tudom, hogy szoktam a hozzáértők számára hülyeségeket kérdezni, de azért annyira hülye nem vagyok, hogy kidobjam a láncot Elhasználom, így majd 3-at forgatok.
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #276031 üzenetére
Értem, akkor ha megjön a Canyonod, menj át vele mindenen hóban-sárban, mert valóban jól hangzik a reklámjuk, de ha olvastad az oldalukat, akár 18% levonást is eszközölhetnek a listaárból. Ott van világosan, hogy a használati nyomokért bizony felszámítják a "restocking fee"-t. Magyarul lánc, fékek, kazetta, és társai. És a saját, jó drága alkatrészáraikat fogják levonni, nem a legolcsóbb árakat. De ez egyébként tökre érthető, hiszen míg egy tévét bekapcsolsz és kipróbálod, ugyanekkora a bringánál minden kopik. Az jó, hogy ingyenes a visszaküldés (nekem is az), de a meglepődés kevésbé lesz az. De ebben már van tapasztalatod, ezért is nem értem, hogy miért nyomod ilyen bátran.
Igen, elképzelhető, hogy nem jön be a bringa nekem, és akkor feleslegesen vettem... de mit is? Kereket, 11 sebességes láncot, szerszámokat - tényleg feleslegesen? Hisz mondtam, hogy ha nem jön be, akkor egy 2x11-es Endurace 7 AL lesz helyette, ahhoz meg mindent fel tudok használni, a kerékszettet is, pl. "téli" gumival.
A "hülyeségek" pedig nem akkora hülyeségek. Az "olcsó" kerékszett már elfogyott a Rose-nál, a gyári kerékagy meg nem annyira tartós, nem véletlenül cserélik le és adogatják el ezeket a kerekeket, mert saját márkás agyuk van. Gariztasd le szezonban, biztos megcsinálják, csak majd heteket kell várni rá. Téli keréknek tökéletes lesz ez a gyári kerék a gravel gumival, a másikat úgyis majd csak szezonra akarom felrakni.
A fitnesz bringák meg valóban nem mennek annyira, mint a gravelek, de jó árban mindent el lehet adni. Én az elmúlt 2 évben voltam bringabörzén több ezer bringa között, és a méretemben (L) nem találtam fitnesz bringát, pedig vettem volna. Idén márciusban kiviszem a Hyde-ot, aztán meglátjuk, mennyiért megy el, vagy elmegy-e. De amúgy ez is féligmeddig mindegy, mert asszonynak is akarunk venni bringát, szóval ha a használtpiac "lent" van, akkor olcsón adom és olcsón veszek, ha "fent", akkor meg drágábban adom és veszem. Lényegében ugyanott vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #276058 üzenetére
De nem igazán lehet eladni. 100€-ért talán elmegy a szett, de ebben sem vagyok biztos. 50€ a két gumi újonnan, legyenek 7€ a belsők, az RT54 tárcsák darabját most 4€-ért szórja ki a Rose, tehát a két felni ér kb 35€-t. Már ha elvinnék, mert ugye saját márkás agya van, szóval ha meghibásodik, fizesd ki a Cube-nak a drága gyári felújító szettet (ha van egyáltalán).
Sokkal egyszerűbb megtartani téli vagy gravelezős keréknek. Minden adott hozzá, a féktárcsát sem kell szerelgetni (a másikra úgyis vettem), csak a kazettát kell átrakni cserekor.
#276047 fulton: én sem tervezem visszaküldeni, de azért lesz majd egy "hivatalos" próbakör, ha jobb lesz az idő (és száraz).
Most néztem amúgy miket vettél, a Varia radar jó dolog lesz neked (nekem többségében csak feleslegesen csipogna városban), a szenzorokat én is megvettem, de még felrakásra várnak. A Wera nyomatékkulcs nagyon király, de ahhoz nagyon nagy akció kell, hogy én ilyen drágát vegyek, a bringám meg úgyis alu. Pedálból én ugye kétoldalast vettem, de cipőm úgysincs még. Smoove-ot meg épp most fogok rendelni - még hogy kitart 5000 km-t egy flakon, nálam a felét tudja talán... -
Tin
veterán
válasz fulton #276120 üzenetére
L. Ebből 59-es az L, a Hyde-ból meg 58-as. Akármi jelentsen is ez. Picit nagyobb a reach, részben a lefelé fordított stucni miatt is kicsit jobban kell nyújtóznom, de az talán nem is lesz gond, mert így az ülést nem kell annyira hátra tolnom. Vagy majd kiderül. Elég hosszúak a kezeim a testemhez képest, de az XL már nagy lenne, próbáltam anno azt is Cube-ból.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz fulton #276159 üzenetére
A honlapon a speckók között ott van a hajtókarnál a méret is (170mm), így azt hittem, hogy valamiért az összeset ezzel szerelik. De a geometriánál meg valóban 175mm van megadva az L-es méretre. Ehhez képest 172.5mm-es van rajta, amit én igazából előnynek könyvelek el, így "ingyen" lesz egy kicsit pörgetősebb/kényelmesebb hajtókarhossz. Tudom, ez csak 2.5mm, de a Hyde-on 175-ös van, és azon is szívesebben váltottam volna egyet lefelé. Szóval ezek nekem bejönnek, ahogy az is, hogy nem a Schwalbe SV17-es 150g-os belsőt rakták bele, hanem SV18-as, könnyített (105g-os) belsővel érkezett. Apróságok nyilván, de pozitívak.
De most tisztázd már, te most megrendelted a tiéd, és gyártás alatt van, valamikor majd érkezik, vagy várod, hogy legyen készlet, és majd akkor veszed meg? Mikorra várható?
-
Tin
veterán
válasz fulton #276173 üzenetére
Értem. Fogalmam sincs, hogy mondjuk egy mostani rendelés esetén mikorra lesz egy ilyen kategóriájú bringából tényleges szállítás, főleg mondjuk egy magyar partner számára. Néztem pár napja a 2024-es modelleket, az olcsóbbakat persze, de azokra is ilyen április-májusi szállítást írnak, szóval gondolom hasonló a helyzet a drágábbakkal is. És mivel gyanítom, nem fognak túltermelni, árat meg nem akarnak csökkenteni (a listaárak sem csökkentek), így a legjobb megoldás, ha megrendeled és megvárod. Azon amúgy meglepődtem, hogy az olcsóbb bringáknál is gyakorlatilag tök ugyanaz a bringa jön 2024-ben is, és még a színek se nagyon változnak, ugyanazon listaár mellett. Csak gondolom az idei évből tanulva még kevesebbet gyártanak majd.
-
Tin
veterán
válasz vallas #276194 üzenetére
Múltkor láttam egy YT videót arról, hogy ezek a Temu és hasonló kínai webáruházak hogyan teszik tönkre a nyugati üzleteket pusztán azzal, hogy olcsóbb Kínából a szállítás, mint a szomszéd városból. Ráadásul nagyon sokszor szemetet is árulnak. A Temuba pl dollármilliárdokat toltak, masszívan veszteséges csak azért, hogy piacot vegyen, és tönkretegye a versenytársait.
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #276198 üzenetére
Kína még mindig fejlődő státuszban van, így sokkal olcsóbban veszi igénybe a nemzetközi postai szállítást, hasonlóan a valóban szegény (pl. afrikai) országokhoz. A különbözetet a gazdag országok fizetik, és persze a kínai állam is megtolja az egészet, nyilván politikai és piaci okokból. A nyugati fogyasztó meg tonnaszám rendeli a szemetet, amivel meg a saját iparát kannibalizálja, aztán csodálkozik, ha pár év múlva a saját akármilyen terméket előállító cége csődbe megy, és helyette lesz kínai szemét.Én azzal a nyomatékkulccsal semmit nem mernék nyomatékra húzni a bringámon, egy karbon bringán meg aztán végképp nem. Onnantól viszont egy darab helykitöltő szemét lenne a többi szerszám között, amit sose használnék. Nem azért, mert rossz, hanem mert nem bíznék meg benne, és gyakorlatilag semmilyen garancia nincs rá. Ez pedig nem csak a szállítás miatt környezetszennyező, hanem a felesleges kacat előállítása is, ráadásul gazdaságilag is "mérgező".Mindegy, hosszú sztori, millió érv van pro és kontra, vasárnap este van, és nem akarok flamewart belőle, úgyhogy inkább full off-ra állítom, és még át is húzom. -
Tin
veterán
válasz lsebestyen #276204 üzenetére
Ízlések és pofonok. Nem azt mondtam, hogy rossz minőségű, hanem azt, hogy nem bíznék meg benne. A "Kínából nem csak szemetet kapni" megszólalás meg nem érv, hiszen az EU-ban is képesek szemetet gyártani. Sok cég gyártat Kínában, és vannak saját, kínai termékei is, amik jó minőségűek. Van kínai DAC-om, remek. A lányom telefonja Xiaomi, arra amire neki kell, remek. Switch-ben már a harmadik TP-Linket vettem itthonra, semmi bajom velük. Most vettem két miniPC-t a gyerekeknek, mindegyik kínai. A különbség a minőségellenőrzésben és a garanciában rejlik. Egyiket sem Kínából rendeltem "ingyen szállítással", hanem normális EU-s forgalmazón keresztül, rendes garanciával és háttérrel, adókat és miegyebeket megfizetve.
De pont egy nyomatékkulcsot, ahol még a Werára is az van írva, hogy 4% a tolerancia? Egy precíziós eszköznél, ami "ránézésre minőségi"? Meg amit "lemértem, és jónak tűnik" - meddig? Tudod mikor húznék meg nyomatékra egy csavart azzal a karbon vázon, és ha túlhúzom vagy éppen alul, és problémám van, mit csinálok, visszaküldök gariban Kínába? A Temunak? Vagy megyek a bringa gyártóhoz, hogy vacak a váz, mert a nyomatékkulcs tönkretette?
Megmondom őszintén, még a Rose 45€-s nyomatékkulcs-készletét sem vettem meg, pontosan hasonló okok miatt: mert ránézésre kínai, és nem bízom meg benne. Ahogy nem bíznék a kínai gyógyszerekben sem, vagy bármi más olyan dologban, ami a biztonságomat veszélyeztetné. Viszont ruházatban, vagy akármi másban miért ne? A Wera kulcs 110€, igaz nincsenek hozzá bitfejek, de azt vehet az ember olcsót is, nagy bajt nem okoz vele, max nem lesz tartós. Abban viszont megbíznék.
#276208 Kro: semmivel sem rosszabb, de semmivel nem is jobb. Ebből a szerszámból szerintem az olcsó kockázatos, persze biztos vannak itt sokan, akik évek óta használják, és tökéletes, de akkor én vagyok túlságosan kukacoskodó.
#276212 SteveAd: hasonlóképp gondolkozom én is, lásd feljebb.
Mint mondtam, nem akarok belőle flame-elést. Aki akarja, használja a noname kínait, én meg inkább meghúzom érzésre a csavarokat, aztán szerelés után megkérem a szomszédot, hogy fáradjon fel a Wera kulcsával, és húzkodja meg a csavarjaimat. Ha meg egyszer lesz nagyobb akció, veszek magamnak.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Because #276220 üzenetére
Nagyon olcsónak kell lennie annak a bitfejnek. Ráadásul azzal inkább a bitfejet teszed tönkre, mint a csavart, de még ha a csavart is, azt pótolni nem tétel, egy karbon vázat meg annál inkább.
Légyszi ne menjünk már le kutyába, hogy kipörgetünk a kib.szott Temun 2000 Ft-os kacat nyomatékkulcsot, végigtapsoljuk vele a fórumot, majd lehülyézzük azt, aki tök normálisan elmondja, hogy ő ebben nem bízna. Csak egy pillanatra gondolj már bele, könyörgöm... Nem izgat, ha lehülyéztek, de azért tényleg ne népszerűsítsük már a hülyeséget ilyen mértékben.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz mauimagic #276231 üzenetére
Erre lehülyézel mindegy, túlreagáltam, megesik, mea culpa.
Amúgy nem, csak a villa karbon, és eddig se használtam nyomatékkulcsot, de a szomszédot néha igénybe veszem, hogy nyomatékra húzza a csavarokat. Na de éppen ezért akkor minek is a kínai nyomatékkulcs, léleknyugtatónak?
Csomó szerszámom olcsó, de amikor bő 15 éve 3 db barkácsáruházas dugókulcs nyílott szét az autó féknyereg meglazításakor, abból meg a villáskulcsból vettem egy normális szettet, az elég lesz életem végéig. Amit sokat használok vagy precíziós cucc, arra nem sajnálom a pénzt, de a bringához nekem a legtöbb dologból valóban elég az olcsó. De ha egyszer veszek bringás nyomatékkulcsot, abból nem lesz elég. Nagyból amúgy Aldis vagy Lidl-s van, de a kerékanya meghúzáskor bőven elég a KÁBÉ 120 Nm, másra meg úgysem használom.
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #276338 üzenetére
Tiagrán jobbak a kerekek, nem? DT Swiss. Amúgy hidrós. De csak +100€ a 105-ös, igaz az Fulcrum kerék. Bár én azt venném.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #276354 üzenetére
Én eredetileg a 12 sebiset vettem volna, jobb kerék, 105-ös váltó. Mert a kerékszett önmagában 200€ felett van gumival, akciósan. De most, hogy 11 sebességes a Nulane, már a 11 sebiset venném, a Fulcrum kerekekkel. Jó az is, nekem van már DT Swiss kerék, és így minden kompatibilis mindennel, és van egy tartalék kerék télre, ami mindkét bringához használható. Plusz a 11 sebis alkatrészek olcsóbbak. Egy dolgot buksz: egy könnyebb fokozatot.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #276378 üzenetére
Én először épp a hype factor miatt akartam a 12-est, meg hogy ugye eggyel könnyebb fokozat, és az milyen jó, de a Nulane-en sincs meg az 1:1, marad az erősödés, vagy a tolás, ha hurka vagyok. De az olcsóbb alkatrészek, meg a két bringa között csereszabatos alkatrészek miatt jobban megéri. Viszont vigyázz, és nézz után, hogy a középső modellt milyen első tányérral szerelik, mert én nem találtam infót róla. Viszont a cseredarabok oldalon a 12 sebességesnél az 50-es és 34-es első tányérokat hozza, de a 11 sebességes (középső) modellnél az 52-es és 36-ost. Az 52/36 első hajtómű nekem már cseppet sok lenne, és azért rögtön egy cserével indítani is csak plusz költség, szóval ennek nézz utána.
Kerék az ráér. Ez esetben én is azt tenném, hogy elhajtanám a garis kerékkel a szezont, aztán év végére lenne belőle téli kerék, és akkor jövő tavaszig ráér az új kerék vásárlása. Addig biztos lesz akció, behúzod, pincében elfér, ahogy nekem is.
A 30 napos visszaküldés meg... hát igen. Ahonnan én rendeltem a bicajt, ott találtam erről korábban valami "GYIK"-szerű választ, hogy ha nem akarsz levonást, akkor szép tiszta időben menj egyet a ház körül, mert nagyjából ennyi fér bele. Minden, ami afelett van, már látható kopást okozhat, és azt ők le fogják vonni, hiszen cserélniük kell. Ezért is nem vittem ki a házból, mert ráülni itt is tudok, állítgatni és ellenőrizni is, a végső tesztet meg úgyis akkor akarom megcsinálni, amikor minden "kész". Egyébként így sem rossz dolog ez az elállás, hiszen a nyilvánvaló dolgokat, mint pl. a méret, vagy a hibák, ki tudod szűrni. Ha meg van trénered, akár magadra is be tudod lőni a bringát.
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #276411 üzenetére
Ismerős graveles hajtással vette főképp városba a bringáját, és nagyon hiányzik neki a "gyors" vége. Nekem a mostani 48/36/26 + 11-34, de az 50-es nagy tárcsának örülök, a mászó végen viszont örülnék az 1:1-nek. De mivel ugye a "nép" (muglik) kompakt hajtóműve az 50/34 + 11-32, ezért nekem valószínűleg tökéletes lesz. Viszont az 52/36 már sok lenne nekem, mert itt felénk sok a domb. Csak azért írtam az áttételt, mert nincs a honlapon, hogy biztosan ne nézd be.
Bike fitting az már kopást okoz. A trénert nem használatra értettem, hanem rárakod a bringát lánc nélkül, és megpróbálod beállítani magadra. Szerintem ott már azért egész jól be lehet lőni, és akkor az utcán már csak finomhangolni kell. Szóval úgy gyakorlatilag kopás nélkül ki tudod próbálni, hogy jó-e neked.
#276413 fulton: én azért választottam az Ultegrát, mert a parasztgyerek ezt érdemli Amúgy nem, nekem a 400-as GRX változat is elég lett volna, csak ezt a modellt leszámítva az összesen Tektro fék van, az meg ebben az árkategóriában nem jó. Ennél meg gondoltam, hogy a hajtás "etalon", az ára is jó, így legalább tudni fogom, mi az elérhető szint.
Di2 nekem, hát, jó kütyü, a te szinteden valószínűleg értelme is van, hiszen sokat mész, és kvázi "végleges" setupot akarsz, én meg ettől még rohadt messze vagyok. Majd egyszer.
#276440 .LnB: az én bringámon ilyen barna szélű gumi van, bár lenne fekete. Ennek a kékesszürkének nem áll jól. A pánt viszont jó cucc. Elvileg +1 év gariért lehet regisztrálni, ha van leírás a dobozban, de fontos, hogy el ne felejtsd hozzá elfogadni a reklámokat, különben nem adják meg!
-
Tin
veterán
válasz zsola32 #276505 üzenetére
Jó lesz az nekem, a mászós végét meg megoldom.
Én nem akartam Tektro féket. Elhiszem, hogy jó az, a mostani MT200 is "jó", de az legalább megbízható is. Egyszerűen 1300€-ért ne egy alap Tektro-t rakjanak a bicajra.
#276507 vallas: igen, a hosszú kanalas a váltó, szóval rámegy az is. Ha kevés lesz ez, majd veszek abból egy 105-ös kazit, az olcsóbb mászósnak. De azért talán annyira nem leszek gyík, hogy a 34+32 kevés legyen.
#276510 velizare: szerintem az Ultegra nem tudja a 11-36-ot. Nekem most 11-32 van fent, a hátsó váltó eggyel nagyobbat (34-est) szemre még elbír, de akkor már szinte rajta lenne a vezetőgörgő a fogaskeréken. Szerintem a 36-os már nagy ehhez. Shimano oldala szerint is. 105-ös lehet, hogy elbírja.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz zsola32 #276523 üzenetére
Akkor ez mi? Bár az igaz, hogy tök külön van listázva a többitől, de szerintem mégis van.
A speckó szerint igen, 34 a max, de #276520 peetie1 is írta, hogy nála megy 40-essel is. Nekem igazából mindegy, egyelőre lesz a 11-32, aztán ha szenvedek, akkor a 34, de inkább rágyúrok, mert nehezen tudom elképzelni a szitut, ahol a 32-vel nem bírok felmenni, de a 34-el már simán. Akkor ott mindkettővel szenvedek, vagyis edzés+fogyás, és 1-2 hónap múlva újrapróba
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #276528 üzenetére
Olcsóbbnak biztos, de hogy kevésbé macera? Szeptember elején Smoove-oztam a láncot, utána elmentem kb 1500 km-t, közben egyszer komplett leszedés és újra Smoove-ozás, és tudom, hogy többet tettem a kelleténél, meg hosszú a lánc, de 1/3-on van a flakon. Ha kevesebbet teszek, félig lenne. Szóval 3000 km egy flakon?
Amúgy nekem nagyon bejött. Oké, fűtött a tároló, de 150-250 km-t elmegy, eső sem gond, és újra Smoove-ozás előtt csak áttörlöm a láncot, és megy rá. A főzött wax mennyi bírna nálam, 500 km talán?
Rendeltem most hármat (9€ volt darabja, de drága volt a szállítás). Ez elég lesz 2 évre remélhetőleg. Még 100 km-enként forgatott lánccal is!
Csütörtökön jön a lánc és a patenszem, én kimaratom a láncot, és megy a Smoove. Mindenki szerint alaposan zsirtalanitani kell.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #276534 üzenetére
Chubby linkelte, először bikeinn, most a mammothbikes, de basszus tényleg elfogyott onnan is. Szombaton rendeltem, még mindig feldolgozás alatt van, nem adták fel. Pedig szerdára ígérték. Mondjuk ez a luberetta nélküli változat. A litvánok 15€-ért szállítanak. Én 45€-t fizettem a 3 flakon Smoove-ért meg az 1 flakon Smoove saját tisztítóért (gondoltam kipróbálom), remélem azért kiküldik. A litván 75€-s ajánlat már közel sem olyan nyerő...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen