Megbolondult a Dell tajvani webboltja

(Infobulvár) Vasárnap kénytelen volt átmenetileg bezárni internetes áruházát a Dell tajvani leányvállalata, miután az azt kiszolgáló motor – az elmúlt tíz napban már másodszor – téves, a gyártó által megszabottnál jóval alacsonyabb árakat jelenített meg a látogatóknak. A váratlan diszkontárak híre villámgyorsan elterjedt, és néhány óra leforgása alatt több tízezer megrendelés érkezett a meredeken leértékelt hardverekre.

A rejtélyes hiba mindkét esetben éjszaka jelentkezett. Először június 25-én este 9 óra után két LCD-monitor vált hirtelen remek vétellé, áruk körülbelül az eredeti tizedére csökkent. Az egyik érintett, 19 colos modell mellett például 500 tajvani dolláros (körülbelül 3000 forint) árcédula jelent meg. Reggel 7 óráig 26 ezer vásárló összesen 140 ezer akciós monitorra adott le rendelést.

Az újabb rejtélyes leárazás most hétvégén, szombat éjfél körül esett meg, és vasárnapig hajnalig élt, amíg az illetékesek fel nem fedezték. Ezúttal az üzleti felhasználóknak szánt Latitude E4300 notebook volt megrendelhető – az alapértelmezett konfiguráció megváltoztatását követően – jelentős, 75 százalékos árkedvezménnyel (a termék hivatalos ára 69 000 tajvani dollár, e helyett 18 500 tajvani dollárért kínálták). A Dell egyelőre nem kívánta elárulni, hogy ebből a gépből hány darabot vásároltak, de a tajvani fogyasztóvédelmi hivatal úgy tudja: közel 15 ezer felhasználó 50 ezer készülékre adott le rendelést.

A PC-gyártó utólag mindkét esetben figyelmeztette a vásárlókat, hogy az ár hibás volt, és törölte a rendeléseket, kárpótlásul pedig vásárlási kuponokat ajánlott a csalódott ügyfeleknek. Többen ennek ellenére is a fogyasztóvédelmi hivatalhoz fordultak, amely az eset kapcsán arra kérte a gazdasági tárcát, hogy dolgozzanak ki egy olyan szabályozást, amely meghatározná a hasonló fiaskók kezelési módját. A fogyasztóvédők szerint tisztázni kell, hogy mikortól tekinthető érvényesnek egy online vásárlási szerződés, ahogy azt is, hogy a hibás árak miatt érvénytelenített kontraktusok esetén milyen kárpótlás jár a megrendelőknek.

A Dell tajvani leányvállalata – mely egyébként nem maga üzemelteti a webbolt infrastruktúráját – vizsgálatot indított a rejtélyes árengedmények okának felderítésére. A vizsgálat és a hatóságokkal való egyeztetés lezárultáig a cég weboldalán nem lehet vásárolni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Dell

Azóta történt

Előzmények