A Garmin felvásárolja a Navigont

Folytatódik a konszolidáció a navigációs szoftverek és készülékek piacán: a piacvezető Garmin felvásárolja kisebb német riválisát, a Navigon AG-t – jelentették be a felek tegnap. Az akvizíció anyagi részleteit nem hozták nyilvánosságra, de a hónap elején egy annak előkészületeit megszellőztető német lap 50 millió euró körüli vételárról írt.

Hirdetés

A székhelyét Svájcba telepítő, de az egyesült államokbeli Kansas államban egy amerikai és egy tajvani mérnök, Gary Burrel és a Min Kao által 1989-ben alapított – kettejük keresztnevének összevonásával elnevezett – Garmin az ügylettől azt várja, hogy növelheti befolyását az európai autós navigációs piacon. „A Navigon megszerzésével egy rendkívül népszerű, iPhone-ra és Androidra írt navigációs alkalmazást is vásárolunk, ami a jövőben segíthet az egyesült vállalat árbevételének erősítésében” – nyilatkozta Cliff Pemble, a Garmin operatív vezérigazgatója.

A német Navigon az önálló navigációs készülékek (PND) piacán 7 százalékos részesedéssel rendelkezik Európában, míg a Garminé 23 százalék, és mindkét vállalat térképszolgáltató partnere a Navteq. A vezetők szerint a két cég „erősségei kiegészítik egymást.” Az egyesült vállalat riválisa Európában a holland TomTom, illetve az újabban ingyenes navigációt kínáló Google és Nokia.

A jelenleg magánkézben lévő Navigon – ha a felvásárlás zöld utat kap a hatóságoktól – a Garmin leányvállalataként fog működni.

Azóta történt

Előzmények