Nem fogynak a navigációs eszközök, átszervezik a TomTomot

A hordozható navigációs készülékek egyik vezető gyártója, az európai piacvezető TomTom bejelentette, hogy szerkezetátalakítást hajtanak végre a vállalatnál, hogy csökkentsék függőségüket a fogyasztói üzletágtól, és újra nagyobb hangsúlyt helyeznek az autóipari fejlesztésekre és a szolgáltatásokra, mivel itt látnak lehetőséget a növekedésre.

A mai nappal elindított programtól azt remélik, hogy 2012-ben 50 millió eurós megtakarítást érnek el vele – az átalakítás a bejelentés szerint elbocsátásokkal is jár majd. A tőzsde kedvezően reagált a bejelentésre, az árfolyam 21 százalékkal, 3,7 euróra emelkedett, de még ez is messze elmarad a fénykorban elérttől, ugyanis 2007-ben egy TomTom-részvény több mint 56 eurót ért, míg a múlt hónapban már csak 2,4 eurót. Különösen idén zuhantak nagyot, főként az inkább az olcsóbb készülékeket választó amerikai vevők elfordulása miatt, így a cég piaci értéke ma 677 millió euró.

A TomTom harmadik üzleti negyedéve vegyes képet mutat, a nettó nyereség 50 százalékkal növekedett, így a jósolt 16 millió euró helyett 29 millió lett, ám a forgalom 10 százalékkal csökkent (336 millió euró). A teljes évet illetően viszont mégis emelkedést várnak, a tavalyi 1,23 milliárd euró helyett 1,28 milliárd eurós árbevételt.

Harold Goddijn, a cég vezetője elmondta, hogy az autókba beépített navigációs rendszerek, illetve az elektronikus térképek és egyéb szoftverek eladásának a növelése a céljuk.

Azóta történt

Előzmények