Aibo visszatér

Tizenkét év szünet után a Sony a robotkutya egy továbbfejlesztett verziójával jelentkezik.

A japán Sony a 2016-os ígéretet betartva az Aibo háztartási robot megújított változatával tér vissza a robotikai piacra – értesült Nikkei Asian Review.

A híressé vált robotkutyát 1999-ben mutatták be, majd amikor a Sony költségcsökkentési célból átszervezte a vállalatot, ez a fejlesztés is a leépítések áldozatául esett. Most viszont újra jön Aibo, méghozzá „okoskutyaként”, vagyis egyrészt internetkapcsolattal is rendelkezik, illetve egy mesterséges intelligencia háttér is támogatja. Egyik fontos funkciója, hogy az Amazon és a Google példáját követve „asszisztens” lesz, rajta keresztül hangutasításokkal lehet vezérelni a digitális háztartási eszközöket, felszereléseket.(A videón még a régi változat látható.)

A Sony a japán robotfejlesztési felfogást követi, ugyanis Kazuo Hiro elnök közölte, hogy egyrészt egy komplex, a felhasználói igények csokrát kiszolgálni képes eszközt terveztek a legfejlettebb technológiákat felhasználva, de emellett legalább ilyen fontos, hogy ez az eszköz „megnyerje az emberek szívét”, vagyis pozitív érzelmeket, ragaszkodást ébresszen használóiban.

Azt a vállalat vezetői pár éve elismerték, hogy a Sony mélységesen lemaradt a mesterségesintelligencia-fejlesztésekben, de arra is ígéretet tettek, hogy ezt a hátrányt hamarosan behozzák, és mindezt egy olyan területen teszik meg, mellyel a versenytársak kevéssé foglalkoznak: az AI a valós világban jelenjen meg egy eszköz – mondjuk egy robot – formájában.

Aibo a maga idején kiemelkedő fejlesztés volt, méltán vált legendássá (audio-, videoérzékelői és mesterséges „személyisége”) volt – bár sokan azért kritizálták a Sonyt, hogy Aibo nem önálló eredmény, „csak” összeolvasztották az akkor elérhető legfejlettebb technológiákat. És hát nagyon drága volt: 1999-ben kétezer dollárt kértek érte, így nem lett piaci siker.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények