Imádják a YouTube-ot, mégis masszívan veszteséges

A Credit Suisse pénteken közzétett elemzése szerint a világ legnagyobb videomegosztó oldala, a YouTube a tulajdonosnak, a Google-nak ebben az évben tetemes, közel félmilliárd dolláros veszteséget fog termelni.

A Spencer Wang és Kenneth Sena által felállított előrejelzés úgy becsüli, hogy ha a jelenlegi körülmények maradnak, akkor a felhasználói videomegosztás piacán 41 százalékos részesedéssel rendelkező vállalkozás körülbelül 240 millió dolláros bevételt fog hozni, ami 20 százalékkal magasabb ugyan, mint tavaly, ám a roppant magas költségek miatt (sávszélesség, tartalomlicencek, a hirdetési jövedelmek megosztása, tárolási költségek, értékesítési és marketingkiadások stb.: összesen 711 millió dollár) komoly veszteség keletkezik: körülbelül 470 millió dolláros mínusz.

A legnagyobb kiadás (51 százalék) a sávszélesség költsége, mely naponta egymillió dollárjába kerül a cégnek, a másik komoly tétel pedig a licencek kifizetése, mely az összes kiadás 36 százalékát teszi ki. Az elemzők szerint a gazdaságtalan üzemeltetés legfőbb oka (a magas költségek mellett), hogy nem sikerült a YouTube-ot igazán vonzóvá tenni a hirdetők számára.

A Credit Suisse szakemberei szerint a növekedés azonban tovább tart, 2009-ben 38 százalékosra saccolják a videoletöltések számának növekedését, mely így eléri majd a 75 milliárdot 2009-ben, s ez azt is jelenti, hogy a várható 375 millió egyéni látogató még tovább növeli a sávszélességre kiadandó eddig is hatalmas összeget.

Azóta történt

Előzmények