Mit akar a Google Magyarországon?

Hirdetés

Tegnap bemutatkozott a sajtó előtt a Google január 1-jén kinevezett magyarországi képviselője. A korábban a T-Mobile kommunikációs menedzsereként dolgozó, 32 éves Peresztegi Zoltán ismertette az internetvállalat filozófiájának főbb elemeit, az itteni megjelenés főbb motivációit, konkrét tervekről és célkitűzésekről azonban nem beszélt – ezért a címben feltett kérdésre a sajtótájékoztatón nem kaptunk választ.

Egyelőre a magyarországi piac felmérése, megismerése az elsődleges feladata, a konkrét lépések meghatározása csak ezután következik – mondta el Peresztegi, aki azt sem árulta el, hogy az első fázisra mennyi időt szán a vállalat. A Google több tényezőt, mutatót elemezve döntött a képviselet megalapítása mellett. Többek között úgy ítélték meg, hogy viszonylag magas nálunk az internetpenetráció, gyorsan bővül a cég legfontosabb bevételi forrásának számító online reklámpiac – mely listaáron számolva 50 százalékkal, 9,6 milliárd forintra nőtt 2006-ban –, és az e-kereskedelem helyzete is jó. Egy piaci jelentés szerint a cég keresőjének részesedése 36 százalékos Magyarországon – mondta, azonnal hozzátéve, hogy szerinte ez az adat alul van becsülve.


Peresztegi a sajtótájékoztatón (Fotó: It.news)

Peresztegi – aki t-mobile-os karrierje előtt az HBO-nál dolgozott – rámutatott arra, hogy már ma is számos Google-szolgáltatás elérhető magyar nyelven. Ilyen maga a kereső, a Gmail ingyenes levelezőrendszer, a Toolbar, a Desktop, a Picasa alkalmazások, valamint a vállalatoknak szánt Adwords és a médiatulajdonosoknak kínált Adsense hirdetési partnerprogramok. Hogy mely továbbiak fordítása várható a jövőben, azt nem árulta el, de elmondta, hogy a helyi visszajelzések segítenek majd ezek kiválasztásában és általában a lokalizáció tökéletesítésében (például abban, hogy a magyar nyelvű kereső a hazai oldalakon relevánsabb találatokat adjon). A kereső találati oldalain a keresőszóhoz igazított témákban hirdetéseket megjelenítő Adwords esetében kifejezetten számítanak a hazai kkv-k érdeklődésére – tette hozzá.

Peresztegi kitért az It.news azt firtató kérdése elől, hogy a vállalatnak végül milyen feltételekkel sikerült megszerezni tavaly júliusban a számos internetes lapot üzemeltető Hírek Média és Internet Technológiai Kft.-től a Google.hu domént. Amint arról beszámoltunk, a Google keresője kényszerűségből egészen addig a google.co.hu címen volt elérhető.

Azóta történt

Előzmények