Platformok köré szerveződik az Intel

Az Intel átalakítja vállalati struktúráját és üzletágait nem termékek, hanem – a Centrino mobil platform sikerreceptjét alkalmazva – egy adott szegmens számára komplett megoldásokat kínáló platformok szerint szervezi. Az átszervezés – melyre néhány hónappal azelőtt kerül sor, hogy Paul Otellini a jelenlegi vezér Craig Barrett helyébe lép – új divíziók létrehozását hozza magával.

Eddig a vállalatnak két fő csoportja volt: az ún. architektúra üzletág, mely pc-kben használt mikroprocesszorokat, lapkakészleteket és alaplapokat forgalmazott, valamint a kommunikációs csoport, mely a mobil készülékek chipjeiért, a flashmemóriákért és a hálózati termékekért volt felelős. Kétségtelen tény, hogy a két terület közti határvonal – ha egyáltalán volt ilyen – ma már nehezen jelölhető ki.

Az új vállalati struktúra alappilléreit öt csoport alkotja: a mobil üzletág a noteszgépek és kéziszámítógépek számára fejleszt platformokat; a digitális vállalati divízió számítógépes és kommunikációs infrastruktúrát kínál cégek számára; a digitális otthon csoport ugyanezeket a termékeket az otthoni felhasználók igényeihez szabja; a digitális egészség üzletág olyan Intel architektúrára épülő teljes megoldásokat fejleszt, melyek a orvostudományban és az egészségügyi ellátásban használhatók; míg az értékesítési csatornákért felelős csoport az üzletágak globális értékesítési feladatait végzi. Ez egyben azt is jelenti, hogy a tavaly 791 millió dollár üzemi veszteséget felhalmozó kommunikációs csoport feloszlik, termékei az új üzletágakhoz kerülnek.

A platformok körül szerveződő struktúra elméletben lehetőséget ad az Intel számára, hogy ügyfeleinek – akárcsak a számos alkatrészt magában foglaló Centrino esetében – teljes megoldáscsomagot kínáljon, például processzorok vásárlására bírja rá az eddig elsősorban a flashmemóriák iránt érdeklődő mobilgyártókat.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények