SMS-ben is lehet fizetni a parkolásért

A Centrum Parkoló Kft. és a T-Mobile Magyarország Rt. együttműködésének eredményeként júniustól a parkolási díjat SMS-ben is ki lehet fizetni a társaság területén – jelentette be Bodnár Zsigmond, a távközlési cég vezérigazgató-helyettese. Szűcs Ákos, a parkolási társaság vezérigazgatója hozzátette: a budapesti szolgáltatás 40-50 millió forint beruházással indulhat útjára. A mobilos fizetést választóknak először is szerződést kell kötniük a Centrummal arra a kocsira, amellyel a jövőben a cég felségterületén akarnak parkolni. Ezután a szolgáltatás igénybevétele két módon történhet, az autós választhat a határozott és a határozatlan idejű parkolás között. Előbbi esetben a hely, a díjzóna és a kívánt időtartam megjelölésével kell SMS-t küldeni, majd az idő letelte előtt érkezik a figyelmeztető válaszüzenet. A második esetben a parkolás megkezdésekor és befejezésekor egy-egy üzenet elküldéséről van szó. A Centrum munkatársai WAP-on keresztül ellenőrzik, hogy az autós rendelkezik-e érvényes virtuális parkolójeggyel. A parkolási díj számlája pedig a mobilszámlával együtt érkezik.

Bodnár Zsigmond elmondta még, hogy a rendszer Szegeden is sikeresen működik, s tárgyalnak újabb helyszíneken történő bevezetéséről is. Fürst György, a Fővárosi Önkormányzatok Parkolási Társulásának elnöke a NAPI Gazdaság kérdésére elmondta, hogy az SMS-megoldással nem lesz olcsóbb a parkolás, hiszen a díjat fővárosi rendelet határozza meg. (Az autósoknak tehát inkább némi többletköltséggel kell számolniuk, annak fejében, hogy nem kell az aprópénzek után kutakodniuk, hiszen pénzbe kerül az említett 1-2 SMS is.) Szűcs Ákos a lapnak elmondta, hogy a Centrum tavalyi bevétele az előzetes adatok szerint 2,5 milliárd forint körüli, s pár százalékos bevételarányos nyereséget termelt a vállalkozás.

Azóta történt