Nekem ez kínai!

Akár üzleti, akár magáncélból utazik valaki Kínába, nem kis gondot okozhat a nyelvi akadályok leküzdése, illetve a tájékozódás a nagyvárosok utcáin. A pekingi Touristlink vállalkozás ezt felismerve 24 órás soknyelvű információs és egyéb támogatásokat nyújtó szolgáltatást indított, amelyet telefonon, mobilon és az interneten is elérhet az arra rászoruló. A kínálat egyik eleme a szálláshelykeresés és látnivaló-ajánlás, amelyet száz ügyfélszolgálatos szolgál ki folyamatos munkarendben. Az érdeklődőnek, aki mondjuk ül egy taxiban, nincs más dolga, mint zsebtelefonon felhívni szolgáltatót, elmondani anyanyelvén, hogy mit szeretne, és az operátor ezt lefordítja a taxisnak. A dolog egyelőre kantoni, mandarin, angol, japán és koreai nyelven működik, de tervezik a német, a francia, a holland és más nyelvek felvételét is – írja a Financial Times. Az ügyfélszolgálat munkatársait, alapos képzés után ültetik az asztalok mögé, és hetente továbbképzésre küldik őket. Emellett helyi ügynököket is alkalmaznak, akik egyik dolga, hogy folyamatosan keressék az újabb látnivalókat, szállásokat, éttermeket, amelyeket az érdeklődők figyelmébe lehet ajánlani.

A Touristlink további ajánlata, hogy aki Kínába készül, az a cég weboldalán vásárolhat egy helyi SIM kártyát vagy bérelhet egy helyi mobiltelefont, s így Kínában tartózkodva az ottani tarifákkal telefonálhat. A társaság szerződést kötött a kínai állami biztosítóval, amelynek nyomán utasbiztosítást is kínál. Ha például valaki bajba kerül a nagy ország közepén, de van ilyen papírja, akkor a biztosító helyi embere ad neki pénzt, amivel elmehet egy helyi kórházba (ahol semmilyen valutát, vagy bankkártyát, vagy nyugati biztosítást nem fogadnak el).

Felkeresve a Touristlink webhelyét 30 angol fontért olyan csomagot lehet kapni, amely tartalmazza a pekingi telefoncég telefonkártyáját, az említett biztosítást, a gyakran használatos telefonszámok listáját, egy útikönyvet, egy térképet és egy bónuszgyűjteményt, amellyel különböző éttermek szállodák kedvezményeit lehet igénybe venni. Mindezt hamarosan utazási irodákban és könyvesboltokban is kínálni fogják.

A további tervek között szerepel, hogy a Touristlink szerződik európai biztosítótársaságokkal is, amelyek az öreg kontinensen terjesztik majd a kínaiak szolgáltatásait olyan ügyfeleiknek, akik a világ legnépesebb országába készülnek. Ennek a kapcsolatnak a másik ágán Európába készülő kínai üzleti és magánturistáknak ajánlhatják saját utazási biztosításaikat. Hogy ez mennyire jó üzletnek ígérkezik, azt alátámasztják azok az előrejelzések, amelyek szerint a következő években ugrásszerűen nőni fog a számuk. Míg 2004-ben 24,8 millió kínai utazott külföldre, addig szakértők 2008-ra 49 milliót, 2010-re pedig már 60 milliót prognosztizálnak.