Hirdetés
Aktív témák
-
ronaldo
őstag
Gratula a győztesnek, kár hogy csalással szerezte meg a győzelmét. Bár szép piros kocsiban van, arra régen sem vonatkoztak szigorú szabályok, és valljuk be őszintén, hogy ha nem előz pályán kívül négyet, akkor még mindig nem lenne győzelmük az idén. Az meg milyen lenne már?
Te mindent elhiszel, amit az a két bohóc fröcsög a tv-ben? Szerintem nyugodtan higgy a szemednek, inkább.
Más: Kimi ennyit már megérdemelt. Ha az a szerencsétlen barikelló nem alszik el előtte, elfordul másodiknak... Hihetetlen, hogy ez idén már az n+1. futam, ahol valaki előtte levő balfaszsága/mérhetetlen pech miatt nem tudja rendesen kihasználni az amúgy is jól rajtoló Ferrari + KERS adta lehetőségeket. Most is, ha nem a brawnt kellett volna kerülgetnie, átugorja a mezőnyt.
Sors igazsága. Amúgy Kimi mögött még ketten kimentek oda oldalra, amit a két bohóc annyival indokolt, hogy "ott az biztos jogos volt". Őket megbüntették? Miről beszélünk? Hármas mérce?
-
ronaldo
őstag
válasz IRON STORM #1143 üzenetére
Meg max. 1 kör plusz Kiminek, sajnos... Jó, persze az elmúlt versenyek alapján más miatt is lehet, hogy az előre prognosztizált 1-2 kör nem jött ki (pl. már pont nem tudta megkezdeni a plusz kört, de nem volt teljesen kifogyva az üzemanyagtartály), de valóban lehet a Ferrari motor nagyobb étvágya miatt is. Holnap kiderül.
-
ronaldo
őstag
Viasat History-n most megy a Ferrari-Mclaren féle kémbotrány "doksifilm" jelleggel. Érdekes Kár, hogy már lecsúsztam róla, így nem tudom felvenni.
-
ronaldo
őstag
Ez a levágás hülyeség. Lekörözött versenyzőknél tökmindegy, hisz amúgy is el kell engedniük a mögöttük levőt, élesben meg tönkretenné az egészet. Igaz, hogy párszor elég idegesítő módon a 6-7. hely körül beragad egy olyan versenyző aki az élmezőny tempóját _tudná_, de így a régi idők (igaz, pár éve már nem létező) civakodásait megszüntetné. Hisz így ha valaki 3-4-5 tizeddel gyorsabb mint a másik, már nem kell necces manőverbe belemennie, szépen álmoskásan megy hátul, majd mikor jön egy egérút, szépen rámegy és kész. Igazán nézőcsalogató.
-
ronaldo
őstag
Kíváncsi vagyok hogy oldják meg, hogy a délutáni körözgetésen se kapja le senki a diffúzort Az első szárny is változott (a széle), persze valóban kérdés, hogy milyen gyors.
-
ronaldo
őstag
Lehet a beállítás rátesz egy lapáttal (sőt, biztos), de szemből az új mclaren első szárnya és orrkúpja talán ahhoz a bizonyos williams-es förmedvényhez hasonlít 2004-ből (persze egy jóízű clean-up után)
-
ronaldo
őstag
válasz Motion_Blur #6978 üzenetére
Ja, úgy tűnik a kombi nagy divat 2010-ben Van egy nagy rajongó haverom, állandóan régi videókat, futamokat bámul, már tavaly is elővette a kést a fiókból, de ha így folytatódik idén használnia is kell.
-
ronaldo
őstag
válasz !Overdose! #7208 üzenetére
Nyilván régebbi telemetriai adatok. Azért mert már nem ott versenyzik, elégetniük csak nem kell
-
ronaldo
őstag
válasz hunnylander #7246 üzenetére
A legnagyobb gáz a "gyerekkori álmos" dolog volt, ha azt nem nézzük többnyire el lehet fogadni, amit mondott. Másik kérdés, hogy vajon mennyi igaz belőle, de legalább egy létező álláspont.
-
ronaldo
őstag
válasz hunnylander #7555 üzenetére
A hátsó meg első szárny nem túl kidolgozott, meg az oldaldoboz sem, viszont az uszony helyetti megoldás meg az orr rész horpasztása a ferrarira hasonlít.
-
ronaldo
őstag
válasz Oliverda #7568 üzenetére
De vajon közte volt-e oda nem illő idő. Persze ez már nem derül ki. Nyilván mindenki mást tesztelt, de azért gondolom 1-2 kör erejéig kíváncsi volt mindenki, hogy mit tud az autó maximum az adott pillanatban.
Persze a titkolózás, erőviszonyok manipulálása is érdekes dolog lehet. Viszont itt elég sok a már elgondolás szintjén is más alapokra épülő autó, kérdés hogy mennyire lehet apró dolgokat úgy ellesni a másik autóról, hogy az tényleg hasznos legyen. Gondolom a Mclaren diffúzora egyáltalán nem segítene pl. a TR-n.
-
ronaldo
őstag
Hogyhogy ilyen rövid a Mercedes? Nagyrészt a hátsó fertály miatt rövidebb, ilyen kicsi helyen elférne a benzintank? Ugyanaz a motor, mint a Mclarennél, ehhez képest az angol csapat autója úgy néz ki, mint amibe hátulra még egy hulla is elférne.
-
ronaldo
őstag
De az is lehet, hogy Q2 és Q3 közötti szünetben valami miatt megint retkes lett a pálya (azon a tájon ez nem meglepő) és ez is belejátszhatott a végeredménybe.
Másrészt meg... kezdem azt érezni, hogy a szabályok alkotásával sikerül mindig egyre szarabbra csinálniuk az egészet. Ezzel a Q3-as alapötlettel még üthettek volna, de megint sikerült pont egyel több szabadsági fokot lekötniük a lebonyolítással kapcsolatban, mint amennyit szabadott volna. Hogy miért kell ugyanazzal a gumival elrajtolni... Ez sosem a jó időt fogja ösztönözni, mert az aktuális keményebb keverék kb. 6-7 tizeddel lesz lassabb, mint a lágy (már ha egyáltalán így lesz), de versenyen sokkal jobban megéri. Mivel telitankkal kb. 10 kör és vége a lágynak, ami alatt még nem is biztos hogy gyorsabbak lesznek, nemhogy 1 kerékcserényi időt ki tudjanak autózni..
Ez a telitankos megoldás egy rakat szar lesz, kb. 15-20 perc igazi versenyre lehet majd számítani (rajt és az azt követő 1 kör, meg amikor majd az egyik lágy-kemény a másik kemény-lágy cserét hajt végre, és az első 1-2 körben egymásra ugranak).
Persze azért leülök és megnézem majd a futamokat, ahogy már nagyon sok éve, de míg régebben meghaltam volna ha lemaradok egy futamról/időmérőről, most már nem különösebben zaklat. Az még hagyján, hogy a sport kiveszett már ebből a sorozatból, de hogy a józan ész is...
-
ronaldo
őstag
Massa autójával mi volt a baj, amit nagyon nézegettek futam végén?
A futam pedig igazolta a várakozásaim. Ez a szabályrendszer abszolút nem a versenyzésre buzdít. Az pedig szintén új, hogy nagy valószínűséggel azok fognak jól járni (egy-egy párharcon belül), akik előbb jönnek ki kereket cserélni. Nem pedig, aki tovább marad fent.
Nézzük csak Alonsót, a 45. körben tudta menni azt a meglehetősen gyors kört, ergo a verseny végén is jó állapotban volt a keményebb keverék. Így 3-4 körrel nyugodtan kijöhetett volna hamarabb levetni a zöld csíkos papucsokat, mint ahogy tette. De nyilván ez másokra is igaz (Sutil pl. a legutolsó körben futotta saját maga legjobbját).
-
ronaldo
őstag
-
ronaldo
őstag
válasz Oliverda #10686 üzenetére
Azt viszont nem mutatja a timing, hogy egy rosszabb köridő miért történt. Vagy hogy sorozatos 5-6 lassabb kört mi okozott (pl. más mögé beragadás). Amit említettél (Massa-Alonso kettős) tökéletes példa. Alonsónak a leggyorsabb köre elmaradt Kubicáétól ugyanakkor jó eséllyel kijelenthető, hogy gyorsabb volt(lett volna) amúgy.
Szerintem amúgy a Hamilton-Webber vonat is elég állandó volt. Igaz, két alkalomból adódik össze, de bőven több, mint 2 tucat kört mentek karöltve. Előbb a mclaren, utóbb meg szerintem a Red Bull volt a gyorsabb.
-
ronaldo
őstag
válasz Oliverda #10698 üzenetére
Alonso szvsz nem csinált bajt. Ha nem vállalja fel az ilyen kései fékezést, megelőzik. De így ebben a formában ezt tökéletesen csinálta. Más kérdés, hogy a kigyorsítása nagyon retek lett, szóval ha hamilton erre játszik (vagy nem ütik ki) akkor a kanyar után valószínű egy hasonló eseménysor zajlik (egymás mellett autózás)
-
ronaldo
őstag
Végül a Ferrari nem használja a furulyát?
Na, nem én vagyok az egyetlen...mod2: mutatták massa autóját, nincs rajt.
[ Szerkesztve ]
-
ronaldo
őstag
Alonso nagy meglepetés. Nem gondoltam, hogy ennyire szívós gyerek.
az meg elég furcsa volt, hogy hamilton gyors körén az első két szektorban jobb volt, és pont az utolsóban vesztett több, mint 1 tizedet. Pedig ott a top-speed, ami ráadásul nem is a többi szektor beállításának rovására megy, a red bull meg nem a végsebességéről híres.
-
ronaldo
őstag
Szerintem ez a cikázós szabály elég egyértelműen fogalmaz. Szintén szerintem, elég könnyen belátható, hogy pontosan azt szeretné szankcionálni, amit Hamilton csinált. Ez a "nem kezdett bele az előzésbe" dolog elég nagy hülyeség, tekintve, ha belekezd és mondjuk majdnem egymás mellett vannak és hamilton rárántja az autót, akkor májkrémként landolnak a célegyenes betonfalán.
Én elhiszem, hogy mindenki a saját kedvencét védi, de számomra elég furcsa, hogy ebben az esetben ekkora véleménykülönbség tudott kialakulni. Ha valaki mögött gyorsabb autó jön (vagy legalábbis bátrabb), akkor pont nem cikázni kell előtte, hanem a pozíciót vagy későbbi fékezéssel megvédeni, vagy okosabb kanyarvétellel, stb.
Amit az angol csinált az elég gyerekes volt, nem igazán versenypályára való. Mondjuk az "indíték" jogos, mivel tekintve a végeredményt, ha még jópár körig szarakodnak egymással, az a végelszámolásnál több pozíciójában is kerülhetett volna.
Webberrel kapcsolatban meg teljesen igaza van Oliverdának, az is nagy taplóság volt. Csak arra rá lehet fogni, hogy próbálta azt, amire nem volt hely. Persze mindenki tudja, hogy csak képtelen volt gondolkodni. De amit hamilton csinált, arra a fenti gyerekes szót érzem a legmegfelelőbbnek.
-
ronaldo
őstag
A ferrarik hogy estek vissza? Pont nem értem ide az elejére.
-
ronaldo
őstag
slicken vannak és azt is kaptak megint? streamet nézek, elég szar minőségű, de annak néznek ki...
-
ronaldo
őstag
minek jön a sc?
-
ronaldo
őstag
Alonso erősen megunta, hogy Massa nem tud önértékelést tartani. Eddig ebben a szezonban ő cseszett ki vele a legjobban
-
ronaldo
őstag
Ez sima mclaren 1-2. Egy körön 5-8 tizedet jelent nekik, amennyivel a hosszú egyenesekben gyorsabbak.
-
ronaldo
őstag
Megint rákezdhetett az eső, stabil 1 mp-t lassultak. Vagy kopik a gumi.
-
-
ronaldo
őstag
Hamilton most csúnyán kapja a pofonokat Buttontól, 7-8 tizedet körönként.
-
ronaldo
őstag
válasz 7Heads Drago #12113 üzenetére
Pihent, meg most elkezdett kockáztatni. Bár hamilton is már tartalékol, de 3-4 körrel ezelőtt éles versenyben kapta a fél másodperceket buttontól.
-
ronaldo
őstag
Ez a mai futam is messze volt a valós erőviszonyoktól. Ez a száraz/esős katyvasz elrejt mindent. Lehet, hogy a redbull messze a legjobb a mezőnyből, de ők mondjuk inkább a szárazt beállítások felé mentek el tegnap. Akkor ez a mai verseny nekik passzolós...
Az egy ami látszott, hogy a mclareneknek 5+ tizedet jelent, hogy 2,5km hosszan az egyenesekben messze gyorsabbak, mint a többiek.
A tavalyi vb se volt túl jó ebből a szempontból, mivel semmi nem derült ki. Versenyzői szinten legalábbis. Button már a jóöreg digitális világot hozta el, csak egyesekben és nullákban tudott gondolkozni. Elgondolkodtató viszont, hogy az egyesek a szezon első 6-7 futamát érintette, a 0 meg a többit. Szóval engem abszolút nem győzött meg. Ha esetleg a vége felé is tud valamit kezdeni magával, akkor mondhatjuk hogy azért megérdemelte. Az idei két győzelme is a mákról szólt. Persze ott kellett lenni, végig is kellett vezetni, de ahogy a pályafutása első évtizedében abszolút lúzer volt, most a sors igyekszik visszalapátolni neki azt, amit akkor elvett.
Idén eddig az derült ki, hogy Sutil baromi jó versenyző. Más az erőviszonyokat illetően aligha. (mivel Massáról mindenki tudja, hogy lassabb Alonsonál. Ahogy kb. mindenki)
-
ronaldo
őstag
válasz MPowerPH #12244 üzenetére
Massa van bepöccenve? Vonatozott Alonso az elmúlt futamokon (részben önhibáján kívül) a brazil mögött, ami azon kívül hogy mindkét Ferrari csúszott visszafelé, más célt nem szolgált. Vagy ott van ausztrália, ahol ha nincs Alonso, akkor egészen más a sorrend, hisz csak ő tudta megfogni hamiltont.
Szerintem ha Massa tükörbe néz, belátja, hogy ennyi már kijárt neki.
-
ronaldo
őstag
válasz puttputt #12298 üzenetére
Persze, nincs vele semmi baj, nem is mondtam. Csak mielőtt Alonsora rárontana (amiről nem volt eddig szó, csak tegyük fel...), nézzen szét a közelmúltban
Hamilton "megrovása" meg lol. Nem azt mondták múltkor, hogy ez egy figyelmeztetés, és a következő után büntetés? Csak azért, mert végülis ez volt a következő, nem?
Persze nem ugyanazt csinálta, de ugyanúgy szabálytalan, vagy legalábbis veszélyes volt. Ez olyan, mintha egy focimeccsen valaki felrúgja a másikat és kap egy sárgát, de ha mondjuk lerántja a 16-oson belül/vagy kezezik utána akkor nem jön a következő sárga (és piros), hanem egy új lapot nyit, mert kiállítani csak akkor lehet, ha megint felrúg valakit.
((((pár lappal ezelőtt valaki azt írta, hogy hamilton volt előrébb a boxban. Motion amit linkelt képet, ott igencsak nem úgy tűnik. az hogyvan? mivel speed limit be van kapcsolva, a box folyamán (persze ha már a limitált sebességgel mennek) aligha változhatna a különbség kettejük között)))9
-
ronaldo
őstag
válasz Oliverda #12301 üzenetére
Egész szezonra?
Barthezz2: senki nem mondta, hogy hibás. Vagy legalábbis én nem gondolom, hogy az lenne. Egyszerűen ráunt, hogy mögötte kell vonatoznia. Az meg, hogy nem meri megelőzni, nem egészen igaz, de annyi valós belőle, hogy a saját csapattársával akkor sem lehet olyan agresszív, mint egy másik versenyzővel szemben. Vagy legalábbis nem a szezon ezen részében. Szóval szerintem kicsit túlreagálod a helyzetet.
[ Szerkesztve ]
-
ronaldo
őstag
Na Alonsoról mi szakadt le?
-
ronaldo
őstag
Ha jobboldalon is lenne, akkor se tudná tekergetni, mivel vagy erősen fogja a kormányt, vagy az ujjaival tekerget. Szerintem nem annyira vészes ez. Mert ha gáz van, a bal kezét rászorítja a kormányra. Míg váltásnál azt nem hagyhattad félbe, mert akkor erősen köhög a motor/tönkrevágod a váltót.
Szóval én nem dramatizálom ennyire túl. Gondoljon mindenki arra, hogy egykor váltó+kuplung megoldással közlekedtek, ugyanúgy monacoban, mint a többi pályán nem mellesleg nagyobb végsebességgel mint most Mert valljuk be, barcelonában ez a max. 310 körüli top speed eléggé nevetség tárgya.
-
ronaldo
őstag
Működő streamet valaki tudna? Köszi
-
ronaldo
őstag
Massát látva Alonso verheti a fejét a falba. Szvsz ezzel lényegesen csökkentek a vb esélyei. Kevés pályák egyike, ahol megverhette volna a RB-t.
Csabee.: A Lotussal meg a Virginnel semmi baj. 3 mp-vel lassabbak, mint a pole. A Hispaniaval van a gubanc.
Ja, amúgy most hogy néztem a live timinget, Massa ideje becsapós lehet, egy hangyapénisszel jobb mint a délelőtti idő, ugyanakkor a többiek meg se közelítették azt. Szerintem altatás folyik.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
Hirdetés
- Opel topik
- Kintről jön a hideg, vagy csak a ventilátorok pörögtek fel?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Hardcore café
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Remek áron adja az első színes könyvolvasóját az Amazon
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Witcher topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen