Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dead_slow
tag
Sziasztok,
M korlátlant szeretnék csinálni, Budapesten melyik iskola ajánlott? (XI/XIII lenne a legkényelmesebb)
Van valami hátránya, ha e-learninggel csinálom a kresszt?
U.I.: B jogsim már 10 éve van, bár ritkán használom -
HoaryFox
őstag
válasz Dead_slow #14601 üzenetére
E-learning: Hátrány max. annyi, hogy számítógép és internet kapcsolat kell hozzá. Személyes tapasztalatból mondom, hogy nekem nagyon bejött, olyan tempóban haladsz, amilyenben akarsz, bármikor visszatérhetsz egy adott anyaghoz, témánként 1 gyors kvíz, hogy tényleg megértettél mindent, a végén meg vizsgagyakorló, amit lehet tolni orrvérzésig.
2 jogsit már megszereztem vele (B, A)
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
albiosz
őstag
válasz HoaryFox #14603 üzenetére
Sziasztok!
Szintén e-learning kérdés. Végre rászánta magát a feleségem a jogsiszerzésre, kisgyermek mellett neki ez a legideálisabb, így ezt választottuk: Tananyag + vizsgakérdések B kategóriára 36 óra/2 hónap.
Itt a 36 óra az ajánlott időtartam? Tehát minimum annyit kell tölteni a tanfolyammal? Ez lenne a logikus, de most hirtelen elbizonytalanodtam. Lehet csak késő van...
Tehát 2 hó alatt eltölthet ő a tanfolyammal mondjuk 70 órát is, ha akar, ugye? 36 után nem szűnik meg a hozzáférés?
-
SUPREME7
addikt
válasz sugarforce #14605 üzenetére
Pedig de, pont ez a lényege, 36 óra vagy 2 hónapig, ha 2 hét alatt kipörgeti a 36 órát, utána még vennie kell hozzáférést. De egyébként szerintem a 36 óra bőven elég lesz, még maradni is fog.
-
.DLL
veterán
válasz albiosz #14604 üzenetére
Ez fura, nálam 60 óra és 3 hónap volt a limit. Májusban kezdtem, E-titán rendszeren keresztül, az Edukresz tananyaggal. Lehet hogy az iskola eleve egy nagyobb csomagot "vetetett" meg? A 3 hónap tök jó volt, mert mire kaptam vizsgaidőpontot... júli vége... szóval addig még tudtam gyakorolni.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
albiosz
őstag
Passzolom, itt csak ezek a lehetőségek voltak:
- Tananyag + vizsgakérdések A, B kategóriára 36 óra/2 hónap 15.000 Ft
- Tananyag + vöröskereszt + vizsgakérdések A, B kategóriára 48 óra/2 hónap
20.000 Ft
- Vizsgakérdések A, B kategóriára 12 óra/1hónap 6.000 Ft
- Vöröskeresztes tanfolyam 45 nap 8.000 Ft
Vöröskeresztet közvetlenül náluk csinálja majd (1 nap), így az nem kellett. B kategória.
-
sugarforce
addikt
válasz SUPREME7 #14606 üzenetére
nekem úgy rémlik, hogy nálam olyan, hogy minimum, pl. 30 óra, amit el kell töltenem a tananyaggal, (lehet kevesebb, de valami reális érték volt) és volt egy maximum (60-70) óra, amit el lehetett tölteni benne és 6 hónapig élt a hozzáférésem, csak arra akartam kilyukadni, hogy ha a minimum időt letöltötte, akkor nem szűnik meg a hozzáférése, de akkor félreértettem a kérdést.
[ Szerkesztve ]
-
.DLL
veterán
válasz albiosz #14611 üzenetére
Ja, ahol én jelentkeztem ott az e-learning 34900,- volt. 15 lepedő az elég barátságos ár, de ez ugyan úgy az Edukresz tananyagot tartalmazza?
(#14612) sugarforce: Jaja, így van, csak a maximum időt kell nézni, azon belül bárhogy beosztható a tananyag elsajátítása, gyakorlása
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
kicsako
őstag
15ora alatt vegeztem az e-learninggel, es elsore sikeresen atmentem kreszbol. Ha nekem sikerült, akkor mindenkinek menni fog
Nekem is 30ezer volt, valami 60ora/6honap remlik.
[ Szerkesztve ]
-
Baga1983
senior tag
Sziasztok!
Eddig 14 órát vezettem, sajnos kb most is olyan tudásom van, mint kb 2 óra után, sajnos családi és munkahelyi problémák miatt többször le kellett mondanom az órát, és sajnos figyelni, koncentrálni is nehéz jelenleg az említett okok miatt. Még nem kérdeztem a sulit, de nagy általánosságban lehet olyat csinálni hogy pár hónapra felfüggesztem a vezetést, mondjuk január 1-ig? Köszi előre is.
-
sugarforce
addikt
válasz Baga1983 #14617 üzenetére
Persze lehet ilyet is, annyi a lenyeg, hogy a sikeres kresz vizsgat kovetoen 2 eved van sikeres forgalmi vozsgat tenned. Ha ebbol nem csuszol ki, akkor addig huzod, ameddig jol esik. Lehet jobban is jarsz, ha nem tudsz koncentralni. Felteve, hogy a problemak megszunnek addigra. De ettol fuggetlenul egy jo oktatonak ezt is kellene tudnia eszrevenni, kovetni es tanacsokat adni ilyen szitukra.
-
Sang66
csendes tag
Ugye jól tudom, hogy ha nincs tiltó tábla, vagy útburkolati nyíl nem mutat kötelező irányt, esetleg záróvonal, akkor lehet kereszteződésben balra fordulni, vagy akár visszafordulni a másik irányba menő útra?
Ilyenkor gondolom körültekintőnek kell lenni, mert mindenkinek elsőbbsége van velünk szemben. Például ITT is fordulhatok balra (ha mondjuk én vagyok a szürke autó), vagy akár visszafelé is, de a villamost is meg kell várni (ha jön), és a másik úton haladókat is. No meg ha ott várakozok 6 percig hogy mindenki elmenjen, addig kicsit akadályozom a forgalmat, de kikerülnek, és ez szabályos gondolom. Ha egy sáv lenne, az mondjuk kicsit érdekesebb lenne.
Jól mondom én ezeket?
-
NeoPampalini
senior tag
válasz Sang66 #14619 üzenetére
Ott konktrétan nem tiltja semmi (sem a balra-, sem a visszafordulást), sokan csinálják is arrafelé. Ugyanez van kicsit közelebb a Hungária felé, a kórháznál szintén sokan így fordulnak meg/balra.
A gyakorlat amúgy az, hogy mivel a villamos viszonylag ritkán jár, így az autós teljes nyugalommal beesik a kereszteződésbe a sínekre, majd vérmérséklettől függően vagy kitolja a kocsi orrát, hogy lassíts/megállj és beengedd, vagy megvárja, amíg lesz szabad helye befordulni.
-
Sang66
csendes tag
válasz NeoPampalini #14620 üzenetére
Ja értem, akkor lehet kicsit bátrabban is (bemenni a sínekre), akkor valóban kevésbé zavarok Köszi a választ!
-
albiosz
őstag
válasz Cicero #14622 üzenetére
Köszi, de nálunk nem így volt. Megkaptuk a hozzáférést és pár nap múlva értesített is az iskolavezető, hogy október 10-re jelentkezett vizsgára. Ha nem jó az időpont, szóljunk stb. Jónak tűnik amúgy, szépen halad, a leckék kész vannak, meg a próbavizsga is. Gyakorlót csinálgatja már. 10 óra maradt még. Bizakodó vagyok, nagyon ügyes.
-
Imilenni
addikt
Sziasztok!
Holnap lesz a forgalmi vizsgám, próbálok nem izgulni de nehéz
A kérdésem igazából arra irányulna először is hogy, a vizsgálatra nincs semmi megkötött út igaz?
Ahogy én gondolom:
1.Helyzetjelző, gyújtás és index, ezután elkezdem körbe járni az autót megfogom a rendszám táblákat és a gumit is megnézegetem, (közben első hátsó helyzetjelző lámpát és indexet is nézem)
Aztán miután körbe értem ráadom a tompítottat, eközben a másik oldalra indexelek. Körbe érésem után megkérem az oktatót hogy nyomja le a fékpedált.
Megnézem OK.
3. nekifutásra pedig fényszórót kapcsolok és megnézem.
Aztán megnézem a kormányt (lötyög-e/kattog-e holtjáték 2-4 centi között van)
Ezután az autóban behúzom a kéziféket .
Megnézem a féket hogy behúzott kéziféknél felkeményedik-e (valahogy így mondta az oktató )
Aztán megkérem az oktatót hogy húzza be a féket megnézem a lámpát.Végülis beülök az autóba és elmondom hogy:
-A hatósági jelzések jól vannak rögzítve, és láthatóak.
-A gumik jó állapotban vannak, a kerekek pedig radián.
-A minden lámpa, és az irányjelzők is tökéletesen működnek.
-A kormány nem kotyog, nem kattog ideális 2-4cm között van a holtjátéka)Nagyjából ennyi, így jó lenne szerintetek?
Köszönöm a válaszokat!Egyébként az EÜ képzés hogy megy? Csakis bejárós van? Esetleg e-learninges felkészítésre nincs mód?
Press "F" to pay respects.
-
Cicero
őstag
válasz Imilenni #14624 üzenetére
Szia!
Körbe érésem után megkérem az oktatót hogy nyomja le a fékpedált.
Én ezt inkább úgy mondanám, hogy amikor hátul vagyok odaszólok neki, hogy nyomjon egy féket.megfogom a rendszám táblákat
A hátsó rendszámtáblán meg kell nézni a világítást.*Aztán megkérem az oktatót hogy húzza be a féket megnézem a lámpát.
Húzza be a féket? A kézifékre nem világít a hátsó lámpa, a pedált pedig már írtad. Amúgy ezt a kézifékkel nézem, hogy felkeményedik-e a fékpedált sem teljesen értem. Szerintem kézifék nélkül kéne megnézni, mert akkor nagyobbat kell mozogjon a munkahenger.a kerekek pedig radián
Radián a matekórán van, a gumik lehetnek radiálok, de nem értem, hogy ez hogy jön az ellenőrzéshez.Amit elfelejtettél az a fékpróba. Amikor elkezdesz gurulni az autóval, fékezd állóra és jegyezd meg, hogy a fékhatás rendben van. Továbbá a rükverc/hátramenet lámpát is kell ellenőrizni!
Amúgy nem kell félni, nem szokott ez olyan szőrszálhasogató lenni! Vannak vizsgáztatók, akik amikor beülsz az autóba mondják, hogy hagyjuk ki az ellenőrzést és menjünk inkább vezetni.
*Nálam a vizsga előtti utolsó alkalommal elpróbáltuk komolyan az ellenőrzést. Mondtam az oktatónak, hogy nem világít a rendszámtábla, erre az volt a reakció, hogy ha nincs rendben valami az autón, akkor is mondjam azt, hogy minden fasza és menjünk vezetni. Kiéghet napközben valami és akkor el nem kezdik ott kicserélni az égőket.
[ Szerkesztve ]
-
Imilenni
addikt
válasz Cicero #14625 üzenetére
Bocis, csak melóból írok aztán eléggé késő van már.
Hát, a hátsó világítás vicces mert csak az egyik megy hátul az oktató autón
A gumik, gondolom azért hogy ugyanúgy vannak beállítva? Összevissza makogott az oktató, elég idős már..
Igen a kézifékeset sikeresen elírtam.
Persze a fékpróba fontos, említette az oktató is hogy el ne hagyjam.Egyébként akkor a szöveges rész oké amit leírtam?
(Amit mondanom kéne)
Egyébként remélem lazább vb-t kapok[ Szerkesztve ]
Press "F" to pay respects.
-
Imilenni
addikt
válasz Cicero #14627 üzenetére
A tolatólámpát teljesen kifelejtette (oktató) pl, ma beszeltem az egyik ismerosommel és ő emlékeztetett rá (nem is gondoltam bele)
Egyébként hogy lehet a tolatólámpát ellenőrizni?
Hülye kérdés tudom, de inkább megkérdezem az a biztos.[ Szerkesztve ]
Press "F" to pay respects.
-
Baga1983
senior tag
Sziasztok. Sajnos 18 levezetett óra utàn meg kellett hoznom a döntést, hogy a mostani oktatómmal ennyi. Nem csak hogy majdnem ugyanott tartok mint 2 óra utàn, de a stilusàval majdnem az autóvezetést is megutàltatta velem. Mivel tudtommal ennél a sulinàl ennél csak rosszabb oktatók vannak, mindenképp iskolàt is vàltok. A probléma hogy 30 óràt kifizettem, a 18 óra feletti pénzt bukom e?
-
Andris837
senior tag
válasz Imilenni #14624 üzenetére
Nekem azt mondta az oktató, hogy az ellenőrzés után annyit kell mondani, hogy: a jármű ellenőrzése megtörtént, a jármű a forgalomban részt vehet. Annyit mondott még, hogy menet közben amikor csinálom az ellenőrzést akkor mondjam ki hangosan, hogy mit ellenőrzök. De persze minden oktató máshogy tanítja ezt.
iPhone SE (2022) | iPad (9. gen) | HWAPO | Ryzen 5 3500X / 16GB 2666MHz / MSI A320M-A PRO / ZOTAC GTX 1660 6GB TWIN FAN
-
Imilenni
addikt
Végül megkaptam az egyik leglazább vb-t.
Miután megvolt a papírmunka, mondta hogy kezdjem az ellenőrzést és "egy mondatban foglalja össze, amit mondani szeretne"
Végeztem az ellenőrzéssel, beültem és mielőtt bármit mondhattam volna: "jó az autó? Minden oké?"
Válaszoltam hogy persze, igen.
Aztán mehettünk is.(persze fékpróba volt)Azt tudom tanácsolni azoknak akik izgulnak:
Csak vezessetek úgy, mintha egy sima óra lenne.
Tényleg az egész dolog kulcsa a figyelem.Press "F" to pay respects.
-
Imilenni
addikt
válasz sugarforce #14636 üzenetére
Igen sikerült
Hát nem tudom, ha valaki felkészülten megy oda, szinte már csak figyelnie kell.
Én úgy bírtam koncentrálni rendesen hogy rágóztam közben..elvonja a figyelmemet az idegességrőlPress "F" to pay respects.
-
SUPREME7
addikt
válasz sugarforce #14638 üzenetére
Nekem fura volt, vizsga előtti fél órás "bemelegítésen" a vizsgaközpontig jobban paráztam, mint a vizsgán, nem vettem észre zebránál álló gyalogost, oktató szólt, hogy váltani kéne, meg ilyenek, pedig az utolsó órákon már szinte hiba nélkül vezettem, de ez el is vitte az igazi vizsgadrukkot, a vizsgám szinte hibátlan volt, a legjobb volt, hogy vb az oktatómnak gratulált Csak azt húzta be hibának amit 99%-nak behúznak, hogy "nem ellenőrzi rendszeresen a mögöttes forgalmat" vagy mifene, magyarán nem nézegeti sűrűn a tükröket, meg szóban annyit, hogy volt 1-2 kései irányjelzés.
Úgyhogy aki vizsgadrukkos, szerintem vizsga előtt beszéljen le egy kis vezetést, hogy ne a vizsga pillanatában "érjen először" az autóhoz.
[ Szerkesztve ]
-
.DLL
veterán
Az első 10 óra után kinek hogy ment a vezetés, ki hol tartott? :) (elsősorban azokat kérdezem, akiknek tényleg azok voltak az első óráik a volán mögött)
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
Andris837
senior tag
Elég gáz volt minden. Teljesen stresszeltem már egy parkolástól is. Aztán amikor már úgy éreztem, hogy sínen vagyok akkor megint jött egy olyan dolog ami egyáltalán nem ment. Volt olyan időszak amikor azt gondoltam, hogy abbahagyom az egészet, mert ez nekem nem megy. Aztán végül elsőre meglett minden, és azóta is (lekopogom) minden jól megy.
Azt hozzátenném, hogy a 30. óra után mondta az oktató, hogy akkor megkéri a vizsgaidőpontot. Kérdezte, hogy hogy érzem, kell még óra? Mondtam neki, hogy persze, hiszen még egyáltalán nem éreztem biztosnak a dolgot. Így vettem még vizsgával együtt kb. 16 órát nagyjából és szerintem az volt a kulcsa annak, hogy simán meglett elsőre a vizsgám. Mondjuk szerintem 29 évesen sokkal nehezebben tanul az ember, mint 17-18 évesen, szóval lehet van olyan aki 30 óra után már simán levizsgázik, de ez ritka szerintem.iPhone SE (2022) | iPad (9. gen) | HWAPO | Ryzen 5 3500X / 16GB 2666MHz / MSI A320M-A PRO / ZOTAC GTX 1660 6GB TWIN FAN
-
Cicero
őstag
Nem valami jól. Állandóan jobbkezeztünk meg egyirányú utcáztunk. A táblák jelentettek egy ideig gondot, rá kell szoktatni a szemet, hogy keresse őket, egy idő után automatikus lesz.
Most volt egy éve, hogy megszereztem, azóta vezettem 20.000+ km-t és így visszatekintve már nem értem, miért volt a jogsiszerzés olyan nagy húhó. Bele kell ülni, el kell indítani és figyelni kell, kb. ennyi
-
.DLL
veterán
válasz Cicero #14644 üzenetére
Írtam egy kis litániát, majd véletlenül lefrissítettem az oldalt
úgyhogy röviden... nekem is hasonló a para, kimaradnak táblák, aztán nem tudom hol vagyok, jó helyen vagyok-e. Most a héten dugóban araszoltunk és jobbkezes fekvőrendőrös utcákon gyakoroltuk a kuplukgolást, kezd konzisztenssé válni, de azért még szokni kell, mert emiatt nem figyelek annyira a táblákra, holtterekre stb. :/
(P.H.)
-
updog
őstag
Szerintem az első 10 óra után még az első 1-2 alkalmat töltöttem az utcán (előtte csak a pályán krúzoltunk). A vizsgá(jai)mig tiszta ideg voltam minden alkalommal, mikor vezetni indultam (kb. havi 2 alkalmat tudtam munka mellett egyeztetni, az első 30 óra kb. egy évbe tellett, és soha előtte, se közben máshol nem vezettem, mindezt 30 évesen). Mivel dízel volt, így sokszor majdnem lefulladtam, parkolásokban béna voltam, egyszer kuplung nélkül tettem sebességbe, na azért egy olyan öt percig káromkodott velem az oktató úgy hogy levegőt se vett közben
Aztán végre meglett a jogsi, első alkalommal, amikor elhoztam a frissen vett kocsit a telepről, még egy cimborámmal mentem, hogy üljön mellettem valaki, aztán félúton kitettem (jaa, nem azért, csak ott lakott ), egyedül mentem haza, és ott rájöttem, hogy b****, ha egy kicsit is figyelsz, akkor megy ez, és igazából főleg azért nem a forgalomra figyeltem eddig, mert az oktatónak akartam feszülten megfelelni.
Azóta (4 hónap alatt) lementem kb. 5000 km-t, és <33333"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Cicero
őstag
a kuplungoláshoz két dolog, bár valszeg nem mondok újat: érezz rá, hogy hol fog. álló helyzetből olyan finoman próbáld meg felengedni, ahogy csak tudod gázadás nélkül. amikor érzed, hogy megindul az autó engedd vissza, ezt gyakorold párszor, amíg a lábadban nem lesz, hogy hol fog. utána jöhet a felengedés és párhuzamos gázfröccs adás, ami sík úton leheletnyi, épp csak a gázpedálra teszed a lábad.
az sem árt, ha tudod/érted, hogy egyébként mechanikailag mit csinál a kuplung, hogy működnek az manuális nyomatékkapcsolók, ehhez tömérdek magyarázó videó van a youtubeon pl.
doeeg: nálam is kb. ez volt. egy idő után zavart az oktató jelenléte, ráadásul össze is vesztünk, mert állandóan a music fm-et kellett hallgatni. természetesen az oktatóautójában mélynyomó is volt, 2x45 perc után alig vártam, hogy kiszálljak az autóból. azután, hogy szóltam meg nyilván besértődött, kb. úgy éreztem, hogy a fenébe kíván engem minden egyes alkalommal. marhajó érzés egy ilyen ember mellett heti 4 órát eltölteni...[ Szerkesztve ]
-
.DLL
veterán
Volt, hogy én is éreztem ilyet, hogy jó lenne ha itt kiszállna, hagy menjek egy kört egyedül, nyugi nem fogom ledarálni a szinkrongyűrűket.
(#14647) Cicero: Jah, csak annyira furcsa, nagyon alul fog, a padlótól kb. nem tudom 1-2 centire? És persze ott a legerősebb a rugó is, eleinte mindig átlökte a lábam a holtponton, szóval nincs sok útja keresgélni, utána meg van vagy 15 centi fölös pedálút. Ja és jó erős, mivel dízel, mondta is az oktató, hogy ezekben erősebb a kuplung hogy a nagyobb nyomatékot is át tudja vinni. Szóval sokáig tartott megszokni, hogy nem ott kezdem el keresni a fogáspontot, hanem egyből a padló után.
(P.H.)
-
Hooper
őstag
Sziasztok!
Kresz, orvosi alkalmassági, forgalmi megvan. Jelentkeztem hétfőre EÜ vizsgára.
Az oktatás kimaradt sajnos. Netről szeretnék felkészülni, van esetleg valami aktuális tananyag ami elérhető?
Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Új, szépséghibás DXRACER Prince Series L gamer szék
- Honda Accord - 2009/04. havi - 2.2 dízel - 150LE magyarországi - 265 ezer km, 2025/02.-ig műszaki
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt// ingyen foxpost
- Opel Insignia Full extra! Ezt érdemes megnézni és elolvasni a hirdetést !
- HP Omen Citadel, DX RACER Prince hibrid gamer szék
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest